• 1
  • 2
2021-07-12, 15:10
Medlem
Jag är en kvinna som kommer från ett annat land. Tidigare använde jag dejtingsida, där lärde jag känna en svensk kille. Vi bestämde att ses och det gjorde vi, efteråt gick vi varsin hem. Efter träffen sade han i sms att han hade tänkt att följa med mig hem och mysas i soffan och sådant..

Jag undrar om detta är normalt för svenska killar? för mig låter det inte så seriöst...redan första träffen?Jag är bara ute efter seriöst förhållande...
Eftersom jag inte är svensk så vill jag gärna veta era åsikter...
Citera
2021-07-12, 15:15
Moderator
pbos avatar
Rubrik ändrad.

är det här normalt? --> Är det här normalt svenskt dejtingbeteende?

/mod
Citera
2021-07-12, 15:18
Medlem
Niggwards avatar
Skulle säga det är så med killar generellt snarare än ifall de är Svensk eller italienare. En del vill bara ligga, andra vill ha något mera seriöst. Vissa vill ha något seriöst men samtidigt kåta nog att vilja ligga på första dejten. Svårt att svara på då jag tror det skiljer sig mellan kille och kille.

Problemet är väl ändå inte att han sa vad han ville göra, utan ifall han blev lack som en liten incel för att han inte fick som han ville?

Plattform spelar roll dock. Ifall du Tindrar eller brukar andra liknande appar, så kan du räkna med att majoriteten letar efter ett engångsligg eller en affär.
Citera
2021-07-12, 15:34
Medlem
Svårt, alla killar vill säkert det på första dejten. Skillnaden är väl att den här var så oerfaren att han trodde att det skulle hända.

Dejtar du 22-åringar eller?
Citera
2021-07-12, 15:37
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Låter så. En vuxen man sms:ar inte i efterhand vad han skulle vilja ha gjort.
Citera
2021-07-12, 15:48
Medlem
swebarbs avatar
vad är det för fel mysa i soffa, han menade kanske inte sex ? du låter väldigt stel om du tycker det är nåt konstigt.
Citera
2021-07-12, 15:58
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klarhimmel
Jag är en kvinna som kommer från ett annat land. Tidigare använde jag dejtingsida, där lärde jag känna en svensk kille. Vi bestämde att ses och det gjorde vi, efteråt gick vi varsin hem. Efter träffen sade han i sms att han hade tänkt att följa med mig hem och mysas i soffan och sådant..

Jag undrar om detta är normalt för svenska killar? för mig låter det inte så seriöst...redan första träffen?Jag är bara ute efter seriöst förhållande...
Eftersom jag inte är svensk så vill jag gärna veta era åsikter...

Hur fan ska vi veta om det är normalt?
Vad är det för fel med en kille som vill mysa med dig? Är du så stel och har dålig självkänsla så behöver du jobba med den.
Citera
2021-07-12, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Skulle säga det är så med killar generellt snarare än ifall de är Svensk eller italienare. En del vill bara ligga, andra vill ha något mera seriöst. Vissa vill ha något seriöst men samtidigt kåta nog att vilja ligga på första dejten. Svårt att svara på då jag tror det skiljer sig mellan kille och kille.

Problemet är väl ändå inte att han sa vad han ville göra, utan ifall han blev lack som en liten incel för att han inte fick som han ville?

Plattform spelar roll dock. Ifall du Tindrar eller brukar andra liknande appar, så kan du räkna med att majoriteten letar efter ett engångsligg eller en affär.
OK...
låter det inte att redan efter första dejten går man hem tillsammans om man är ute efter seriöst förhållande?
Citera
2021-07-12, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Svårt, alla killar vill säkert det på första dejten. Skillnaden är väl att den här var så oerfaren att han trodde att det skulle hända.

nej, vi var 31 och 30 när det här hände..
nu är jag 40 år
Citera
2021-07-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
vad är det för fel mysa i soffa, han menade kanske inte sex ? du låter väldigt stel om du tycker det är nåt konstigt.
Om man är ute efter seriöst förhållande följer man inte hem och mysas redan första dejten, tycker jag.........
Citera
2021-07-12, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobscene
Hur fan ska vi veta om det är normalt?
Vad är det för fel med en kille som vill mysa med dig? Är du så stel och har dålig självkänsla så behöver du jobba med den.
jag tycker att följa hem och mysas direkt efter första dejten låter så oseriöst, detta tyda på att han är oseriöst och bara ute efter sex.... eller ?
Citera
2021-07-12, 16:06
Medlem
CompressorVanes avatar
Brudar som hänger på dejtsidor är ute endast efter att åka karusell.

Kvinnor idag går inte att ha att göra med till annat än sex.

Grattis, du är bara ett hål i mängden!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in