Citat:
Ursprungligen postat av
Apanjullet
Vi testade lyrica 25mg ett tag hjälpte inte. Zopiklon till natten som sedan skulle hjälpa under dagen gjorde mig bara trött. Ska testa och se om jag kan få ut den medicinen eller inte. Tack
Lyrica 25 mg är en rätt låg dos om man har väldigt jobbig ångest.
Konstigt att läkarna verkar gilla att skriva ut den istället för Bensodiazepiner då den 1 Har en snabbare tillvänjnings och toleransutvecklingspotential samt 2 Är typ värre än samtliga droger att sluta med om man väl utvecklar ett beroende.
Har du inte testat Sobril eller Stesolid i lägre doser så kan du ju föreslå det innan du ber om Xanor. Risken att bli nekad är inte lika stor även om jag själv tycker att 0.25 mg Xanor vid behov är den ultimata ångestdödaren.
Sen beror det ju lite på vilken typ av ångest du lider av. Har du panikångest så Xanor alla dagar i veckan men lider du av GAD så är det Stesolid eller Iktorivil som gäller eller kanske Sobril.
Har själv GAD och står på 4 mg Iktorivil per dygn och har så gjort I 5 år. Beroende är jag men konstigt nog har jag inte utvecklat någon tolerans på just den Bensodiazepinen.
Xanor har jag också 0.25 mg v.b men de tar ytterst sällan och endast I nödfall.
Får du hangover av Imovane så testa att be om att få Stilnoct istället. Den har en kortare halveringstid och går ur kroppen snabbare.