2021-07-12, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjullet
Alltså vid detta laget har man inte en jävla aning om vad jag har. Har inte träffat en läkare på över ett år nu pågrund av läkarbrist skulle träffa dom imorgon men läkaren är sjuk så om en månad ska jag få träffa dom. Verkar som att dom glömt att jag ska trappa av venlafaxinen och ta högre dos av sertralin och det skulle ha gjorts två veckor sen. Dessutom går min sjukskrivning ut i slutet av månaden så har ingen aning om jag blir ut tvingad på något 100% av soc och total kraschar.

Börjar med att fråga om stesolid eller iktorivil. Tack för hjälpen!!

Benso är tyvärr som regel bara en tillfällig lösning som kan ge dig minst lika mycket problem. Om ditt sertralin inte tar ångesten så kan du gå över till Anafranil. Sen är det ett råttgift men det gör mig helt ångestfri.
Citera
2021-07-12, 19:28
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tamedolls
Det enda som biter på min ångest när den infinner sig är Alprazolam, Klonazepam, Flunitrazepam och Flualprazolam. De två sista kan man glömma hitta lagligt i Sverige, Klonazepamen är inte lika effektiv som Alprazolamen mot ångest enligt mig (mer muskelavslappnande), då återstår Alprazolam. Ett par mg alprazolam och en öl eller två så är man där man vill vara.

Flunitrazepam går att ordna på laglig väg i Sverige, det är numera ett licenspreparat.
Citera
2021-07-12, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiologisktSystem
Förstår inte hur du tänker.

Du vill stänga av dina känslor på något sätt?
Tror du livet är värt att leva utan känslor?
Vad tror du känslor är för något?
Kanske dax att börja lyssna på dig själv så du blir av med ångesten.

Det är ungefär som att om min hypotetiska unge skulle skrika på hjälp efter mig och jag väljer att höja volymen på TV'n som "lösning på problemet". Eller tja, varför inte förstöra min hörsel. Problem solved?

Då får vi hoppas att du aldrig skaffar en hypotetisk unge då.
Citera
2021-07-12, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aber
Benso är tyvärr som regel bara en tillfällig lösning som kan ge dig minst lika mycket problem. Om ditt sertralin inte tar ångesten så kan du gå över till Anafranil. Sen är det ett råttgift men det gör mig helt ångestfri.

Citat:
Ursprungligen postat av Exhausted-Observer
Jag tar duloxetin(cymbalta) och det hjälper extremt mycket mot min ångest, men det låter inte på det du säger som det skulle passa dig.

Ja, tar ju inte fulldos av sertralin en så vet inte om det skulle hjälpa om det skjuts på
Citera
2021-07-12, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Flunitrazepam går att ordna på laglig väg i Sverige, det är numera ett licenspreparat.

Jo, hade för mig det, du har rätt. Men det är i praktiken nästan omöjligt att få tag i. Vidare används det väl oftast för sömnproblem och inte ångest (även om det kan användas för båda). Så om TS skulle få för sig att få det utskrivet för ångest blir problematiskt.
Citera
2021-07-12, 20:22
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Jo, hade för mig det, du har rätt. Men det är i praktiken nästan omöjligt att få tag i. Vidare används det väl oftast för sömnproblem och inte ångest (även om det kan användas för båda). Så om TS skulle få för sig att få det utskrivet för ångest blir problematiskt.

Korrekt, Flunitrazepam är mycket svår att få på licens och det stämmer att den främst skrivs ut mot sömnbesvär.
Citera
2021-07-12, 20:24
Medlem
Citat:
Hej
Vill komma med ett förslag till min läkare om en extra ångest dämpande medicin jag kan ta. Då jag har otroligt tuff och svår ångest just nu. Något som kna tas bredvid ens vanliga ångest dämpande mediciner. Vilken tycker ni fungerar? Tar propranol just nu te.x (vet om promenader, träning, kost och vill inte ta olagliga preparat)
Den bästa ångesdämpande medicinen du kan ta är att börja äta hälsosam mat och att gå till gymmet 3-5 dagar i veckan.
Citera
2021-07-13, 14:27
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Det enda som biter på min ångest när den infinner sig är Alprazolam, Klonazepam, Flunitrazepam och Flualprazolam. De två sista kan man glömma hitta lagligt i Sverige, Klonazepamen är inte lika effektiv som Alprazolamen mot ångest enligt mig (mer muskelavslappnande), då återstår Alprazolam. Ett par mg alprazolam och en öl eller två så är man där man vill vara.
Har du testat fentanyl? Jag tycker den biter bra på ångesten ,gärna ihop med ett glas rött,då jäklar
Citera
2021-07-13, 19:20
Medlem
Citat:
Hej
Vill komma med ett förslag till min läkare om en extra ångest dämpande medicin jag kan ta. Då jag har otroligt tuff och svår ångest just nu. Något som kna tas bredvid ens vanliga ångest dämpande mediciner. Vilken tycker ni fungerar? Tar propranol just nu te.x (vet om promenader, träning, kost och vill inte ta olagliga preparat)

Citat:
Ursprungligen postat av filantropen888
Den bästa ångesdämpande medicinen du kan ta är att börja äta hälsosam mat och att gå till gymmet 3-5 dagar i veckan.

Blinde fan
Citera
2021-07-14, 21:08
Medlem
Fick Gabapentin utskrivet istället, och ska köra på 600 mg om dagen utdelat på 3 gånger. Någon som har erfarenhet av det mer en detta? https://sverigesradio.se/artikel/7262206
Citera
2021-07-14, 21:24
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Fick Gabapentin utskrivet istället, och ska köra på 600 mg om dagen utdelat på 3 gånger. Någon som har erfarenhet av det mer en detta? https://sverigesradio.se/artikel/7262206

Gabapentin är föregångaren till Lyrica. Har hört att den hjälper vissa. Men om Lyrica som är starkare inte hjälpte, ja då vet jag inte. Jag är en av dem som bara blir hjälpt av benso. Du verkar ju ha respekten för den som man ska ha, men jag betvivlar att läkaren skriver ut. Och det är även dumt att ta emot, för har man vant sig så kan de ta bort medicinen utan ens trappa ner.

Jag går privat och det är enda alternativet för mig. Den vanliga vården blev helt bisarr, jag tillhörde en klinik helt utan läkare. De hyrde in någon då och då som bara ville tjäna pengar, de sket ju i en och skulle aldrig träffa en mer. Det enda var ständiga medicinbyten, ny medicin från varje ny läkare eftersom alla tyckte de visste bäst. Det var helt sinnessjukt och de hade inte ens reagerat om jag dött. Man tycker ju att de ska följa vårdplanen men som patient ligger det på dig att driva igenom den tyvärr. Ofta kan man inte ens ringa dem, så det är svårt att ligga på. Ofta har de meddelandetjänsten oaktiverad på 1177. Sedan ska man ju orka engagera sig med. Finns det privata alternativ så ta det, det är så mycket bättre. Lite tyvärr kan privata vara mer benägna att skriva ut benso så man får då verkligen se till att man inte tar dem varje dag. Då blir man fysiskt fast även om man inte har något mål att droga på dem.

För mig är Xanor det enda som hjälpt. Iofs klonazepam funkar ungefär lika bra för mig men är för muskelavslappnande.

Skäll på dem för att de glömt dig, de förtjänar det.
Citera
2021-07-15, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Gabapentin är föregångaren till Lyrica. Har hört att den hjälper vissa. Men om Lyrica som är starkare inte hjälpte, ja då vet jag inte. Jag är en av dem som bara blir hjälpt av benso. Du verkar ju ha respekten för den som man ska ha, men jag betvivlar att läkaren skriver ut. Och det är även dumt att ta emot, för har man vant sig så kan de ta bort medicinen utan ens trappa ner.

Jag går privat och det är enda alternativet för mig. Den vanliga vården blev helt bisarr, jag tillhörde en klinik helt utan läkare. De hyrde in någon då och då som bara ville tjäna pengar, de sket ju i en och skulle aldrig träffa en mer. Det enda var ständiga medicinbyten, ny medicin från varje ny läkare eftersom alla tyckte de visste bäst. Det var helt sinnessjukt och de hade inte ens reagerat om jag dött. Man tycker ju att de ska följa vårdplanen men som patient ligger det på dig att driva igenom den tyvärr. Ofta kan man inte ens ringa dem, så det är svårt att ligga på. Ofta har de meddelandetjänsten oaktiverad på 1177. Sedan ska man ju orka engagera sig med. Finns det privata alternativ så ta det, det är så mycket bättre. Lite tyvärr kan privata vara mer benägna att skriva ut benso så man får då verkligen se till att man inte tar dem varje dag. Då blir man fysiskt fast även om man inte har något mål att droga på dem.

För mig är Xanor det enda som hjälpt. Iofs klonazepam funkar ungefär lika bra för mig men är för muskelavslappnande.

Skäll på dem för att de glömt dig, de förtjänar det.

Njodå skällde gjorde jag och dom ringde upp när jag sa att dom får remittera mig till en privat avdelning fick en "akuttid" bra tänkt jag. Tacka som fan när dom sa att jag får betala 500 spänn när jag registrerade in mig.

Träffade en äldre gubbe som antagligen var en del av inventariet på avdelningen såg ut att vara redo att själv hoppa ut igenom sjunde våningen antagligen pågrund av stress

Barsk som fan men för en gångs skull slog jag i foten och var barsk tillbaka och då hittade vi varandra, han gjorde allt det som jag frågat om i ett halvår, nå det återställ att se har inget större hopp ser väl bättre sen när anteckningen kommer in.

Vägrade ge Benso för ångesten, sa till honom vilka helvetes bieffekter jag haft av Gabapentinen och då sa han ja men då ökar vi dosen det brukar kännas bättre då. Blindstyre som jag är litade jag på det.

Men sömntabletter skrev han gladeligen ut trots att jag sa att jag är trött hela tiden och inte gör någonting annat en sover. Zolpidem 5 mg har 70 tabletter hemma nu har 40 från tidigare. Och sen 3 uttag av lyrica 25 mg kvar sen tidigare och har 4 paket kvar hemma. Kanske ska börja knarka den skiten och sova mig igenom detta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in