2021-07-13, 08:08
Medlem
terreces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadorerna
Flera recensioner pekat mot avskyvärd attityd från permanenta gäster och dessa kommer i synnerhet från Afrika. Mycket alkohol och substanser som används, och förmodligen det i kombination med bråk, mellan turister som klagat, eller ventilerat åsikt och negrer har eskalerat i knivskärning. Enligt ett citat från tripadvisor så verkar polisen vara där ofta och det finns uppenbarligen förklaring till detta.

Vi kan iaf utesluta Svenska brottsoffer, då rubriken verkar tystas ned pga att det är utlänningar som bråkat.
Ja det var en väldigt god sammanfattning av händelseförloppet men framförallt lägesbeskrivningen.
Men kan vi verkligen avgöra vem eller vilka av tomtarna som fått spel?

Det jag kan fundera kring är mtp. tidigare inlägg är om de ryssar/balt m.m. om deras tid är förbi till förmån för herrarna från den Afrikanska kontinenten?

Kan det inte heller finnas en liiiten chans att det rör sig om ett par riktiga tjackisar med svenskt ursprung och mycket sprit samtidigt och så åker kniven fram?
Senast redigerad av terrece 2021-07-13 kl. 08:15.
Citera
2021-07-13, 10:19
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newtimes2020
Har bott i innerstan 15+år så jag vet vad jag pratar om 😉
”15+år”? Då kan du återkomma när du bott i Stockholms innerstad lika länge som jag har. Det kommer ta dig ett tag.

För att återgå till trådens ämne, i TV4:s klipp säger de att den anhållne är en man i 30-årsåldern. Åldern tror jag inga av de andra nyhetskällorna gått ut med.
Citera
2021-07-13, 14:21
Medlem
Det var Interhostel på Kammakargatan. Fortfarande blod på gatan.
Citera
2021-07-15, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Om polisen direkt går ut med att de utesluter terror så måste de rimligtvis ha en viss inblick om händelseförloppet.

Ja eller att det är babberelaterat...Snuten verkar ha som sin främsta uppgift att tona ner allvarligheten då det är "nysvenskar" som är igång och härjar.
Citera
2021-07-15, 02:00
Medlem
dacks avatar
Skulle det vara öststats folk som förövare så vore det ju mediernas våta dröm att för en gångs skull kunna flytta focus från nysvenskarna och lägga hela skulden på dessa i stället vilket säkert skulle blivit första sidans heta stoff på löpet.
Citera
2021-07-15, 10:53
Medlem
lugna ner digs avatar
Jag bodde en natt på det hostelet nyligen när jag var genomresande och hade skrivit fel datum till min vän. Behövde slå ihjäl 10 h över natten och morgonen.
Stället är förjävligt. Hamnade jämte en svensk gammal uteliggare som hade tagit 3 av 6 bäddar åt sina prylar. Trevlig men skum. En annan man som pratade bruten engelska sov konstant hela tiden med kläder på och verkade inte ha packning, såg ut att ha gobbedäckat ärligt talat.
Personalen var VIDRIG. Alltså lika skumma som de som bodde där. Strök runt massor av skumt folk på de äckliga gemensamma ytorna

Har sovit på sunkiga hostel i Kambodja osv för 1 dollar natten med massa andra pundare men detta var 100 gånger värre. Stället är misär.
Citera
2021-07-16, 11:57
Medlem
Det var 2 män som är nvandrare och en svensk kvinna Ev@ Ahl1n
Citera
2021-07-16, 11:59
Medlem
kvinnan ska ha försökt försvara sig men de har lyckats ta ifrån henne kniven och huggit henne.
Citera
2021-07-16, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intenog
Var de tre gästerna i sällskap på vandrarhemmet? Ålder på de inblandade?
Citera
2021-07-16, 12:12
Medlem
Citat:
kvinnan ska ha försökt försvara sig men de har lyckats ta ifrån henne kniven och huggit henne.
Försvara sig från vad? Var droger och alkohol inblandat?
Citera
2021-07-16, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Försvara sig från vad? Var droger och alkohol inblandat?

Kvinnan Ev@ född 1955 låg och sov när de två männen som är asylsökande försökte våldta henne vid 04 tiden. Känner en som säljer lite knark till de som bor där.
Citera
2021-07-16, 12:46
Medlem
Citat:

Hon och 14 andra är skrivna på adressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in