2021-07-12, 16:28
  #61
Medlem
BernardLoutres avatar
Verkar ju vara ett mysigt ställe:

Citat:
2 years ago it was a good hotel, now 90% resembles an African refugee hotel, with anti-social behavior, hotel staff is very helpful, the hotel owner is wrong! You can't rest because everyone yells even in the evening, there is no strong-handed security guard who would throw out the mess, I was in 96 countries, slept in similar hostels, but this is one of the worst places! Drugs under the influence of immigrants, can not rest here !!
Citera
2021-07-12, 18:22
  #62
Medlem
HarrySvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
https://www.facebook.com/interhostel/photos/a.712114442140370/733002266718254

Verkar poppis bland besökare från öst.

https://www.expedia.se/Stockholm-Hotell-Interhostel.h4099833.Hotellbeskrivning

"Interhostel ligger i Norrmalm, i anslutning till ett shoppingcenter. Vasamuseet och ABBA The Museum tillhör de kulturella höjdpunkterna, och Stockholms slott och Stockholmsstadion är några av områdets främsta sevärdheter. Du får inte missa Tivoli Gröna Lund och Naturhistoriska museet."

Det ligger definitivt inte i anslutning till något shoppingcenter eller museer. Det ligger på en ganska öde sidogata till Drottninggatan
Citera
2021-07-12, 19:30
  #63
Medlem
eliizars avatar
Luktar öststatare som är här och jobbar, med gissningsvis vägarbeten. Bott på vandrarhem. Supit och knarkat som svin och sen gick det som det gick.
Citera
2021-07-12, 19:42
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Jag kan lugna alla med att garantera att det inte bor en enda turist på detta hostel utan i princip uteslutande missbrukare.

Tittar man på Booking.com så verkar mer än en backpacker lurats dit av det mycket låga priset. Kommentarerna säger det mesta. Skumt folk som röker och krökar. Extremt många har givit det 1 av 10 i betyg.

Citerar Michal från Polen: ·
Citat:
There is forbiden to drink alcohol in the hostel, but nobody is respecting this. There are drunk russians, poles and others making noise in common places, sleeping in the dinnig room on the tables or even looking for aluminium cans in the trash bins. I was not feeleing myself good and safe inside.
__________________
Senast redigerad av BlowTheClaymores 2021-07-12 kl. 19:44.
Citera
2021-07-12, 21:20
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Verkar ju vara ett mysigt ställe:


Som så många vandrarhem runt om i Sverige.
Citera
2021-07-12, 22:24
  #66
Medlem
Några vandrarhem exempelvis Archipelago i Gamla Stan, som jag kan rekommendera har 20 års gräns och krav på att man inte får vara skriven på någon adress i Stockholms kommun just för att undvika hemlösa afghaner och stökiga barnfamiljer med utvisningsärende,
Det kan ju vara något som gått fel mellan olika grupper hemlösa.
Ser inte att Interhostel har någon åldersgräns.
Citera
2021-07-12, 22:32
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Verkar ju vara ett mysigt ställe:

Kan bekräfta ditt citat.
När jag var där ett flertal gånger för att försöka leverera till hålet bredvid så var det bara hottentotter där som gapade och skrek.
Receptionen var det ett jalusi för och aldrig någon närvarande de gånger jag var förbi.
Att det är relativt tyst i media tyder väl bara på att det är mest svartingar där, måste ju tystas ner.
Citera
2021-07-12, 22:49
  #68
Medlem
diseuses avatar
Twitter har också en del recensioner.

Caleb Roehrig (@MikalebRoehrig) 16 okt. 2019:
Citat:
Lol we JUST stayed at the Interhostel on Kammakargatan in Stockholm, and...I do not recommend it.
Альберт (@KonradKarlovich) 21 okt. 2020:
Citat:
I lived at Interhostel in Stockholm . A large bag full of purchases was stolen from my Luggage room there . The girls at reception were not impressed by this incident and they didn't help me at all . I am very dissatisfied with this hostel .
Citera
2021-07-12, 22:54
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Polisens notis (12 juli 04:11, Mord/dråp, försök, Stockholm):

Någon som vet mer?
Kan det röra sig om importerade? De inhyses inte sällan på hotell och vandrarhem pga brist på annat boende.
Citera
2021-07-12, 22:59
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Highlarious
Gick förbi där imorse, det är kammakaregatan, vet ej mer utan såg bara då - 3 bilar, 1 med hund, 1 piket samt en vanlig patrull bil.
Jag reagerade imorse över antalet polisbilar ute på stan. Förmodligen hade det med händelsen på vandrarhemmet att göra.
Citera
2021-07-12, 23:03
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Turister bor på vandrarhem
Även så kallade flyktingar gör det pga platsbrist att inhysa dem annorstädes. Jag har sett dem bo på 4-stjärniga hotell i flera svenska städer. Hoppas folk är medvetna om vart skattepengarna går. Många löneslavar har ens aldrig råd att bo på t ex Vox Hotell i Jönköping.
Citera
2021-07-13, 05:44
  #72
Medlem
Flera recensioner pekat mot avskyvärd attityd från permanenta gäster och dessa kommer i synnerhet från Afrika. Mycket alkohol och substanser som används, och förmodligen det i kombination med bråk, mellan turister som klagat, eller ventilerat åsikt och negrer har eskalerat i knivskärning. Enligt ett citat från tripadvisor så verkar polisen vara där ofta och det finns uppenbarligen förklaring till detta.

Vi kan iaf utesluta Svenska brottsoffer, då rubriken verkar tystas ned pga att det är utlänningar som bråkat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in