2021-07-12, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feberari
Kniv inblandad, omskärelse som gått fel?
Så du menar ett scenario av typen: 14-årig pojke ska få halva drulen avskuren utan bedövning på vandrarhem och försöker slita sig när blodet sprutar, den 60-åriga farmodern försöker hålla i, snubblar på sin burka och ramlar över kniven, "häxdoktorn" tappar då kniven och får den hårt i foten då han har sandaler? Låter osannolikt klockan tidigt en måndagsmorgon, men inte helt uteslutet.
Citera
2021-07-12, 12:07
Medlem
Jirens avatar
Jag mins att staten placerade x antal kaosblattar hos ett vandrarhem i min hemstad för några år sedan. Det var visserligen mitt under värsta invällningen. Är inhysta blattar på vandrarhem fortfarande en grej?

Helt sjukt att vanliga människor / turister ska utsättas för detta.
Senast redigerad av Jiren 2021-07-12 kl. 12:13.
Citera
2021-07-12, 12:16
Medlem
Jag kan lugna alla med att garantera att det inte bor en enda turist på detta hostel utan i princip uteslutande missbrukare.
Citera
2021-07-12, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Så du menar ett scenario av typen: 14-årig pojke ska få halva drulen avskuren utan bedövning på vandrarhem och försöker slita sig när blodet sprutar, den 60-åriga farmodern försöker hålla i, snubblar på sin burka och ramlar över kniven, "häxdoktorn" tappar då kniven och får den hårt i foten då han har sandaler? Låter osannolikt klockan tidigt en måndagsmorgon, men inte helt uteslutet.
För mig låter som en helt sannolikt händelse i dagens Sverige!

Men just den här händelsen handlar sannolikt om en affär som gått snett (skuld eller droger) där farmor/mormor blandat sig i och fått smaka på kniven…
Citera
2021-07-12, 12:36
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa
Jag kan lugna alla med att garantera att det inte bor en enda turist på detta hostel utan i princip uteslutande missbrukare.

Vem faan har skrivit de typ 800 recensionerna på google då kan jag undra?
Citera
2021-07-12, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Likvarderaren
För mig låter som en helt sannolikt händelse i dagens Sverige!

Men just den här händelsen handlar sannolikt om en affär som gått snett (skuld eller droger) där farmor/mormor blandat sig i och fått smaka på kniven…
Det som gör det osannolikt är väl att den händer kl 4 en måndagsmorgon
Citera
2021-07-12, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ratioa

Ligger ute på sidor som booking så tyvärr lär en och annan turist hitta dit.

Sedan kan man ju hoppas att även backpackers med nåt mellan öronen väljer bort de absolut billigaste ställena men någon som glömmer att läsa recensionerna och inte tänker lär slippa igenom då och då.
Citera
2021-07-12, 14:52
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Jag mins att staten placerade x antal kaosblattar hos ett vandrarhem i min hemstad för några år sedan. Det var visserligen mitt under värsta invällningen. Är inhysta blattar på vandrarhem fortfarande en grej?

Helt sjukt att vanliga människor / turister ska utsättas för detta.

Undrar hur många hyggliga turister som återkommer till Sverige efter en natt på ett fyllevandrarhem?
Citera
2021-07-12, 14:54
Medlem
Brukar inte socialfall och flyktingar placeras ute på vischan såhär års under högsäsong för turistnäringen.
Sist jag bodde på vandrarhem i Sthlm kryllade stället av kineser. Nu kan det vara svårare för dom i pandemitider.
Kan mycket väl vara turister inblandade i ett bråk.
Citera
2021-07-12, 15:15
Medlem
Måste vara Interhostel på Kammakargatan. Har fått 6,1 i betyg på Booking, nästan bara ensamresenärer. Tydligen finns det vägglöss där. Knappast turister inblandade.
Citera
2021-07-12, 15:54
Medlem
gofigurs avatar
https://www.facebook.com/interhostel/photos/a.712114442140370/733002266718254

Verkar poppis bland besökare från öst.

https://www.expedia.se/Stockholm-Hotell-Interhostel.h4099833.Hotellbeskrivning

"Interhostel ligger i Norrmalm, i anslutning till ett shoppingcenter. Vasamuseet och ABBA The Museum tillhör de kulturella höjdpunkterna, och Stockholms slott och Stockholmsstadion är några av områdets främsta sevärdheter. Du får inte missa Tivoli Gröna Lund och Naturhistoriska museet."
Citera
2021-07-12, 16:05
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Eftersom vi ännu inte, 12 timmar senare har typ några större indikationer på något så lär det vara en helt utländsk affär det här, olika sorters utländskaslödder i konflikt.

Snedtripp? Rasism mellan olika grupper? Rånförsök (speciellt en pundare som behöver pengar till droger)?

Gissar på knarkande hazar som knivhuggit tre zigenare.
60 åriga tanten en av tiggarkärringarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in