2021-07-12, 10:02
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Jag vet, det är skamligt. Vi får se hur många procent SD får om ett drygt år. Kan de mobilisera på alla platser i landet och se till att det finns valsedlar på rätt ställe i alla vallokaler?
Tror inte det här har något med SD:s politik att göra.

Snarare ett fylleslagsmål som mycket väl kan handla om fräscha pursvenskar a la Christer Pettersson med en bajonett.
Citera
2021-07-12, 10:03
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfarfar
”Kommunen hyr boende åt ensamkommande vuxna skäggbarn på Hostel Dalagatan”

Citerat från ”Dykaren” på Twitter.

Bilden på DN https://cached-images.bonnier.news/swift/bilder/mly/00278d07-dabd-45fa-aed1-51c02732b505.jpeg?interpolation=lanczos-none&fit=around%7C2020:1137&crop=2020:h;center,top &output-quality=60&output-format=auto är från Kammakargatan, media har inte koll var Norrmalm och Vasastan delas.
Citera
2021-07-12, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Expressen skriver (https://www.expressen.se/nyheter/tre-knivskurna-pa-vandrarhem-i-stockholm-/):
Ett av offren är en kvinna i 60-års åldern, enligt presstalesperson Mats Eriksson vid Stockholmspolisen.
Mer än så tror jag inte är offentliggjort ännu.

Finns det någon koppling till vad som hände utanför Skansen?
Inte ovanligt med äldre damer som tigger.
Uppenbarligen två fall där kvinnor knivskurits i Stockholms innerstad i närtid.
Kanske den 60-åriga kvinnan är hitrest tiggare och omständigheterna då gör att polisen iaf utesluter terrorhandling.
Citera
2021-07-12, 10:16
Medlem
Har det skett på ett (In)vandrarhem?
Citera
2021-07-12, 10:24
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KazimirMalevitj
Finns det någon koppling till vad som hände utanför Skansen?
Inte ovanligt med äldre damer som tigger.
Uppenbarligen två fall där kvinnor knivskurits i Stockholms innerstad i närtid.
Kanske den 60-åriga kvinnan är hitrest tiggare och omständigheterna då gör att polisen iaf utesluter terrorhandling.

Det vid Skansen var väl ett rånförsök? Har svårt se kopplingen.
Citera
2021-07-12, 10:53
Bannlyst
Kniv inblandad, omskärelse som gått fel?
Citera
2021-07-12, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det kommentaren säger är väl snarare ... Det handlar om människor som kommer från en nation/nationer som kan kopplas till terrorism därför är det viktigt att snabbt ta upp det som en mindre sannolik möjlighet.

Ja, det är troligtvis så. Polisen är väldigt snabba med att gå ut med informationen att det inte rör sig om terrorbrott. Särskilt när gärningsmannen är en invandrare.
Citera
2021-07-12, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FetFulElak
Pundare eller babbar va? Ingen normal svensk bor väl på vandrarhem idag?
Det är sommar. Det tar väl in många turister på vandrarhem. Särskilt ungdomar och backpackers som vill spara pengar. Visst är det Corona men jag såg massor av tyskar när jag var i Stockholm för en vecka sedan.
Citera
2021-07-12, 11:14
Medlem
21Nyheternas avatar
Möjliga scenarion.

1. Familj från Norrland bor på vandrarhemmet. Hamnar i konflikt med Afghaner som bor där.
2. Hitresta tiggare/ficktjuvar bråkar om dagens byte.
Citera
2021-07-12, 11:32
Medlem
diseuses avatar
Ny uppdatering från Polisen (12 juli 04:11, Mord/dråp, försök, Stockholm):
Citat:
Uppdatering klockan 10:54
Polisens arbete med att ta reda på vad som hänt fortsätter. Den man som greps är efter beslut av åklagare anhållen.
Citera
2021-07-12, 11:36
Medlem
När polisen påtalar att det inte är terrorbrott handlar det om att Gm är främmande fågel.

Om gm vore inföding skulle terror aldrig nämnas - men mordet på Lotta m fl
kvinnor är ju terrorbrott eftersom gm terroriserat dessa kvinnor - men så räknas inte
detta konstigt nog
Citera
2021-07-12, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Tragisk händelse oavsett om det är en afghan, turist eller pundare som är misstänkt för brottet.

Det här är så extremt dålig reklam för Sverige. Dödligt våld dagligen och det på offentliga platser som Skansen, vandrarhem, pizzerior och frisörsalonger.

Jag tycker att det är skamligt att vi inte har bättre koll på läget än så här.

Ja, inte skulle jag vilja turista på ett ställe som Sverige om jag läst på lite innan.
Bli knivhuggen på hotellet, skjuten hos frisören eller på pizzerian. Rånad om man är ute efter 17:00 🤣. Men det är ju bara modernt käbbel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in