Citat:

Det är ju lätt att sitta på sidlinjen och skaka på huvudet åt andras idioti och avfärda dem som korkade. Problemet är väl att folk oftast sätter sig i skiten för att de är i fel period i livet, eller inte är tillräckligt utbildade i det samtidigt som lånföretag utnyttjar det. 
Eftersom du skryter med att du sett flera hundra avsnitt av lyxfällan bör du ju även vara medveten om hur mycket back visa går pga deras enorma ekonomiska snesteg. De är orimligt för vissa att betala tillbaka sina lån pga räntan med en "normal inkomst". Ska dessa straffas för livet, tvingas leva som TS resten av livet som ett straff för deras misstag?
Jag tycker det är rimligt att man kan få skuldsanering då. Leva fattigt i fem år och sen få en ny chans. Man kan till och med tycka så även om till exempel jag håller med dig om att man ska betala tillbaka sina skulder/inte skuldsätta sig med blancolån.

Eftersom du skryter med att du sett flera hundra avsnitt av lyxfällan bör du ju även vara medveten om hur mycket back visa går pga deras enorma ekonomiska snesteg. De är orimligt för vissa att betala tillbaka sina lån pga räntan med en "normal inkomst". Ska dessa straffas för livet, tvingas leva som TS resten av livet som ett straff för deras misstag?
Jag tycker det är rimligt att man kan få skuldsanering då. Leva fattigt i fem år och sen få en ny chans. Man kan till och med tycka så även om till exempel jag håller med dig om att man ska betala tillbaka sina skulder/inte skuldsätta sig med blancolån.
Det är faktiskt bara ett eller två avsnitt av lyxfällan någonsin där de misslyckats med att styra upp deltagarnas ekonomi.
I ett avsnitt så rekomenderade de skuldsanering och i ett avsnitt ruttnade programledaren på deltagatens totala oengagemang.
Så att påstå att det är kört för att man trasslat till ekonomin är att överdriva.
Vi är väl dock överens om att skolan borde lära ut mer om privatekonomi, problemet är dock att 18-23-åringars hjärnor inte är mogna för det ansvar och de möjligheter som kommer på 18-årsdagen.
Sedan så är det mycket tatuerade WT där ute med tomrum mellan öronen!