• 1
  • 2
2021-07-11, 09:50
Medlem
Hej har haft problem med muskeltrötthet/träningsvärks liknade känsla senaste åren och blir inte av med problemet har känslan av träningsvärk/muskeltrötthet oavsett om jag tränat på ett utmanande sätt en period eller som nu underhållstränar med en ungefärlig mängd av 6 set Chins 6 set dips och 5 set knäböj per vecka. Om jag så inte tränat alls har jag känslan endå eventuellt lite mindre bara.

Är en i övrigt frisk och atletisk man runt 30 år som äter allsidigt och tillräckligt och gjorde werlabs XL för 6 månader sedan för att se om jag kunde komma fram till vad som orsakade detta problem. Men alla värden var bra.

Vet inte om jag lyckas uttrycka min frågeställning! Kanske skulle jag lagt tråden i någon annan forumsdel då det är frågan om någon kronisk muskeltrötthet. Tacksam för svar
Citera
2021-07-11, 10:14
Medlem
P.s är inte deprimerad
Citera
2021-07-11, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillikungen
Hej har haft problem med muskeltrötthet/träningsvärks liknade känsla senaste åren och blir inte av med problemet har känslan av träningsvärk/muskeltrötthet oavsett om jag tränat på ett utmanande sätt en period eller som nu underhållstränar med en ungefärlig mängd av 6 set Chins 6 set dips och 5 set knäböj per vecka. Om jag så inte tränat alls har jag känslan endå eventuellt lite mindre bara.

Är en i övrigt frisk och atletisk man runt 30 år som äter allsidigt och tillräckligt och gjorde werlabs XL för 6 månader sedan för att se om jag kunde komma fram till vad som orsakade detta problem. Men alla värden var bra.

Vet inte om jag lyckas uttrycka min frågeställning! Kanske skulle jag lagt tråden i någon annan forumsdel då det är frågan om någon kronisk muskeltrötthet. Tacksam för svar

Övertränad?

Kontroversiellt: testa vegankost. Kan ev. minska inflationer hos äldre atleter.
Citera
2021-07-11, 12:38
Medlem
Se till att du får i dig tillräckligt med kolhydrater och vatten.
Citera
2021-07-11, 22:04
Medlem
Är garanterat inte övertränat provat vid flera tillfällen att vila 1-2 veckor och gör ingen skillnad plus att jag tränar inte mycket för tillfället utan bara underhåller det jag har så inte allt försvinner. Dricker mycket vatten redan. Ätit vegetarisk i 10 år plus.

Har funderat på om det kan vara fibologi men hur fan reder man ut sådan här saker som inte går att mäta sig till bli ju bara gissningar
Citera
2021-07-12, 00:10
Medlem
Citat:
Har funderat på om det kan vara fibologi

Vilket innebär?
Citera
2021-07-12, 00:10
Medlem
Citat:
Ätit vegetarisk i 10 år plus.
Vegan
Citera
2021-07-12, 08:45
Medlem
Ingen expert men fibologi är väl en sjukdom som gör att man har ont lite här och var i kroppen bland annat musklerna.

Yes varit vegan 3-4 år av dessa vad exakt är det för typer av produkter som skulle göra skillnad?
Citera
2021-07-12, 08:49
Medlem
Prova magnesiumtillskott.
Citera
2021-07-12, 11:58
Medlem
Sqeptisks avatar
Lär dig älska träningsvärk
Citera
2021-07-12, 21:04
Medlem
Har provat magnesium
Citera
2021-07-13, 19:29
Medlem
Citat:

Kan ju vara att du har brist av något, brukar va vanligt bland vegetarianer.

Sen kan det hjälpa att träna mer frekvent.
Kör personligen drygt 150-200 reps nu i veckan av pull ups, chin ups etc varierar mellan varje pass.
Kör överkroppen 3 gånger i veckan.
Har knappt någon träningsvärk, mer än att jag är lite öm om jag verkligen tar tag i muskeln och klämmer.

Annars så tycker jag konditionsträning hjälper till med återhämtningen samt kalla bad/duschar.
Brukar börja värma upp varje pass med rörlighetsträning istället för att sitta på någon cykel etc som många gör.

Fastar förövrigt i perioder också när jag vill bli av med fett massa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in