• 1
  • 2
2021-07-09, 18:52
Medlem
Tjena folket. Jag har alla symptomer utav låg t, och är i puberteten. Saker växer ej, mina ben knäcks och är tunna, inget socialt liv, depression, ingen aptit, stel i hela kroppen, kan knappt koncentrera mig,yr,minnesförluster, precis alla symptomer.
Kan ej få stånd, maten jag äter har ingen påverkan på mig

S-T3, fritt 5-2 pmol/L Referens 3,9-7,7
S-TSH 1,7 mE/L Referens 0,5-4,3
S-T4, fritt 17 pmol/L Referens 13-21
S-FSH 4,6/ E/L Referens 1,5-12
S-LH 7,1 E/L Referens 1,7-8,6
S-Östradiol 109 pmol/L Analyserad med immunkemisk metod då S-östradiol >100pmol/LReferensintervall män (S-Östradiol): 41-159 pmol/L
S-Testosteron 26 nmol/L Referens 8,6-29
S-SHBG 33 nmol/L Referens 18-54
S-DHEAS 4,7 mikromol/L Referens 1,9-13
S-Prolaktin, lågmol 189 mIE/L Referens <279
S-Testosteron känsl. 27 nmol/L Referens 4,2-30
S-IGF-1 200 mikrog/L Referens 173-414

Vad är problemet? Upplever alla symptom och så men mitt testo e okej värde. Jag kanske har extremt låg fritt testosteron? Har läst och om du har hög testo men låg fri testo så spelar de ingen roll för de är de fria testosteronet som gör skillnad och som används.
Citera
2021-07-09, 19:09
Medlem
utan.att.stannas avatar
[quote=Oden17|76515319]
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna

Broshan vilken privat går du till ? Pma mig? Jag behöver hjälp
Tacksam för svar
Tror nog du både är för ung och har för höga värden. Visst shbg något högt. Rökna ut det bioaktiva?
Citera
2021-07-09, 19:17
Medlem
[quote=utan.att.stanna|76515343]
Citat:
Ursprungligen postat av Oden17
Tror nog du både är för ung och har för höga värden. Visst shbg något högt. Rökna ut det bioaktiva?
Jahaa, bioaktiv = free t på engelska eller?
Jag ska ta det provet, men vill gå till en privat som lyssnar på mig för jag börjar tappa mitt psyke asså. Det e skit farligt att ha problem med testosteron i puberteten
Citera
2021-07-09, 19:41
Medlem
Citat:

What are the symptoms of low free testosterone other than sexual issues?
Low free testosterone symptoms in men and women include:

Reduced exercise capacity
Body stiffness
Joint pains
Increased weight gain
Anemia
Depression
Sadness
Increased stress and anxiety
Energy loss
Fatigue
Mood swings
Decreased cognitive functions
Memory loss
Poor focus
Muscle mass decline
High cholesterol, triglycerides, blood sugar, or blood pressure levels
Infertility
Thinning or loss of hair

Upplever 90% av dessa symptomer
Citera
2021-07-09, 19:57
Medlem
Citat:

What are the symptoms of low free testosterone other than sexual issues?
Low free testosterone symptoms in men and women include:

Reduced exercise capacity
Body stiffness
Joint pains
Increased weight gain
Anemia
Depression
Sadness
Increased stress and anxiety
Energy loss
Fatigue
Mood swings
Decreased cognitive functions
Memory loss
Poor focus
Muscle mass decline
High cholesterol, triglycerides, blood sugar, or blood pressure levels
Infertility
Thinning or loss of hair

Upplever 90% av dessa symptomer
Citera
2021-07-09, 21:58
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Tjena folket. Jag har alla symptomer utav låg t, och är i puberteten. Saker växer ej, mina ben knäcks och är tunna, inget socialt liv, depression, ingen aptit, stel i hela kroppen, kan knappt koncentrera mig,yr,minnesförluster, precis alla symptomer.

S-Östradiol 109 pmol/L Analyserad med immunkemisk metod då S-östradiol >100pmol/LReferensintervall män (S-Östradiol): 41-159 pmol/L

Vad är problemet? Upplever alla symptom och så men mitt testo e okej värde. Jag kanske har extremt låg fritt testosteron? Har läst och om du har hög testo men låg fri testo så spelar de ingen roll för de är de fria testosteronet som gör skillnad och som används.

Med de värdena är det OSANNOLIKT att du lider av testosteronbrist. Du kan ha brist på något annat eller någon typ av sjukdom. Låt den OFFENTLIGA sjukvården undersöka dig ordentligt innan du ens tänker tanken på att stoppa i dig testosteron.
Citera
2021-07-10, 08:31
Bannlyst
Citat:

Jag gissar att du är nånstans mellan 13-14 år utifrån dina igf-1 värden. Du har både bra testostereon värden och fria testostereon värden. Det finns inget som helst fel i dina värden. Att du är trött kan bero kanske ev att du har låga järnvärden, kolla upp dina vitamin värden.
Citera
2021-07-10, 09:35
Medlem
Citat:

Ditt DHEA-s är kanske inte optimalt, testa att ta det innan du överväger injektioner. Vet många som har blivit betydligt bättre tack vare DHEA tillskott.

Vart tog du detta blodprov?
Citera
2021-07-10, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Jag gissar att du är nånstans mellan 13-14 år utifrån dina igf-1 värden. Du har både bra testostereon värden och fria testostereon värden. Det finns inget som helst fel i dina värden. Att du är trött kan bero kanske ev att du har låga järnvärden, kolla upp dina vitamin värden.
Jag är 17 och kan inte ens få stånd
Citera
2021-07-10, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Ditt DHEA-s är kanske inte optimalt, testa att ta det innan du överväger injektioner. Vet många som har blivit betydligt bättre tack vare DHEA tillskott.

Vart tog du detta blodprov?
BarnEndokrin remitterade mig till ett sjukhus där jag tog blodproven
Citera
2021-07-10, 11:43
Bannlyst
Citat:
Jag är 17 och kan inte ens få stånd

Att du inte får stånd har inget med testostereon att göra du har helt normala värden på både fria testostereon och testostereon. Det är med stor sannolikhet pga din depression, vrf och hur länge har du haft depression? Har du kollat upp dina järnvärden och vitaminvärden? Kan bara rekommendera dig att rör inte ens med tång testostereon eller tänk inte ens tanken att injicera testostereon, du kommer stänga ner rejält din egen hormonproduktion.

Har du kollat dina blodsockervärden? Vissa av dina symptomer liknar diabetes som ex svårt att få stånd o trötthet.

Läs här också: https://www.1177.se/Stockholm/sjukdo...-att-fa-stand/
Senast redigerad av bodyfass 2021-07-10 kl. 11:48.
Citera
2021-07-10, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Att du inte får stånd har inget med testostereon att göra du har helt normala värden på både fria testostereon och testostereon. Det är med stor sannolikhet pga din depression, vrf och hur länge har du haft depression? Har du kollat upp dina järnvärden och vitaminvärden? Kan bara rekommendera dig att rör inte ens med tång testostereon eller tänk inte ens tanken att injicera testostereon, du kommer stänga ner rejält din egen hormonproduktion.
Om kuken ej har vuxit? Om skelettet e svagt? Om mina leder gör ont? Om jag ej kan koncentrera mig ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in