2021-07-09, 21:43
Medlem
Eurocard platinum slutar med fria besök.

Vad är den billigaste ersättaren? Helst med 2 kort.

Handelsbanken 2400
Finns det något bättre? .25% casback tror jag det var.

Swedbank är lite billigare men lounge key. Kan man lita på det? En snabb koll på cdg, bru, dus och cph såg bra ut.

Amex kostar väl 6000 och 3% valuta påslag så det känns väldigt tveksamt.

Förslag?

Obs, måste vara fria besök. Ofta måste man läsa det finstilta
2021-07-09, 22:04
Medlem
Ser nu att nya lounge på cph t3 inte är med i lounge key men den kanske försvunnit under pesten
2021-07-09, 22:21
Medlem
boqpods avatar
Ska du ha priority pass eller lounge access, du skriver om båda som att det vore samma sak.

HON-circle löste allt sånt för egen del.

Är det jobbet som bokar Economy och du vill flasha till det lite eller vad är grejen?
2021-07-09, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Ska du ha priority pass eller lounge access, du skriver om båda som att det vore samma sak.

HON-circle löste allt sånt för egen del.

Är det jobbet som bokar Economy och du vill flasha till det lite eller vad är grejen?

Jag har priority pass, vill ha access till lounge och överväger lounge key som jag antar ett konkurrerande system.
Ja, jag flyger economy med jobb. Ja, det är lätt att få Guldkort men rätt som det är pendlar man till Madrid eller Warszawa ett halvår och tappar kortet. Nu har jag varit hemma länge och reste mindre även några månader innan pesten.

Jag antar att jag vill flasha till det men 1500 har jag tjänat in bara på mineralvatten och chips.

HON-circle har jag aldrig hört talas om men får Google.

Edit. HON-circle ja. Det är inte det jag frågar om. Det lär bara fungera när man flyger alliance + jag har inget. Men det är nog ett bra tillfälle att byta från EuroBonus.
Senast redigerad av kalle632 2021-07-09 kl. 23:56.
2021-07-11, 02:04
Medlem
boqpods avatar
Ja byt till star-alliance och sen betalar du dig in på loungen istället, tills du når silver vilket ger access. Kostar inte många kronor att betala sig in fram tills du levlat upp kortet.
Beror på hur många resor du gör, men om du inte har guld på euro-bonus torde det betyda att du inte reser så mycket?

Senator (guld) på star alliance kräver typ 10 ggr mer Miles än eurobobus.

✈️
2021-08-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boqpod
Ja byt till star-alliance och sen betalar du dig in på loungen istället, tills du når silver vilket ger access. Kostar inte många kronor att betala sig in fram tills du levlat upp kortet.
Beror på hur många resor du gör, men om du inte har guld på euro-bonus torde det betyda att du inte reser så mycket?

Senator (guld) på star alliance kräver typ 10 ggr mer Miles än eurobobus.

✈️

Vissa år har jag nog lyckats göra 100 talet flights utan att få guld. Främst genom att flyga mycket lot och Spanair. I kombo med billiga biljetter går det fin fint.
Minns att när guld var 70 000 poäng fick jag 230 för Madrid enkel resa. Samtidigt räcker det väl med 25 tor till Stockholm för att vara hemma....

Problemet med silver på LH är bla att jag tror att det bara gäller på deras egna lounges. Krävs guld för att komma in på tex Amsterdam. Dessutom gäller det bara om man flyger med dem så då är man igen f-cked när man måste flyga cph-mad. Är det någonstans man vill ha lounge så är det Madrid.
För att inte tala om när man flyger charter gud förbjude...

Jag har inte kommit vidare i researchen pga semester
2024-01-26, 11:05
Medlem
Nu har Handelsbankens Platinum med Priority försämrat villkoren rejält.
Max 10 fria besök/år samt att barn som medföljer och är över 3 år gamla måste betala 30E/besök och barn. Helt plötsligt kostar det oss 60E att gå in på vippen när våra barn är med.
Vi betalar 1500:-/år för våra Platinumkort (för båda) och letar nu alternativ där gäst går in gratis eller mot lägre kostnad samt att antalet besök/år inte är begränsat. Gärna med självriskreducering för hyrbil och bra reseskydd. Något tips?
2024-01-26, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvslag1
Nu har Handelsbankens Platinum med Priority försämrat villkoren rejält.
Max 10 fria besök/år samt att barn som medföljer och är över 3 år gamla måste betala 30E/besök och barn. Helt plötsligt kostar det oss 60E att gå in på vippen när våra barn är med.
Vi betalar 1500:-/år för våra Platinumkort (för båda) och letar nu alternativ där gäst går in gratis eller mot lägre kostnad samt att antalet besök/år inte är begränsat. Gärna med självriskreducering för hyrbil och bra reseskydd. Något tips?

Amex platinum?
2024-01-26, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Amex platinum?

Ett bra kort men väl dyrt för vårt behov. Vi använder korten för vårt vardagliga liv också och Amex är så begränsat i övrigt.
2024-01-27, 08:14
Medlem
Diablo1118s avatar
Finns trådar om kort
Tråd låst /Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här