2021-07-09, 16:02
Jag googlade och fick ett cirka-svar. Att det är okej men att man bör avstå från att dricka alkohol med det här läkemedlet?
Man bör avstå läkemedel+alkohol alltid och i vissa läkemedel får man absolut inte göra den aktiviteten, det vet jag ju.
Så jag lär göra den aktiviteten oavsett...

Hur är det kring cannabis då?
Citera
2021-07-09, 19:04
Medlem
Onanikrems avatar
Har ätit det till och från förut 120mg varje dag i sju dagar(kraftig dos) och druckit samtidigt. Inga problem, dock inte karatefyllor så man blev liggande dagen efter, men 10 öl och jag lever än.
Fråga din läkare som skrev ut det, har för mig man inte skall äta det om man har lever eller njurproblem, lever och njurproblem kan man få om man överkonsumerar alkohol.

Vill du inte fråga din läkare kan du ringa sjukvårdsupplysningen, men är rädd för att de säger att man inte skall äta någon medicin ihop med alkohol, cannabis har jag ingen aning om då det var nästan 40 år sedan jag rökte.

Har du högt blodtryck och äter blodtrycksmedicinen Enalapril, skall du byta den till något annat då den inte går ihop med Etoricoxib, det missade min läkare men jag kollar själv fass på nätet.
Senast redigerad av Onanikrem 2021-07-09 kl. 19:11.
Citera
2021-07-09, 22:31
Medlem
Cannabis är OK.

Problemet med alkohol är att man kan bli uttorkad och då kan ev. etoricoxib slå på njurarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in