Citat:
Ursprungligen postat av
Aftonhoran69
”Han var snäll” är den stora skillnaden mellan dig och majoriteten av andra som växer upp med en alkoholiserad farsa. Aggression, våld, bitterhet och ansvarslöst beteende är snarare norm när det gäller odugliga pappor som dränker sorg och ångest istället för att bemöta livet och dess utmaningar som riktiga män.
Har många släktingar män som kvinnor där spriten har ett grepp om dem. Inte en käft är aggressiv eller något sådant, absolut sämsta fall överdrivet sentimentala men det gäller fan många berusade som inte är beroende.
Nä, det ledsna alkoholistbarnet finns säkert, klara vittnesmål finns ju av diverse IOGT NTOare men det beror ju bara på att det stora mörkertalet av oss som var opåverkade eller tom har goda erfarenheter av det.
Inte en käft hade köpt boken med inledningen; Hans varma sätt och doften av hembränt med cola som omslöt oss vid nattningen gav mig en känsla av trygghet och att jag var älskad. Jag visste att han skulle stötta mig genom hela livet och det svek han aldrig.
Odugliga mödrar och andra vårdnadshavare är odugliga oavsett om de tar till kröken, vad de än skyller på efteråt.