Min farsa var rejält alkoliserad men också brutalt snäll, påhittig och kreativ.
I hans fall var det ju självmedicinering, han växte upp innan folk visste vad lätt autism, fobier och depression var - och med litet erfarenheter från olika krigszoner samt ett barn som dog, hanterade han kombon med alkohol för att döva sociala problem och sorg.
Nackdelen var att han inte var så ansvarig och ju äldre jag blev som barn desto mer ville man ju ha en ansvarig vuxen som var likadan på morgonen som kvällen efter (Simpsonsreferens?). Och som barn fick man ta mer ansvar än man kanske borde ha gjort.
Men han var aldrig elak, arg, våldsam eller brutal - en alkoholen till trots väldigt älskvard och älskande pappa. Däremot skulle jag ljuga om jag inte tänkt ofta på hur det vart om han hade fötts i samma generation som mig där det finns stöd och förståelse för att folk kan ha olika emotionella tyngder eller psykiska problem så inte "sprit eller självmord" var dom enda alternativen.
Som AlabamaHotcakes säger - personligen är så brutalt viktig och han var rätt jävla udda redan innan spriten och dom emotionella problemen