2021-07-09, 02:37
Medlem
colabulles avatar
Som rubriken lyder.

Vad får en svensk person, född i sverige med vita kaukasiska föräldrar som i sin tur är födda här "hel svensk" så att säga, att frivilligt konvertera till islam, med läsa koranen, inte ät gris, fast, ingen alkohol böner etc, från att vara icke troende alternativt/kanske lite "svensk kristen", bära kristna korset i halsband och besöka kyrkan vid högtider men inte annars kalla det "smygkristen" fast åt andra hållet, eller kristen utav något annat slag.

Vad kan det finnas för val/tankegång/anledning till att man konvertera till islam? Med alkt där till som att läser Koranen, äter inte gris, skaffar inte hund, driker inte alkohol, fastar i ramadan etc.
Citera
2021-07-09, 02:55
Avslutad
Det handlar om sex. Om man vill kunna knulla alla tjejer så är det bra att vara muslim.
Jag är ateistisk muslim. Jag har konverterat.

Tänker jag följa reglerna som koranen vill..? Inte alls, bara om det råkar sammanfalla med min vilja, annars inte. Jag går till moskén inne i Stockholm vartannat år. Jag har inga problem med att vara muslim.
Citera
2021-07-09, 03:21
Medlem
Mobscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFinalDays
Det handlar om sex. Om man vill kunna knulla alla tjejer så är det bra att vara muslim.
Jag är ateistisk muslim. Jag har konverterat.

Tänker jag följa reglerna som koranen vill..? Inte alls, bara om det råkar sammanfalla med min vilja, annars inte. Jag går till moskén inne i Stockholm vartannat år. Jag har inga problem med att vara muslim.

Ungefär som att säga att du är en antisemitisk jude.
Citera
2021-07-09, 04:10
Medlem
Det finns en del vita svenska muslimer i Sverige. Varför frågar du inte dom varför dom konverterat?
Citera
2021-07-09, 04:22
Medlem
Meanderbetraktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colabulle
Som rubriken lyder.

Vad får en svensk person, född i sverige med vita kaukasiska föräldrar som i sin tur är födda här "hel svensk" så att säga, att frivilligt konvertera till islam, med läsa koranen, inte ät gris, fast, ingen alkohol böner etc, från att vara icke troende alternativt/kanske lite "svensk kristen", bära kristna korset i halsband och besöka kyrkan vid högtider men inte annars kalla det "smygkristen" fast åt andra hållet, eller kristen utav något annat slag.

Vad kan det finnas för val/tankegång/anledning till att man konvertera till islam? Med alkt där till som att läser Koranen, äter inte gris, skaffar inte hund, driker inte alkohol, fastar i ramadan etc.

Som student men även senare kände jag några unga kvinnor som frivilligt konverterade från svenskhet (min term eftersom de inte var engagerade kristna) till att bli muslimer. Åtminstone två av dem konverterade först, varefter de senare träffade de muslimska män som de gifte sig med.

Jag har börjat tro att sådant här kan undvikas om vi hade en patriotisk anda i landet.
Citera
2021-07-09, 04:56
Bannlyst
Fick ett stort intresse för Islam när jag träffade min pojkvän. på den vägen är det.
Citera
2021-07-09, 07:18
Medlem
Islam erbjuder en möjlighet till traditionell livsstil.

Ni vet, stor familj, många barn, en trogen fru som inte ridit på kuk karusell, en fru som inte visar upp sig som en hora för andra främmande män.

Troligen svårt att förstå för moderna svenska män, som verkar föredra kvinnor som fått sperma från hundratals olika kukar sprutade i mun och fitta, som älskar att vara tjänare åt sura otacksamma otrogna kvinnor med könssjukdomar, kvinnor som inte tycker om barn eller familj.
Citera
2021-07-09, 08:08
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Islam erbjuder en möjlighet till traditionell livsstil.

Ni vet, stor familj, många barn, en trogen fru som inte ridit på kuk karusell, en fru som inte visar upp sig som en hora för andra främmande män.

Troligen svårt att förstå för moderna svenska män, som verkar föredra kvinnor som fått sperma från hundratals olika kukar sprutade i mun och fitta, som älskar att vara tjänare åt sura otacksamma otrogna kvinnor med könssjukdomar, kvinnor som inte tycker om barn eller familj.

Hur är det med att slå sina kvinnor (och döttrar) eller slänga dom från balkongen om man är missnöjd över nånting?

Det ingår väl också i jobbet som muslimsk man?
Citera
2021-07-09, 08:26
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Jag killgissar att det till största delen handlar om kvinnor som konverterar pga att de har en muslimsk pojkvän.
Citera
2021-07-09, 10:11
Avstängd
Talking-Donkeys avatar
Jag.
Jag vill få ha fyra unga fruar att slå.
Citera
2021-07-09, 10:31
Medlem
De träffar en pizzabagare från muslimskt land och sedan konverterar de utan en aning om någonting.
Citera
2021-07-09, 10:38
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colabulle
Som rubriken lyder.

Vad kan det finnas för val/tankegång/anledning till att man konvertera till islam?.
Att partiet Nyans ihop med likasinnade svenska politiska bundsförvanter i ett riksdagsval får majoritet. Då går det fort.

Det är just nu sommar. Läs gärna i häng mattan den tankeväckande fiktiva romanen 'Soumission' (utgiven år 2015) av franske förf. M. Michel Houlleb cq (e).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in