• 1
  • 2
2021-07-08, 17:46
Medlem
Har inga pengar till tagbiljett, tankte saledes ga 13 mil. Vad skall man ha med sig? Vad ska man tanka pa? En overnattning i skogen blir det val, overlever man det? Jag har ingenting att ta med. Kan man klara detta? Jag har inga pengar att kopa mat for eller stanna pa hotell.
Citera
2021-07-08, 17:50
Bannlyst
en hängmatta , kniv , bra skor , 2kg morötter ,och några flaskor vatten

varför inte bara lifta dit du ska ?
Citera
2021-07-08, 17:51
Medlem
darebuilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typical-Twat
Har inga pengar till tagbiljett, tankte saledes ga 13 mil. Vad skall man ha med sig? Vad ska man tanka pa? En overnattning i skogen blir det val, overlever man det? Jag har ingenting att ta med. Kan man klara detta? Jag har inga pengar att kopa mat for eller stanna pa hotell.

Lättare och gå och klippa en statoil och sen ta tåget bara. Varför ska du utsätta dig för djävulskt regn osv, vart ska du sova? under ett träd eller?

Varför har du hamnat i denna situationen då?

Eventuellt hoppa bara på tåget, så får du hoppa av nästa avstigning sen vänta på nästa bara så får du fortsätta så tills du e framme.
Citera
2021-07-08, 17:54
Medlem
Asmodeusvults avatar
Bra skor och vatten.

Nu har du ju inga pengar så då får du väl skaffa skavsårsplåster istället för vettiga strumpor och skor.

Hur lång tid tänkte du dig att det ska ta?
Hur långt har du gått som längst tidigare?

Lifta med någon lastbilschaffis eller längs med vägkanten känns väl bättre än att göra detta helt oerfaren.
Citera
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
en hängmatta , kniv , bra skor , 2kg morötter ,och några flaskor vatten

varför inte bara lifta dit du ska ?
Fyller på med: ett gäng strumpor, plåster mot skoskav, några konservburkar, tändare, en rulle dasspapper. Morötter?
Citera
Medlem
En ryggsäck full med folköl, kexchoklad och bananer.
Ett tält en sovsäck och ett par fräscha löparskor så fixar du det på två eller tre dagar.
Citera
2021-07-08, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Fyller på med: ett gäng strumpor, plåster mot skoskav, några konservburkar, tändare, en rulle dasspapper. Morötter?

morötter , bästa tugget för att hålla humöret uppe och samtidigt få i sej nått billigt och mycket nyttigt testa !!
Citera
2021-07-08, 18:00
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
morötter , bästa tugget för att hålla humöret uppe och samtidigt få i sej nått billigt och mycket nyttigt testa !!
Snabb energi, man är rätt skakig efter 13 mil med bara sockermassa som kost.

Som andra skriver så är pjuxen väsentliga. Och allt som har med tossingarna att göra.

Lättare att lifta dock, 13 mil är ingenting, tar högst en dag med lite oflyt.
Senast redigerad av GoUoD 2021-07-08 kl. 18:02.
Citera
2021-07-08, 18:00
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typical-Twat
Glatt humör, schyssta dojjor och vatten.
Lycka till!
Citera
2021-07-08, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Snabb energi, man är rätt skakig efter 13 mil med bara sockermassa som kost.

Som andra skriver så är pjuxen väsentliga. Och allt som har med tossingarna att göra.

TS fixar inte detta på 1 dygn garanterat , så blir några nätter i hängmattan i skogen , morötter är underskattat av många , men har den erfarenhet att , skulle inte välja bort dessa vid en sådan här vandring , hur mycket man tar med sej från början avgörs av vem du är och vad du orkar

ett par morötter om dagen , är bra för magen
Citera
2021-07-08, 18:06
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag vet en kille som gick drygt fem mil utan förberdelser, hans flickvän hade gömt hans cykel och han hade inga pengar till bussen så han gick hem.

Har du inte ens en cykel? Jag cyklade gävle-uppsala när jag var 13, då var det 10 mil, en dagsutflykt, hade inte ens ont i rumpan när vi kom fram.

Annars kan du sätta upp tummen när du går längs vägen, hoppa inte in i lastbilar där chauffören tycker du är söt bara.
Citera
2021-07-08, 18:08
Medlem
TheJackets avatar
Bra skor är det absolut viktigaste.

Gick en 2-3 timmar lång promenad i alldeles för slitna sneakers en gång, det slutade med marschfraktur -_-
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in