• 1
  • 2
2021-07-08, 12:08
Medlem
Jag ska tatuera in ett datum när jag och min pojkvän träffades och tänkte ha en krona över datumet. Men, ska det vara en drottningkrona eller en kungakrona? Ska sitta på handleden
Citera
2021-07-08, 12:22
Medlem
VoktorDodkas avatar
Se till att planera för ett slutdatum också, samt att kronan ska passa till båda datumen plus att du ser till att ha plats för fler datum åt nya pojkvänner med tiden. Gör en snirkelkringelkrangel istället för krona, något neutralt men snyggt, symbolen för "free speach" t ex fast i rött.
Citera
2021-07-08, 12:32
Medlem
lyxelitistens avatar
Gör det inte. Du kommer ångra det om det tar slut. Låt kärleken vara på insidan istället.
Citera
2021-07-08, 12:51
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitta
Jag ska tatuera in ett datum när jag och min pojkvän träffades och tänkte ha en krona över datumet. Men, ska det vara en drottningkrona eller en kungakrona? Ska sitta på handleden

Testa en älgkrona, beroende på vart ni kommer ifrån.
Citera
2021-07-08, 12:52
Medlem
Niggwards avatar
Finns 100-tals exempel på att det inte är en bra idé för relationer håller sällan. Din nästa pojkvän kommer älska tatueringen.

Sätt det i pannan. Skulle passa perfekt
Senast redigerad av Niggward 2021-07-08 kl. 13:43.
Citera
2021-07-08, 12:56
Medlem
Varför? Datum för när ni träffades! Om det tar slut hur tänker du göra då?
Jag skulle bara gjort en krona, typ prinsesskrona á la Disney, men absolut inget datum.

De enda datum som enligt mig är okej att tatuera in är födelsedatum för sina barn, föräldrar, syskon (kanske) eller någon väldigt nära vän. Eventuellt dödsdatum för någon kär släkting.

Jag har mina barns födelsedatum intatuerade, även ena barnets dödsdatum. Skulle aldrig få för mig att tatuera in gubbens namn, födelsedatum eller någonting som har med honom personligen att göra, även om det efter typ 27 år ihop fortfarande känns hur bra som helst.... men man vet aldrig vad som händer i ens liv imorgon.....

Tänk en extra gång......
Citera
2021-07-08, 13:03
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Finns 100-tals exempel på att det inte är en bra idé för relationer håller sällan. Din nästa pokjkvän kommer älska tatueringen.

Sätt det i pannan. Skulle passa perfekt
Planerar hon plats för ett tilldatum kan hon säga att det var första och andra vaccineringen.

Gissningsvis har dom nyss träffats och är nykära, hoppas tatueraren håller hårt på åldersgränsen.
Citera
2021-07-08, 13:14
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wnobvi
Varför? Datum för när ni träffades! Om det tar slut hur tänker du göra då?
Jag skulle bara gjort en krona, typ prinsesskrona á la Disney, men absolut inget datum.

De enda datum som enligt mig är okej att tatuera in är födelsedatum för sina barn, föräldrar, syskon (kanske) eller någon väldigt nära vän. Eventuellt dödsdatum för någon kär släkting.

Jag har mina barns födelsedatum intatuerade, även ena barnets dödsdatum. Skulle aldrig få för mig att tatuera in gubbens namn, födelsedatum eller någonting som har med honom personligen att göra, även om det efter typ 27 år ihop fortfarande känns hur bra som helst.... men man vet aldrig vad som händer i ens liv imorgon.....

Tänk en extra gång......
Vad är det för mening att ha sina barns födelse- och dödsdatum intatuerade? Datumen vet du väl ändå?

I övrigt håller jag med om att tatuera in sin kärestas namn, datum etc är helt korkat.
Citera
2021-07-08, 13:40
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Det är ingen gnuggis tatuering. Ska du tatuera över den om/när det tar slut hade du tänkt?

Kan bli svårt med motiv som cover med tanke på stället du har tänkt göra den på. Så tänk dej för.
Citera
2021-07-08, 14:44
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nitta
Titta på en Claddagh-ring. Dessa har sedan 1684 eller så symboliserat vänskap, lojalitet, trohet och kärlek.

Kronorna brukar bara hyfsat stiliserade och tjusiga utan att bli en helt traditionell kunga- eller drottningkrona.
Citera
2021-07-08, 16:58
Medlem
Kung!
Citera
2021-07-08, 17:08
Medlem
Med en enkrona får du två sidor att rita på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in