2021-07-09, 02:11
Avstängd
Gött o köpa en bostadsrätt för ex antal miljoner och sedan säger det BOOO🧨🧨🧨MM!
Citera
2021-07-09, 02:44
Medlem
Drooids avatar
Uppdaterad artikel i Sydsvenskan:
"Skottlossning mot lägenhet i Limhamns sjöstad: ”Barnen blev rädda”"
https://www.sydsvenskan.se/2021-07-0...nen-blev-radda
Citat:
Enligt polisen finns det ingen hotbild mot kvinnan
– Däremot förekommer det en hotbild mot andra adresser i närheten, säger Erik Åberg, biträdande lokalområdespolischef.
– Vi har ett allvarligt konfliktläge bland kriminella grupperingar. Vår huvudhypotes är att den här händelsen är en del av de konflikter som råder i Malmö.
Citat:
Grannar i Limhamn har börjat kalla sjösidan för "Rosengård by the sea" enligt en boende.

– Jag ville inte bo i centrum, jag ville bo i Limhamn för att jag trodde att det skulle vara lugnare, säger en ung kvinna.

– Men jag vet inte längre var jag ska flytta. Det finns kanske inte ett tryggt område i Malmö längre.
Citat:
Även de två tonåringarna på elskotern delar bilden.

– Insatsstyrkan var här innan, jag såg bombgruppen en dag. Det händer riktigt mycket här.

En av dem bodde i Rosengård tidigare.

– Det är mycket fetare och mycket lugnare i RG (Rosengård) nu än vad det är här. Jag vill flytta tillbaka dit, säger han.
Efter att ha läst artikeln är jag bara bedrövad och har inga kommentarer för tillfället.
Citera
2021-07-09, 04:39
Medlem
Detta visste vi om skulle ske med Limhamn ,trodde folk Limhamn skulle undkomma måste man va korkad,
Kriminella från alla ghetton i Malmö investera sina pengar i ett boende i Limhamn för de ville inte bo i ghetton,men, Limhamn fick inte en,inte två,utan många av Malmös banditer,många kanske inte visa våldskapital och kunde gå under radarn när de va som värst i Malmö,nu när det varit lungt ett tag i Malmö,och det finns utrymme ta över,så börjar de klia i fingrarna på de banditer som bor i Limhamn där de för lite moves och vi är nu snart tbx på ruta ett med nåt mord i veckan..
Citera
2021-07-09, 05:07
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
Oerhört betryggande att de så ofta råkar beskjuta fel fönster. Gamla damer och barnfamiljer där kulorna träffar väggen ovanför spjälsängen. Budskapet lär förvisso gå fram hos den tänkte mottagaren oavsett.
Det verkar hända att man medvetet mördar eller bombar individer i måltavlans närhet. På det sättet så visar man upp sina maktresurser, att man menar allvar samt hoppas undvika hämnd, eller så kan det signalera en önskan om nedtrappning.
Citera
2021-07-09, 05:30
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Det verkar hända att man medvetet mördar eller bombar individer i måltavlans närhet. På det sättet så visar man upp sina maktresurser, att man menar allvar samt hoppas undvika hämnd, eller så kan det signalera en önskan om nedtrappning.
Nu hänger inte jag med i din analys.
Att de vill visa sina maktresurser förstår jag.
Men tror du verkligen att de "...hoppas undvika hämnd..." efter det att de har gett sig på personer i "...måltavlans närhet..."?
Tror du även att de skulle göra det för att de vill att det ska "...signalera en önskan om nedtrappning."?
Citera
2021-07-09, 05:36
Avstängd
De fick tyvärr rätt

https://www.expressen.se/kvallsposte...ka-stadsdelen/
Citera
2021-07-09, 08:28
Medlem
HermannWirtzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
De fick tyvärr rätt

Står att oron växer. Men enligt den undersökning artikeln baseras på så har antal våldsbrott och stölder minskat de senaste fem åren. Det är väl bara jobbigt att se invandrare för de flesta som känner sig otrygga.
Citera
2021-07-09, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
De fick tyvärr rätt

Vore intressant att veta vad dessa röstat på innan jag uttalar mig. Röstar själv inte och tror inte på Sveriges krystade form av demokrati, men vore underhållande om de röstat på ex. sossarna. Det är ju dock väldigt vanligt med denna form av rasism bland "fina" människor.
Citera
2021-07-09, 09:26
Medlem
AndersTengils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
Hahajaj du är tappad. Dom hade.aldrig skkjutit fjollan martin kanske med kolsyre hahaha tunga kriminella riskerar inte att sitta inne för en internet gangster. Martins mamma skickar naken bilder till hans vänner haha väldigt fucked familj Roos
Hehe Jo jag vet han e hemsk som skickar nakenbilder på sin egen mor, rejält tappadE e dom,aa vet att dom flesta , iallafall dom riktiga kriminella bara ignorerar mongot, men det där om att denne "horani" sökte upp honom och ville slå sönder honom e 100% sant, "horani" filmade sig själv i en lajv nämligen , herrejesus, så han e nog bara snäppet intelligentare än Martin 🤣🤣 LOL
Citera
2021-07-09, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Bashir Abdiyusef som blev häktad för bomben mot livsbutiken på Lindängen i Maj bodde tidigare på adressen som blev beskjuten inatt. Han är inte längre skriven där dock men kan ju fortfarande bo kvar.

Blev han släppt?
Citera
2021-07-10, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Blev han släppt?

Vet inte, men där finns iallafall ett samband på adressen till sprängningarna på Lindängen/Lindeborg.
Citera
2021-07-15, 23:37
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Polisinsats vid fastighet i Limhamns sjöstad i kväll vid 22-tiden. Flertalet polispatruller kallades till den fastighet som tidigare beskjutits. Vid 22.20-tiden kontrollerade polisen flertalet personer i och vid den aktuella fastigheten. Om polisen funnit något intressant vid kontrollerna var vid 22.30-tiden oklart.
https://www.pppress.se/nyhet/polisin...-vid-22-tiden/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in