• 1
  • 2
2021-07-08, 01:02
Medlem
Drooids avatar
"Skottlossning mot lägenhet på Limhamns sjöstad"
Sydsvenskan: https://www.sydsvenskan.se/2021-07-0...mhamns-sjostad
Citat:
Strax efter midnatt besköts en lägenhet i Limhamns sjöstad med tre till fyra skott.
Citat:
Polisen erfar att det handlar om en gänguppgörelse men att fel bostad besköts. Ingen uppges ha kommit till skada vid dådet.
Är det kopplat till de senaste sprängdåden i Malmö? Om jag inte har helt fel så har polisens insatsstyrka besökt en lägenhet i Limhamns sjöstad direkt efter två av dem.

Uppdatering:
"Äldre dams lägenhet besköts i Limhamns sjöstad"
Fler bilder, PPpress: https://www.pppress.se/nyhet/aldre-d...hamns-sjostad/
Citat:
Polisen larmades strax efter midnatt till en skjutning mot en lägenhet i Limhamns sjöstad. När polisen kom fram till adressen kunde men se flera skotthål i en lägenhet på tredje våningen. Garaget till fastigheten söktes igenom av polisens insatsstyrka då man trodde att personer som hade med händelsen att göra kunde befinna sig i garaget. Den äldre dam som bor i den beskjutna lägenheten chockades av händelsen och hennes barn fick komma för att ta hand om henne. Troligen var skotten ämnade åt en annan lägenhet i fastigheten. Under senaste tiden har polisen varit i samma fastighet flera gånger och eftersökt personer misstänkta för grova våldsbrott. För några dagar sedan misshandlades en person svårt i eller vid fastigheten. Nattens händelse rubriceras av polisen som försök till mord alternativt grovt vapenbrott. Utanför på gatan hittades tomhylsor från ett handeldvapen. Gatan utanför fastigheten spärrades av i väntan på polistekniker.
Senast redigerad av Drooid 2021-07-08 kl. 01:35.
Citera
2021-07-08, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
"Skottlossning mot lägenhet på Limhamns sjöstad"
Sydsvenskan: https://www.sydsvenskan.se/2021-07-0...mhamns-sjostad

Är det kopplat till de senaste sprängdåden i Malmö? Om jag inte har helt fel så har polisens insatsstyrka besökt en lägenhet i Limhamns sjöstad direkt efter två av dem.

Det stämmer. Dom har varit där minst två gånger med insatsstyrkan efter sprängningar, även larmade där till en misstänkt skottlossning för någon månad sedan. Har med all sannolikhet att göra med skjutningen mot 8 personer på Lindängens Idrottsplats i helgen.

För övrigt har polisens närvaro ökat på Lindängen. Har sett en stor aktivitet av polispatruller röra sig i området sedan helgen.
Citera
2021-07-08, 01:39
Medlem
Oerhört betryggande att de så ofta råkar beskjuta fel fönster. Gamla damer och barnfamiljer där kulorna träffar väggen ovanför spjälsängen. Budskapet lär förvisso gå fram hos den tänkte mottagaren oavsett.
Citera
2021-07-08, 02:01
Medlem
Är det H*ss*n Sh*rif som bor där?
Han blev häktad för bomben på Lindängen och har för 1-2 pr sen suttit häktad för mordet på Nydala.

* = a
Citera
2021-07-08, 06:44
Medlem
KFCnoggers avatar
Fel lägenhet? Enligt nyhetskällor så är det en äldre dam som bor i lägenheten.
Citera
2021-07-08, 08:17
Medlem
Imnshos avatar
Något säger mig att bostadspriserna i Limhamn är på väg neråt. Kan det bekräftas av lokala mäklare?

Har den verkliga måltavlan köpt sin bostad där (för knarkpengar kanske), eller har soc placerat honom där för att "förbättra integrationen"?
Citera
2021-07-08, 08:20
Medlem
Vet någon adress? Borde vara MKBs lägenhet men kan inte placera vilken port.
Citera
2021-07-08, 08:21
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Något säger mig att bostadspriserna i Limhamn är på väg neråt. Kan det bekräftas av lokala mäklare?

Har den verkliga måltavlan köpt sin bostad där (för knarkpengar kanske), eller har soc placerat honom där för att "förbättra integrationen"?

Det är stor skillnad på Limhamn och Limhans sjöstad.
Citera
2021-07-08, 08:29
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Jag förstår. Det vore bra om du, med lokal förankring, kunde beskriva områdets "socioekonomiska karaktär" så att vi får en bakgrund till dådet. Är det bostadsrätter eller hyresrätter? Placerades den tänkta måltavlan där av kommunen?

Tack på förhand!
Citera
2021-07-08, 08:30
Medlem
KFCnoggers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag

Inte så länge till, hela industriområdet ska rivas o byggas hyresrätter.
Citera
2021-07-08, 08:37
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Jag förstår. Det vore bra om du, med lokal förankring, kunde beskriva områdets "socioekonomiska karaktär" så att vi får en bakgrund till dådet. Är det bostadsrätter eller hyresrätter? Placerades den tänkta måltavlan där av kommunen?

Tack på förhand!

Jag har aldrig varit där faktiskt, det är off om man bor i centrum. Men det är en blandning av BR och HR, med Malmömått mätt dyra hyror på HR och som sagt för långt från centrum.
Jag har dålig lokalförankring eftersom jag under Covid jobbar stugifrån och därför bokstavligen sitter ensam i skogen, så min info är gammal. Så mer vet jag inte.
Citera
2021-07-08, 08:37
Medlem
Citat:

Tack på förhand!

Limhamn Sjöstad och Limhamn delas upp med en väg som heter Limhamnsvägen. På gamla Limhamn eller det jag betecknar på Limhamn finns dyra villor och gamla fina lägenheter. ”Ön” som ligger i anslutning till Limhamn och Limhamn Sjöstad är ett exklusivt område. Knappt några hyresrätter där.

I nya Limhamn Sjöstad finns i utkanten trevliga radhus men senaste två åren har MKB (Malmös kommunala bostadsbolag) smällt upp alldeles för många hyreshus och det finns alldeles för många hyresrätter på samma plats.

Det är faktiskt inte otryggt att vara utomhus i Limhamn Sjöstad dagtid, det är väldigt trevligt, men man går ogärna runt hyreshusen när det är mörkt.

Privata fastighetsbolag har höga krav på sina hyresgäster och MKB har mycket låga krav, därför samlas tyvärr buset i MKBs lägenheter. Det är mycket höga nyproduktionshyror i området.
Senast redigerad av Autodidis 2021-07-08 kl. 08:39.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in