2021-09-07, 17:29
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja det går att läsa bakåt och han tog det alltså som ett exempel på orättvisa mot pojkar.
Men herregud, hur läser du människa?
Det är fortfarande din tolkning.
Citera
2021-09-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nej, du gör en felaktig kombination där.
Det kanske är bäst att du tar saker en och en.

Förklara gärna på vilket sätt min kombination är felaktig
Citera
2021-09-07, 18:11
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Håller med till stor del. Uppenbarligen var/är det så att män och kvinnor behandlas olika. Att ta reda på att detta sker och att förändra attityder gentemot olika kön kallas för att införa ett genusperspektiv. Att forska kring det är genusforskning.

Å ena sidan säger du att det är flum och hittepåhumbug men å andra verkar du tycka att det är bra och nödvändigt. Jag tycker iaf att det är bra
Ge ett konkret exempel på hur genusstudier, som väl funnits i max 20 år, har påverkat din vardag på ett positivt sätt.

Jag kan själv nämna 100 exempel på hur det påverkat Sverige negativt. T.ex att kvinnor mår sämre än någonsin, att vi har sämre poliser och politiker än någonsin, att killar hoppar av skolan tidigare än någonsin.
Citera
2021-09-07, 18:25
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Tack för att du så elegant visar vad du egentligen tycker om män och pojkar.
Hur kunde jag veta att du skulle tolka det så?

Men läs om mitt inlägg igen, så förstår du kanske att jag inte skrev om män eller pojkar i allmänhet.
Nej, jag skrev om din stereotypa bild av hur män och pojkar ska vara.
Och ja, den kan ju vara skadlig för båda könen.
Samtidigt gnäller du över att förskolelärarna inte tröstar pojkar lika mycket som flickor.
Ja, men du vill ju inte heller att vi ska "göra flickor av pojkarna".
Hur skall du ha det?

Jag har inte tid eller ork att kommentera alla punkter i resten av ditt inlägg.
Det enda som jag kort och gott kan säga är att du har fel.
Du måste ju lära dig att se bortom dina fördomar om hur alla inom en grupp "är" och "ska vara".
Man kan ju mycket väl ha civilkurage utan att vara "alfahane".
Sedan skulle dina unkna fördomar om vilka slags män kvinnor vill ha vara skrattretande.
Men de blir istället tragiska...
Citera
2021-09-07, 18:36
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Ge ett konkret exempel på hur genusstudier, som väl funnits i max 20 år, har påverkat din vardag på ett positivt sätt.

Jag kan själv nämna 100 exempel på hur det påverkat Sverige negativt. T.ex att kvinnor mår sämre än någonsin, att vi har sämre poliser och politiker än någonsin, att killar hoppar av skolan tidigare än någonsin.
Och du menar med andra ord att alla kvinnor skulle må bättre av att inte ha några rättigheter alls?
Och att killar hoppar av skolan har väl inget med feminism att göra?
Citera
2021-09-07, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Men herregud, hur läser du människa?
Det är fortfarande din tolkning.
Men herregud människa, det är inte en tolkning av vad han skrev, det var precis det han skrev.
Citera
2021-09-07, 19:18
Medlem
Citat:

Du har ett konkret exempel i GaylordYanjer's länk. Det jag använt som exempel hittills.
Citera
2021-09-08, 08:12
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Du har ett konkret exempel i GaylordYanjer's länk. Det jag använt som exempel hittills.
Du kan inte komma på ett enda eget förslag på något som genusteori förbättrat i din vardag. Då vet jag.
Citera
2021-09-08, 08:16
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Och du menar med andra ord att alla kvinnor skulle må bättre av att inte ha några rättigheter alls?
Och att killar hoppar av skolan har väl inget med feminism att göra?
Här en svår tanke för dig: kvinnor mår sämre idag än på 1980-talet så något är fel och måste ändras. Det är inte samma sak som att önska att kvinnor ska tillbaka till 1800-talet.

De största förändringar som skett för kvinnor sedan 1980-talet står feminismen för. Det är alltså ganska sannolikt att feminism har en del av ansvaret för att kvinnor mår sämre. T.ex genom att behandla kvinnor som ett kollektiv, eller att ha fel mål för kvinnor som att alla måste jobba mycket och tjäna mycket pengar.

Feminister forskar inte om varför killar får för låga betyg enligt alla mätningar, genus styr betygssättning i våra skolor. En feminist är alltså inte intresserad av genusfrågor, hon är bara intresserad av kvinnor. Vilket är sexism.

Att kvinnor tror att feminism har svaret på deras frågor är som att vara man och tro att kommunism har svaret på deras frågor. Och det finns faktiskt några sådana stollar kvar.
Senast redigerad av Paris24 2021-09-08 kl. 08:20.
Citera
2021-09-08, 08:20
Medlem
Citat:
Här en svår tanke för dig: kvinnor mår sämre idag än på 1980-talet så något är fel och måste ändras. Det är inte samma sak som att kvinnor ska tillbaka till 1800-talet.

Feminister struntar fullständigt i att killar får för låga betyg enligt alla mätningar, genus styr tydligen betygssättning i våra skolor. En feminist är alltså inte intresserad av genusfrågor, hon är bara intresserad av kvinnor. Vilket är sexism.

Här en trippel svår tanke för dig att kontemplera, mänskligt mående kan ha massa andra orsaker än feminism.

Och Nä visst! vi sitter i en tråd som handlar om en FEMINISTS TV program om hur dåligt det går för pojkar i skolan, självklart kan vi då konstatera att feminister!....de bryr sig inte alls.
Citera
2021-09-08, 09:01
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Här en trippel svår tanke för dig att kontemplera, mänskligt mående kan ha massa andra orsaker än feminism.

Och Nä visst! vi sitter i en tråd som handlar om en FEMINISTS TV program om hur dåligt det går för pojkar i skolan, självklart kan vi då konstatera att feminister!....de bryr sig inte alls.
Du har nog inte vaknat än. Den här tråden heter Motarbeta feminism. Skriver du ofta i andra trådar än du tror? Det kan förklara en hel del. Kvinnor är lite förvirrade ibland.

Berätta var i mitt inlägg som jag beskriver att bara feminism orsakat att kvinnor mår sämre.

Har du någonsin frågat dig varför kvinnor mår sämst genom tider just nu, när feminism finns ända uppe i regeringen? Borde det inte bli iallafall lite bättre?

Kan du nämna NÅGONTING de senaste 20 åren som feminismen förbättrat för kvinnor?
Senast redigerad av Paris24 2021-09-08 kl. 09:04.
Citera
2021-09-08, 09:26
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Korrekt, det gjorde hon inte förrän hon fick tre egna söner och nu skäms för sin Jihad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in