2023-05-19, 20:17
Medlem
Passa dig så dom inte är laceade med fentanyl, har florerat endel fake ksalol senaste året. Lättaste sättet att identifiera fake är lösvikt, eller dom gamla blistren. Den nya blistren (läs mörkblå/svart text) är dem ”äkta” däremot brukar dessa vara något underdoserade med mellan 0,75-0,2mg alpra i så är det dom ”äkta” så kan du slänga i dig iaf 4-6st för att få en normal effekt utan att bli allt för flöddrad.
Citera
2023-05-19, 20:18
Medlem
ManSomKans avatar
Det kan ju vara vad som helst i dom.
Alla gånger min kompis kompis provat Serbiska blåa så har de fungerat, men vad exakt de innehåller vet bara tillverkaren.
Det är bara att chansa, det har ingen dött av. /s
Citera
2023-05-19, 20:23
Smaken av alprazolam är väldigt unik och lättidentifierad om man vet hur substansen smakar sedan tidigare. Därför suger jag alltid på mina nyinköpta Xanor på gatan till jag känner att den typiska alprazolam-smaken träder fram.

Smaken skall vara besk och inte särskilt god. Testa lägg en tablett på tungan och känn efter. Känner du av någon sötma, ingen smak alls eller något annat skulle jag spotta ut skiten.
Citera
2023-05-19, 20:27
Medlem
Brentstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Smaken av alprazolam är väldigt unik och lättidentifierad om man vet hur substansen smakar sedan tidigare. Därför suger jag alltid på mina nyinköpta Xanor på gatan till jag känner att den typiska alprazolam-smaken träder fram.

Smaken skall vara besk och inte särskilt god. Testa lägg en tablett på tungan och känn efter. Känner du av någon sötma, ingen smak alls eller något annat skulle jag spotta ut skiten.

Jo, smaken är ganska svår att missa. Problem uppstår om man blandat båda samtidigt.

Det är en beska som man känner igen. Ungefär som cannabis, det är en lukt man inte missar. Svårt att beskriva, men när man väl känner igen den så är den svår att missa.
Citera
2023-05-20, 13:21
Medlem
Ska berätta ännu en gång om galenika produkterna och varför det kan skilja på potens och vidare.
Galenika är inte ett listat godkänt läkemedel företag men har mycket bra utrustning till att tillverka diverse mediciner.
Kan hända det är godkänt i något/några länder men det är ett underground läkemedelsbolag och då dom inte behöver vara så jätte noggranna med kontroller på aktiva substanser i ren form blir det ofta batcher med mindre effekt som kan bero på att renheten på det rena vi säger alprazolam pulvret ligger på endast 70% då blir ju automatiskt den aktiva pillan/pillerna på den Batch som trycks 0,7mg isf 1mg. Gäller även dom andra men jag skiter i vilket då dom kör i stora medicinska anläggningar med alla maskiner som behövs.
Jag har även fått vissa som varit starkare än 1mg men väldigt sällan.
Minns när galenika kom då låg 1ksalol på minst 2mg men var ju enbart för att komma in på svarta marknaden och många gör så när en ny tillverkare plötsligt dyker upp.
Innan var det ju Roche som var dom som alla köpte av men dom försvann när rohypnol blev olagliga.
Så galenika är faktiskt ett väldigt bra val av just flertal benzo och jag finner deras diazepam bättre än svenska apoteks medicin diazepam.

Fast då det oxå blev så känt började många göra kopior vilket är hur lätt som helst idag för har man bara lokal och kan inhandla dem olika medicin pressar och blandare samt bindningsmedel vilket går fixa över nätet hur lätt som helst. Även går det över nätet köpa alla möjliga huvuden till piller pressen och pressa vilken medicin som helst som blir exakt som orginal pressade piller men om innehållet stämmer är ju inte det lättaste att kunna avgöra förutom alprazolam som har en väldigt tydlig besk smak samma med klonazepam som först inte smakar något men efter en stund ger lite mint smak om den smältes i munnen. Diazepam går oxå men svårare.
Citera
2023-05-20, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brentstol
Jo, smaken är ganska svår att missa. Problem uppstår om man blandat båda samtidigt.

Det är en beska som man känner igen. Ungefär som cannabis, det är en lukt man inte missar. Svårt att beskriva, men när man väl känner igen den så är den svår att missa.

Exakt för just alprazolam har en egen väldigt tydlig smak som man aldrig kan ta fel på.
Varit i denna bransch i 23-24år och aldrig funnit något som kommer nära den riktiga alpra smaken.
Citera
2023-05-26, 20:08
Medlem
ruttenfimps avatar
Finns fula ksalol dom är mycket starkare än vad dom ska vara. *Ta de lungt.
Citera
2023-05-28, 14:21
Medlem
Gravelands avatar
Vad fan är det för jidder om att Galenika inte producerar Ksalol längre? Slutade 2011? Skulle bara säga att det där är skitsnack!

För att kolla upp det hela och hur det ligger till så gpr man in på galenikas egna hemsida där dom har sin produktkatalog listad, och nog fan finns KSALOL 0,25mg, 0,5mg och 1mg listade. Lyssna inte på all jävla idioti på internet.

https://galenika.rs/lekovi-na-recept/ - Listar dom de läkemedlen som dom producerar och jag väljer väl att tro på företaget själva framför internetkrigare på flashback.

Kan även tillägga att Galenika ägdes fram till mitten av 2010-talet av Serbiska staten. Sen 2017 har dom slagits ihop med en av Latinamerikas största läkemedelsbolag: NC Group.

Hur vet jag allt detta? Testa googla galenika och besök deras egna hemsida...
Citera
2023-05-28, 14:25
Medlem
ruttenfimps avatar
Japp nu har jag prövat två olika ksalol. Ena smakar lite mer socker, knappt nån kemisk smak. Åt 4st sammanlagt på fyllan och har inte ens minnesluckor.

Prövade från en annan som var lite dyrare och då jävlar räckte det gott och väl blev helt skev på 2st och då hade jag tagit tjack. hmm lustigt alltså. Kan tillägga att båda var kartor men ena smakade bra mycket mer kemiskt.
Citera
2023-05-29, 16:31
Medlem
Gravelands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Japp nu har jag prövat två olika ksalol. Ena smakar lite mer socker, knappt nån kemisk smak. Åt 4st sammanlagt på fyllan och har inte ens minnesluckor.

Prövade från en annan som var lite dyrare och då jävlar räckte det gott och väl blev helt skev på 2st och då hade jag tagit tjack. hmm lustigt alltså. Kan tillägga att båda var kartor men ena smakade bra mycket mer kemiskt.

Jag åkte på ett hjärtstopp efter 4a blå att landa på efter ett tjackrace med mitt ex en helg i november. Va fentanyl i dom enligt läkarna. Kan däremot garantera att dom va gjorda i någons källare med fejkat blister osv och inte av galenika.
Citera
2023-05-30, 00:22
Medlem
ruttenfimps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graveland
Jag åkte på ett hjärtstopp efter 4a blå att landa på efter ett tjackrace med mitt ex en helg i november. Va fentanyl i dom enligt läkarna. Kan däremot garantera att dom va gjorda i någons källare med fejkat blister osv och inte av galenika.

Alltid sagt emot men de finns blå som e riktigt starka men tvivlar på att de fentanyl i dom. Helt olika piller..
Citera
2023-06-02, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graveland
Hjärtstopp efter ett tjack race jodå var nog dom blåa som orsaka det 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in