Citat:
Ursprungligen postat av
Fappy11
Sett massvis av tester på Ksalol på massa sidor, aldrig kommit upp att det varit fentanyl i nån av testerna jag sett. Det värsta som förekommit är nån RC benzo
Ni kan själva kolla här tex
https://drugsdata.org/results.php?se...d=all&s=Ksalol
De som påstår sådant här har aldrig kunnat hänvisa till någon sida som verkligen är trovärdig och dessutom klargör att det är så.
Ibland misstänks det. Senast det var ett stort uppslag var i Norge för två år sen. Polisen beslagtog 1700 Ksalol efter att ett par norrmän dött. Vad jag förstod det som testades samtliga piller och det fanns inte någon fentanyl i en enda av dessa 1700 tabletter.
Vill man vara på säkra sidan så är fentanyltest både billiga och enkla att använda hemma. Jag har aldrig sett en enda varning på ett enda beroendecentrum om att det funnits fentanyl som påträffats. Senast jag hörde något om det i Sverige var i Göteborg men det är så många år sen nu så jag minns inte ens några detaljer om det.
Det har varit uppe i Finland och även där fanns det en möjlighet att det kunde bero på, men det kom aldrig några bekräftade uppgifter om att så var fallet
Som det skrivits en miljon gånger snart i den här tråden, skulle det vara ett problem hade det kommit ut väldigt intensiva varningar från polisen och det hade förmodligen gått att läsa i varenda tidning. Vidare hade de högst troligen testat alla piller den eller de som dött haft.
Jag är dock imponerad av att en del lyckas tro på sig själva att de varje gång alltid råkar få fentanyl i sina. Det är lite som att få sju rätt på lotto varje vecka!