2023-04-29, 01:57
Medlem
Fappy11s avatar
Sett massvis av tester på Ksalol på massa sidor, aldrig kommit upp att det varit fentanyl i nån av testerna jag sett. Det värsta som förekommit är nån RC benzo

Ni kan själva kolla här tex
https://drugsdata.org/results.php?se...d=all&s=Ksalol
Citera
2023-04-29, 02:05
Medlem
Folketstempels avatar
Vad det inte så att Galenika inte ens själva tillverkar ksalol?
Citera
2023-04-29, 20:10
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Vad det inte så att Galenika inte ens själva tillverkar ksalol?

Enligt deras hemsida så tillverkar de ksalol, både i 1mg men även andra styrkor. Sen om de kartorna som säljs i Sverige etc är äkta vettifasen. Jag har stött på en del underdoserade och en del som verkar vara nästan korrekt doserade, men äkta? Nja, det är jag osäker på.

https://galenika.rs/prescription-drugs/
Scrollar du ner så ser du att de tillverkar diverse benzo.
Citera
2023-04-30, 18:04
Medlem
Jag har en del backup ifrån vad jag och andra varit med om och funnit på bredare skala. Kollat med beroendemottagningarna och vad de säger angående frågan och så. Det verkar vara extremt vanligt och om du hinner lämna ett urinprov inom 48 h efter intag kommer du visa positivt på alprazolam/någon kortverkande benso som är ute inom 5-7 dagar, fentanyl och metylfenidat. De sista två är ute snabbare så prov tätt i närheten utav intag är det enda som levererar ett godtagbart svar för just denna frågan "WHAT IS IN THE DA MIX BESIDES SHIT".

Frågan är lika löjlig som den är viktig: ksalol är involverat i hur många dödsfall som helst och att folk sitter och gör verklighet utav att blanda bort vad som kan tyckas vara tramsiga mängder utav alprazolam och sedan fylla denna med skit som fentanyl och metylfenidat med viss omfattning därtill låter ju som trams. Men det görs iallafall och uppenbarligen tycker någon att mängden pengar de tjänar på att skapa ett mer beroendeframkallande medel skapar fler fördelar än att detta skippa! Har inte alltid varit så. Ksalol var en stadig benso i flera år och man visade inte positivt på andra substanser än benso föränn i snar nutid. Hände mig första gången 2017 och sedan dess mer ofta... Världen är bara skevare när man rotar lite under ytan!

Beroendemottagningarna varnar speciellt för fentanyl kontaminering i utländska piller i modern tid. Från omkring 2021 i massiv skala. Även tramadol sigtter de varningslappar på mottagningen för.

Lustigt att man en gång hade stolthet i att sälja kvalitet med kvalitet i fokus! Man ville att kunden skulle komma tillbaka och inte ha massa riskfyllda våghalsar efter sig som inte kunde spela...yaya
Citera
2023-05-01, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11
Sett massvis av tester på Ksalol på massa sidor, aldrig kommit upp att det varit fentanyl i nån av testerna jag sett. Det värsta som förekommit är nån RC benzo

De som påstår sådant här har aldrig kunnat hänvisa till någon sida som verkligen är trovärdig och dessutom klargör att det är så.

Ibland misstänks det. Senast det var ett stort uppslag var i Norge för två år sen. Polisen beslagtog 1700 Ksalol efter att ett par norrmän dött. Vad jag förstod det som testades samtliga piller och det fanns inte någon fentanyl i en enda av dessa 1700 tabletter.

Vill man vara på säkra sidan så är fentanyltest både billiga och enkla att använda hemma. Jag har aldrig sett en enda varning på ett enda beroendecentrum om att det funnits fentanyl som påträffats. Senast jag hörde något om det i Sverige var i Göteborg men det är så många år sen nu så jag minns inte ens några detaljer om det.

Det har varit uppe i Finland och även där fanns det en möjlighet att det kunde bero på, men det kom aldrig några bekräftade uppgifter om att så var fallet

Som det skrivits en miljon gånger snart i den här tråden, skulle det vara ett problem hade det kommit ut väldigt intensiva varningar från polisen och det hade förmodligen gått att läsa i varenda tidning. Vidare hade de högst troligen testat alla piller den eller de som dött haft.

Jag är dock imponerad av att en del lyckas tro på sig själva att de varje gång alltid råkar få fentanyl i sina. Det är lite som att få sju rätt på lotto varje vecka!
Citera
2023-05-01, 11:52
Medlem
Jag skiter ju i vilket på ett personligt plan. Tar väldigt sällan Ksalol själv. Det är ju hurpass ofta kontaminering händer som det försöker komma någon vart med.

I dagsläget skulle jag ta RC benso jag visste vad som var i framför Ksalol. Flunitrazolam var ju så stygga att de tom fick Rohypnol att stå i skamvrån...

Det var en period där runt 2017 då Ksalol alltid kom lösa för att sedan byta till blister istället. Folk sa att de i blister va äkta och de lösa underdoserade. Sanningen är precis tvärtom! Det var när de dök upp i blister som Galenika togs över från staten till svarta marknadens aktörer.
Citera
2023-05-01, 12:04
Medlem
Xanyos avatar
Just Ksalol är en av dom mest populära alprazolam tabletterna att kopiera och göra falska utav, så marknaden på just dom är i mycket falska kopior.

Men det finns absolut fortfarande riktiga Ksalol kvar, men förpackningarna kan verkligen se identiska ut men ibland kan man verkligen urskilja falska mot dom äkta förpackningarna om man vet hur den riktiga ser ut.

Men det bästa i dagens läge är egentligen inte alls köpa just Ksalol utan sikta på någon annan benzo om man nu ska ha eller ha ett testkit så man inte blir förgiftad eller värre dör utav fentanyl eller liknande.
Citera
2023-05-02, 01:11
Medlem
Bertil85s avatar
Legit på legitkopian finns nog fortfarande i vissa länder.
Citera
2023-05-02, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fappy11

Klart att det inte innehåller fentanyl, så mycket bullshit och dåliga test kit.
Citera
2023-05-02, 11:07
Medlem
ruttenfimps avatar
Blev typ sne när jag såg hur min karta såg ut igår. Dom har ju förfan blivit mindre?! Gör inte mig något alls men är det brara jag? som märkt det? Jag tog EN dos och 2 blå sen hade det gått 2 dagar, varken runkade eller gjorde något. Färg och skit i lägenheten precis överallt. wtf tog en näsa på lördags och kollade på kloockan igår kväll. HUR FAN E DE MÖJLIGT HAR INTE ENS LÄMNAT DATORN FÖR O PISSA
Citera
2023-05-19, 20:09
Medlem
ksalol galenika - ekte benzo, xanor?

Hei Svenske venner. Har fått disse av en venn. Et helt brett. Har ikke tatt xanor før. Bare lyrica og sobril.

Dette er ksalol galenika 1mg. Er dette noe som noen har tatt før? Takk
Citera
2023-05-19, 20:15
Medlem
Brentstols avatar
Vem vet. Kan vara vad som helst. Jag har dock inte haft några problem med ksalol galenika. Det sägs vara serbiska xanor men vet inte om de har tillgång till blister eller ej. Jag utgår dock ifrån att allt i tablettväg är hempress mer eller mindre.

Ta med försiktighet när det kommer till varje batch och sedan allt eftersom öka dosen.

Risken för att de innehåller fentanyl finns. Även om jag inte haft några vidare problem.

Så ta låg dos inledningsvis, om du inte har testkit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in