2022-02-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag tänkte inte på domaren alls under matchen. Det är väl ett så bra betyg en domare kan få.
Hon gjorde sitt jobb och gjorde det bra. Vet inte varför du tycker att hon höll en "svag nivå"?
Tycker hon blåste i pipan så fort någon föll, oavsett hur enkelt de föll, precis som typ alla svenska domare gör. Hon gjorde det okej men hennes insats hade ju aldrig hyllats om hon var en man. Därav att jag finner det fånigt och ärligt talat lite förolämpande mot henne.
Citera
2022-02-20, 23:03
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Tycker hon blåste i pipan så fort någon föll, oavsett hur enkelt de föll, precis som typ alla svenska domare gör. Hon gjorde det okej men hennes insats hade ju aldrig hyllats om hon var en man. Därav att jag finner det fånigt och ärligt talat lite förolämpande mot henne.
Tyckte hon häll en bra och framförallt jämn nivå. Men jag förstår din poäng och håller med att det är fel (och förolämpande) om hon hyllas för att hon är kvinna. Att det får lite extra uppmärksamhet är väl dock naturligt.
Citera
2022-02-20, 23:31
Medlem
cokehyenas avatar
Den kvinnliga domaren har väl dömt på Superettan-nivå tidigare. Alltså helt i linje med den fotboll som Bajen spelade idag.

Djurgården avpolletterade Div 1 motstånd med 7-0 förra året. Umeå FCs bolltouch på offensiv planhalva gick att räkna på ena handens fingrar, utan att överdriva. Släppa in mål är såklart ett underbetyg, MFF.
Citera
2022-02-21, 08:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Den kvinnliga domaren har väl dömt på Superettan-nivå tidigare. Alltså helt i linje med den fotboll som Bajen spelade idag.

Djurgården avpolletterade Div 1 motstånd med 7-0 förra året. Umeå FCs bolltouch på offensiv planhalva gick att räkna på ena handens fingrar, utan att överdriva. Släppa in mål är såklart ett underbetyg, MFF.

MFF är ju inte vana med CL spel som DIF är. De har ju bara allsvenskt spel i sig. Så Brage lär väl få stryk med 7-8 bollar idag mot mäktiga Smålands DIF.
Citera
2022-02-21, 08:59
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
MFF är ju inte vana med CL spel som DIF är. De har ju bara allsvenskt spel i sig. Så Brage lär väl få stryk med 7-8 bollar idag mot mäktiga Smålands DIF.
Tror Brage besegras fast med rätt liten marginal. 2-0 eller 3-0. Däremot fortsätter vi med närmast total kontroll över spelet och släpper nog till få målchanser.

Håll koll på Piotr "Ica" Johansson om du tittar idag. Han springer upp och ner på högerkanten som ett jävla godståg och passar otroligt bra in i DIFs spel. Årets mest underskattade värvning.

Maxlöpet i denna sekvens öppnade upp för Haris drömmål: https://youtu.be/jWcKcdrGavo?t=40
Citera
2022-02-21, 09:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Tror Brage besegras fast med rätt liten marginal. 2-0 eller 3-0. Däremot fortsätter vi med närmast total kontroll över spelet och släpper nog till få målchanser.

Håll koll på Piotr "Ica" Johansson om du tittar idag. Han springer upp och ner på högerkanten som ett jävla godståg och passar otroligt bra in i DIFs spel. Årets mest underskattade värvning.

Maxlöpet i denna sekvens öppnade upp för Haris drömmål: https://youtu.be/jWcKcdrGavo?t=40

Jag inte Cmore eller Disaster fotboll+ och fuling kollar jag bara när det är europafotboll t.ex MFF.
Citera
2022-02-21, 11:30
Medlem
Lite trist att asoro inte ens fått plats som avbytare efter ett helt år.
Citera
2022-02-21, 15:20
Avslutad
Video som kan vara intressant för alla er deltagarlag i cupen.

https://www.youtube.com/watch?v=M3unC-E0p7U
Citera
2022-02-21, 18:00
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Video som kan vara intressant för alla er deltagarlag i cupen.

https://www.youtube.com/watch?v=M3unC-E0p7U

Inte undra på att Antonsson inte hade platsat där.
Citera
2022-02-21, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Inte undra på att Antonsson inte hade platsat där.

Antonsson är så dålig att han förmodligen hade gått mållös om han så hade spelat för oss igår, alla 90 minuter!
Citera
2022-02-21, 18:32
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Tja, gillar du en förvirrande cup utan egentliga incitament för klubbarna att satsa på den utan istället använda den som några extra träningsmatcher så ska inte jag komma och förstöra ditt februarinöje på eftermiddagarna innan Mellon. För du ”har ju koll på fotboll” och då har man inga problem med frusna planer och halvfärdiga trupper och tusen pers på Borås Arena som i dagens AS-möte med Sundsvall.

Utan egentliga incitament? Så som upplägget är nu är det ju tydligare incitament än vad det varit tidigare. Vilka incitament saknar du som skulle existera med ett annat upplägg?

/feldgrau
Citera
2022-02-21, 19:48
Medlem
snurresprettiss avatar
När är tanken att Brommapojkarna-Halmstad skall spelas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in