2021-07-03, 13:41
Medlem
Jag har en sportbil som är min drömbil och sparat ihop till den. Tidigare har jag haft 10-15 år gamla skitbilar för max 10-50 000 kr.
Min pappa, som gillar fina bilar, har tidigare retat mig och kallat den ett öknamn och skrattat, sagt det är den snyggaste bil han sett, han säger hela tiden han vill ha en själv, att han ska köpa en sen säger han nä jag ska inte köpa/har inte råd och skrattar.

Han fick köra den när jag satt brevid i fjol.

Han krävde sen att låna den under en hel dag.
Han ska åka runt och styla med den och säger han ska köra massa folk i den som jag inte gillar och åka runt nere i sin förening och visa upp den för alla och glänsa.

Jag hade tänkt låna ut den då.

När jag gav honom små instruktioner att den kan vara farlig då antispinnen är dålig och man kan få sladd ifall man maxar acceleration, att jag t om höll på krascha den när jag drog på fullt upp på en motorvägspåfart i torrt väder pga av stor motoreffekt på bakhjulen, raljerade han "jajaja hehe" och lyssnade inte. Jag upprepade då instruktionerna och han fick ett vansinnesutbrott och skrek "DÅ VILL JAG INTE LÅNA DEN" och slängde på luren. Blev helt chockad.
Min pappa har alltid haft ett hetsigt temperament.

Jag undvek kontakt med honom efter det och kände mig chockad över hans beetende över en instruktion. 2-3 mån senare ringde han och bjöd mig på julmat och lät helkonstig på tonen och obekväm/smått nervös.

Sen har vi inte setts tills nu då jag åkte över för ett tag sen. Han har väl ringt 1-2 ggr under våren.
Direkt när jag var över började han igen, han frågade om bilen, sa han vill han en själv, att den är fin, sa han ville låna den och retas han ska köra dessa människor jag inte gillar.Suck.

Nyligen ringde han och jag misstänker han kommer kräva låna den en hel dag. Jag vill inte låna ut den en hel dag till honom längre efter hur han betedde sig i höstas. Han lyssnar inte ens på mina instruktioner under 1 min.

Tidigare har jag lånat hans bmw bilar enstaka gånger genom alla år när jag var ung ifall mina skrotbilar varit trasiga eller om jag inte haft någon bil vid tillfället, nästan alltid om jag behövt göra ett ärende, men det har alltid blivit ett himla liv och diskussioner om jag ska låna hans bil, jag vet hur han varit, men jag är ju även hans son och har inte lånat den 24 tim för åka runt och styla för andra ens när jag var i 20 års åldern.

Han har tidigare krävt mig pengar på en rabattkupong han gav mig för 7 år sen och jag gav honom lite tillbaka och gick med på det. Se denna tråd https://www.flashback.org/p70598376#p70598376

Jag tycker detta är mycket jobbigt hur han beter sig, negativ till mina drömmar och mål jämt, kräver saker hela tiden.

Hur hade ni gjort? Varför beter han sig såhär? Jag funderar på säga nej nu, att ta upp han slängde på luren i örat i ett utbrott förut och ville inte ta mina instruktioner, sen får han köra den när jag sitter med istället på någon längre sightseeing tillsammans.
Senast redigerad av enuck 2021-07-03 kl. 14:10.
Citera
2021-07-03, 13:45
Bannlyst
Klart gubbjäveln ska få låna bilen en dag, inget snack.
Om han mot förmodan kvaddar den så har du väl försäkring, vad är det för bilskrälle?
Citera
2021-07-03, 13:49
Medlem
SkogsKexors avatar
Det är din bil. Du bestämmer.
Vill du inte låna ut bilen, gör inte det.
Din pappa får acceptera det, han ska ju föreställa vuxen.
Citera
2021-07-03, 13:53
Medlem
I bästa fall har han flashback och kan läsa detta då slipper ni prata
Citera
2021-07-03, 13:53
Medlem
Tarrous avatar
Klart farsan ska få låna bilen. Tycker även du ska låna ut din flickvän, säg till henne att bära muskort klänning när hon ska åka shotgun.
Citera
2021-07-03, 14:24
Medlem
Speedballers avatar
Klipp kontakten direkt.
Citera
2021-07-03, 14:24
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Han kan inte kräva att låna den. Vill du inte så gå inte emot vad du själv vill.
Citera
2021-07-03, 14:33
Medlem
Kallebrogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enuck
Jag har en sportbil som är min drömbil och sparat ihop till den. Tidigare har jag haft 10-15 år gamla skitbilar för max 10-50 000 kr.
Min pappa, som gillar fina bilar, har tidigare retat mig och kallat den ett öknamn och skrattat, sagt det är den snyggaste bil han sett, han säger hela tiden han vill ha en själv, att han ska köpa en sen säger han nä jag ska inte köpa/har inte råd och skrattar.

Han fick köra den när jag satt brevid i fjol.

Han krävde sen att låna den under en hel dag.
Han ska åka runt och styla med den och säger han ska köra massa folk i den som jag inte gillar och åka runt nere i sin förening och visa upp den för alla och glänsa.

Jag hade tänkt låna ut den då.

När jag gav honom små instruktioner att den kan vara farlig då antispinnen är dålig och man kan få sladd ifall man maxar acceleration, att jag t om höll på krascha den när jag drog på fullt upp på en motorvägspåfart i torrt väder pga av stor motoreffekt på bakhjulen, raljerade han "jajaja hehe" och lyssnade inte. Jag upprepade då instruktionerna och han fick ett vansinnesutbrott och skrek "DÅ VILL JAG INTE LÅNA DEN" och slängde på luren. Blev helt chockad.
Min pappa har alltid haft ett hetsigt temperament.

Jag undvek kontakt med honom efter det och kände mig chockad över hans beetende över en instruktion. 2-3 mån senare ringde han och bjöd mig på julmat och lät helkonstig på tonen och obekväm/smått nervös.

Sen har vi inte setts tills nu då jag åkte över för ett tag sen. Han har väl ringt 1-2 ggr under våren.
Direkt när jag var över började han igen, han frågade om bilen, sa han vill han en själv, att den är fin, sa han ville låna den och retas han ska köra dessa människor jag inte gillar.Suck.

Nyligen ringde han och jag misstänker han kommer kräva låna den en hel dag. Jag vill inte låna ut den en hel dag till honom längre efter hur han betedde sig i höstas. Han lyssnar inte ens på mina instruktioner under 1 min.

Tidigare har jag lånat hans bmw bilar enstaka gånger genom alla år när jag var ung ifall mina skrotbilar varit trasiga eller om jag inte haft någon bil vid tillfället, nästan alltid om jag behövt göra ett ärende, men det har alltid blivit ett himla liv och diskussioner om jag ska låna hans bil, jag vet hur han varit, men jag är ju även hans son och har inte lånat den 24 tim för åka runt och styla för andra ens när jag var i 20 års åldern.

Han har tidigare krävt mig pengar på en rabattkupong han gav mig för 7 år sen och jag gav honom lite tillbaka och gick med på det. Se denna tråd https://www.flashback.org/p70598376#p70598376

Jag tycker detta är mycket jobbigt hur han beter sig, negativ till mina drömmar och mål jämt, kräver saker hela tiden.

Hur hade ni gjort? Varför beter han sig såhär? Jag funderar på säga nej nu, att ta upp han slängde på luren i örat i ett utbrott förut och ville inte ta mina instruktioner, sen får han köra den när jag sitter med istället på någon längre sightseeing tillsammans.
Ta inte upp det där med att han slängde luren i örat på dig, det är en gyllene utväg ju! Jobbigt att han har så kort temperament, men börjar han tjata om att låna bilen igen ger du bara instruktioner tills han flippar och "INTE VILL LÅNA DEN" igen, så är problemet löst i några månader till.
Citera
2021-07-03, 14:37
Medlem
1335991s avatar
Är bara att vägra låna ut den, skit i om han
blir sur och tvär.

Jag hade aldrig lånat ut den.
Citera
2021-07-03, 15:20
Medlem
mg57s avatar
Typiska sosse-fasoner att låna andras bilar för att glänsa.. fyfan vad skämmigt beteende, hälsa horungen till farsa att du kan sponsra honom med en 2-timmars bussbiljett istället.. Vad är det för bil han vill låna av dig?
Citera
2021-07-03, 15:37
Medlem
Hade inte lånat ut den!
Citera
2021-07-03, 17:09
Medlem
Fanndiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-DRUNK
Klart gubbjäveln ska få låna bilen en dag, inget snack.
Om han mot förmodan kvaddar den så har du väl försäkring, vad är det för bilskrälle?
Det är lätt att säga att "du har väl försäkring" men har man en väldigt ovanlig bilmodell så är det ju inte bara att åka till Bilbolaget och hämta ut en ny likadan.
Jag har en Oldsmobile Toronado från -67, jag letade flera år efter rätt exemplar med rätt kulör på lack, inredning osv.

Skulle den bli totalkvaddad så kan jag få leta i flera år igen. Troligen bli tvungen att importera från Staterna, kanske bekosta en hel omlack för att få en bil i rätt kulör...
Det är av sådana anledningar som en del bilägare inte lånar ut bilen till vem som helst, kanske inte ens till familjemedlemmar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in