• 1
  • 2
2021-07-02, 11:42
Medlem
I dejting världen får man höra det ena eller det andra där killar blir bedragna och råkar utför giftiga tjejer vilket gör i slutändan olycklig slut eller krossade hjärtan för killens del, alternativ så stannar killarna kvar i ett destruktivt förhållande bara för att man inte vågar vara singel.

Sverige är idag ett av de länderna där de flesta växer utan fader. Killarna är de största förlorarna eftersom de inte har en fader som kan visa eller leda de med exempel om hur man blir en man och ännu värre tjejerna som växer utan fader eftersom hon kommer aldrig ha bra bild av killar när hon dejtar eller allmänt träffar killar. Hon kommer ha alltifrån trust issue till självskadebeteende vilket gör förhållandet ännu till ett helvete.

Därför kolla alltid och fråga i förväg vilken relation tjejen du dejtar har med sin farsa, om det är bra så har hon bra bild av övriga killar vilket också kommer spegla hur hon kommer vara med dig. Sannolikheten är att hon också är emotionell frisk.
Senast redigerad av blade99 2021-07-02 kl. 11:45.
2021-07-02, 12:04
Avstängd
MikeStrutters avatar
Du kollar på Family guy va? Det du precis skrev är något som Quagmire sa i ett avsnitt.
2021-07-02, 12:10
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blade99
I dejting världen får man höra det ena eller det andra där killar blir bedragna och råkar utför giftiga tjejer vilket gör i slutändan olycklig slut eller krossade hjärtan för killens del, alternativ så stannar killarna kvar i ett destruktivt förhållande bara för att man inte vågar vara singel.

Sverige är idag ett av de länderna där de flesta växer utan fader. Killarna är de största förlorarna eftersom de inte har en fader som kan visa eller leda de med exempel om hur man blir en man och ännu värre tjejerna som växer utan fader eftersom hon kommer aldrig ha bra bild av killar när hon dejtar eller allmänt träffar killar. Hon kommer ha alltifrån trust issue till självskadebeteende vilket gör förhållandet ännu till ett helvete.

Därför kolla alltid och fråga i förväg vilken relation tjejen du dejtar har med sin farsa, om det är bra så har hon bra bild av övriga killar vilket också kommer spegla hur hon kommer vara med dig. Sannolikheten är att hon också är emotionell frisk.

Fader!! Men ok, det skulle vara intressant att se statistik på hur faderlösa pojkar och flickor skiljer sig från dom med...
2021-07-02, 12:10
Medlem
Kollar hellre på hur modern ser ut än om fadern var närvarande. Alla tjejer har daddy issues enligt min erfarenhet, även de som haft en närvarande och bra far.
2021-07-02, 12:31
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Kollar hellre på hur modern ser ut än om fadern var närvarande. Alla tjejer har daddy issues enligt min erfarenhet, även de som haft en närvarande och bra far.

Kan du vara mer specifik... Hur artar sig daddy issues?
2021-07-02, 12:35
Medlem
tilsammansnus avatar
För det första, alla som läser kolla posthistorik på ts , inte nån man skall ta seriöst

För det andra:

OnT Tror inte nåns relation med sin förälder har nån avgörande roll vem personen är.
2021-07-02, 12:44
Medlem
Gollumns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
För det första, alla som läser kolla posthistorik på ts , inte nån man skall ta seriöst

För det andra:

OnT Tror inte nåns relation med sin förälder har nån avgörande roll vem personen är.

Du är fri att tro det

Ägna fem minuter åt att dyka i ämnet så ser du att barn till ensamstående mödrar löper en förhöjd risk att hamna i kriminalitet, börja med droger, misslyckas i skolan, bli föräldrar tidigt m.m
2021-07-02, 12:52
Medlem
Citat:

För det andra:

Haha du tror det är min åsikt? Det är dussintals forskning inom ämnet även svensk om jag minns rätt så hade de forskat varför alla dagens ungdomar under 18 år mår så dålig, jo slutsatsen var att de bodde med en ensamstående vilket ledde till ett liv med ångest och depression för barnen.

Fråga vilken barn som helst som bor med en ensamstående föräldrar de kommer hela tiden ifrågasätta sig själva varför de har aldrig en farsa medan nån i klassen har det, och ifrågasätter ifall om det är fel på de själva och allt detta leder till självskadebeteende och taskig uppväxt.

Idioter som ni svenskar måste bortförklara allt bara för att ni ska framstå som ännu mer idioter än vad ni redan är.
2021-07-02, 12:52
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gollumn
Du är fri att tro det

Ägna fem minuter åt att dyka i ämnet så ser du att barn till ensamstående mödrar löper en förhöjd risk att hamna i kriminalitet, börja med droger, misslyckas i skolan, bli föräldrar tidigt m.m
Jepp jag är fri att ta personen för vad jag ser och inte för vad en statistisk siffra säger.
2021-07-02, 12:57
Medlem
Skulle säga att utan undantag, alla barn till ensamstående föräldrar som jag "lärt känna" är inte alls lika "bra" som barn med båda föräldrarna, vet 4 barn som har föräldrar som är separerade men "vänner", inte det heller hjälper. En nära vän från ungdomen hade separerade föräldrar och han är idag frånskild förälder. Resten hade båda föräldrarna och alla utom 1 (vi var ett gäng på 7 killar) har familj.

Det är tragiskt för barnen när päronen delar på sig.
2021-07-02, 12:59
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Idioter som ni svenskar måste bortförklara allt...
Vad får dig tro jag är svensk helsvensk eller vad nu det betyder ?
Citat:
...Död åt den vita mannen....Skål på er..
Som sagt, dig tar jag inte seriöst. Särskilt inte nån befängd statistisk förutsägelse från dig.
2021-07-02, 13:00
Medlem
Gollumns avatar
Citat:
Jepp jag är fri att ta personen för vad jag ser och inte för vad en statistisk siffra säger.

Det rekommenderar jag alla att göra, alltid

Men det vore inte att rekommendera att strunta i statistik med motiveringen att "alla är individer". Det blir svårt att lösa problem om man inte ser dem för vad de är

Barn som växer upp utan pappa får det, i mångt fler fall än inte, svårare i livet. Det är inte siffror. Det är sunt förnuft. Det betyder inte att barnets mamma inte älskade sitt barn

2pac - dear mama: 'I finally understand that for a woman it aint easy, tryin to raise a man'
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in