Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Begränsningen är nog främst att man inte får ha rivaler till förbundets största sponsorer skulle jag tro, har aldrig sett nån åkare sponsras av ett annan spelbolag än svenska spel eller köra någon annan bil än volkswagen. Bauhaus och ICA känns rätt fredade också. Men det finns ju en hel del personliga klädesavtal bland åkarna vilket kan tänkas vara en begränsning annars, men där verkar det vara under samlingar och tävlingar som gäller och resten är fritt.
Stämmer med min bild, den stora begränsningen är att du inte får göra reklam för andra företag när det är landslagssamlingar. Min bild är att det inkluderar arr de inte får förekomma i marknadsföringskampanjer (t ex ny TV-reklam) när de är på landslagsläger/världscup/mästerskap. Det är väl kring dessa punkter som det varit mest oenighet mellan åkarna (i allmänhet, dvs inte bara de som hoppat av) och förbundet eftersom det begränsar deras värde för sponsorer rätt mycket. Det är ju rätt påtagligt att t ex Linn Svahn ser till att ha en burk Red Bull i handen när hon intervjuas.