2022-02-27, 16:43
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Varför skulle hon vara chanslös?

5 st platser i VM-sprinten 2023 att slåss om..

Mycket hinner hända tills nästa säsong så man ska inte säga att hon är chanslös.
Men som det ser ut just nu så tror jag inte att vi kommer få se Anna Dyvik på nästa mästerskap.
Jonna, Maja, Johanna, Emma, Linn. Sen har vi andra tjejer som kommer underifrån som också har potential. Så just nu ser det inte ut som att Anna kommer ha någon större chans.
Citera
2022-02-27, 16:51
Bannlyst
Låga odds på att Larry Poromaa kommer att vara involverad i Willes och Fridas vallning nästa år..som en ” controller”..
Citera
2022-02-27, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Mycket hinner hända tills nästa säsong så man ska inte säga att hon är chanslös.
Men som det ser ut just nu så tror jag inte att vi kommer få se Anna Dyvik på nästa mästerskap.
Jonna, Maja, Johanna, Emma, Linn. Sen har vi andra tjejer som kommer underifrån som också har potential. Så just nu ser det inte ut som att Anna kommer ha någon större chans.

Det är bara Jonna (och ev. Maja) som hon är chanslös mot å Linns skada verkar lite problematisk, tyvärr..

Gillar inte att döma ut folk på förhand, har Dyvik motivationen, så är hon duktig i klassisk sprint..
Citera
2022-02-27, 17:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Kommer Lovisa Modig petas igen till nästa helg när 5 svenskor var topp 20 och Kalla säkert åkt bra på träning?

Ja det ligger i luften att Kalla nu åter är i form. Lär ha åkt fortare än någon tidigare runt Södra Stadsberget i Sundsvall under veckan. Ingesson flaggar upp att formen är återfunnen för femte gången denna säsong.
Citera
2022-02-27, 18:32
Medlem
Citat:
Det är bara Jonna (och ev. Maja) som hon är chanslös mot å Linns skada verkar lite problematisk, tyvärr..

Gillar inte att döma ut folk på förhand, har Dyvik motivationen, så är hon duktig i klassisk sprint..

Hon saknar den rätta mentaliteten för annat än kval. Se på Moa Hansson, som inte åker skidor bra nu men ändå vinner U23-sprint
Citera
2022-02-27, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Hagström är klart bättre än Dyvik i klassisk sprint och jag har svårt att se Dyvik slå Hagström i uttagningen till nästa VM. Själv är jag dock mer på Hagströmhypen. Visst har hon två andraplatser i vinter - men hon har inte slagit Maja, Jonna eller Emma i en enda sprint i vinter om vi undantar Gällivare där Maja blev RAL i semi och Jonna skadade sig (och Emma inte startade). Med Linn i form så är Hagström alltså som bäst femma i Sverige. Med rätt utveckling kan Moa Hansson utmana om femteplatsen till VM även om jag inte tror det. Nu är frågan - kommer Sverige lyckas få fem damer i VM-finalen?

Egentligen har Johanna en ganska misslyckad säsong med mycket stolpe ut, att hon ändå tagit två pallplatser säger mycket om hennes förmåga, jag tycker inte hon sett alls lika fräsch ut i år. Inte omöjligt med fler innan säsongen är slut heller, passande banor kvar för henne och Maja m.fl. börjar se lite sega ut så det kan finnas öppningar. Hursomhelst tror jag att hon kan vara mycket bättre än detta nästa säsong.
Citera
2022-02-27, 19:17
Medlem
Diversifierats avatar
Nu sitter man och skrockar igen åt Iversens kommentar på Halfvars instagraminlägg från den 3 maj 2021.
Citera
2022-02-27, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Hon saknar den rätta mentaliteten för annat än kval. Se på Moa Hansson, som inte åker skidor bra nu men ändå vinner U23-sprint

Dyvik har också vunnit sprinten i U23-VM, dessutom har hon även tagit hem 10 km fritt på samma mästerskap..

Vem vann SM-guldet 2021? Jo, Anna, närmast före Hagström och Ribom..
Senast redigerad av sportnorden12345 2022-02-27 kl. 20:45.
Citera
2022-02-27, 21:17
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Dyvik har också vunnit sprinten i U23-VM, dessutom har hon även tagit hem 10 km fritt på samma mästerskap..

Och sen dess har hon inte levt upp till förväntningarna kan man säga. Fått chansen i världscupen sen säsongen 16/17 och fortfarande inte mäktat med en pallplats i sprint.
Citera
2022-02-27, 21:23
Medlem
Citat:

Vem vann SM-guldet 2021? Jo, Anna, närmast före Hagström och Ribom..
När var det senast den bästa sprintern vann SM?
Citera
2022-02-27, 21:34
Medlem
Shane21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
När var det senast den bästa sprintern vann SM?
Stina Nilsson 2018.
Citera
2022-02-27, 21:53
Medlem
Kinesen som var sexa i lördags, någon som har bakgrund på honom utöver OS? Missade hela lördagen så det kanske avhandlats någonstans. Varit bra som junior eller helt ny?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in