2021-12-21, 15:51
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag hade inte koll på att Kalla var i Davos, trodde hon var hemma Sverige.
Tror hon åkte dit igår
Citera
2021-12-21, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surgubben-Jan
Tror hon åkte dit igår

Skall fira julen därnere för att acklimatisera sig bra inför TdS.
Charlotte vet vad som gäller.
Jag räknar aldrig ut henne.
Citera
2021-12-21, 16:37
Medlem
Toppen på svensk längdskidåkning är så tunn, så tunn när Leo och Moa får OS-biljetter baserat på en ynka helgs resultat.

Men om Lundgren, Dyvik, Kalla, Hagström, Lindström gör bättre prestationer i TdS än vad Moa har gjort så är det djupt orättvist. En del kanske tycker det är osannolikt och så kan det mkt väl vara. Men ändå?

Grattis till OS-biljetterna! Men jäklar vilket underbetyg det är till sporten…
Citera
2021-12-21, 16:47
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Toppen på svensk längdskidåkning är så tunn, så tunn när Leo och Moa får OS-biljetter baserat på en ynka helgs resultat.

Men om Lundgren, Dyvik, Kalla, Hagström, Lindström gör bättre prestationer i TdS än vad Moa har gjort så är det djupt orättvist. En del kanske tycker det är osannolikt och så kan det mkt väl vara. Men ändå?

Jag kan inte se att Lundgren, Dyvik, Hagström eller Lindström just nu har bättre kapacitet än Olsson på distans. Var ju också sagt på förhand att man ville ta ut så många nu i december och det har ju alla dessa vetat om så jag kan inte se att det blir orättvist.
Citera
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Nej det är inte orättvist. Kriterierna har varit ganska tydliga NÄR man ska prestera resultat. Både Leo och Moa har dessutom presterat tre helger och inte en som du påstår
Citera
Medlem
katws avatar
Citat:

Tror du på det det där själv? Det är ju en samlad bedömning som görs utifrån hur det sett på försäsongen också. Tyckte du Moa och Leo presterade dåligt i Gällivare? Eller vilken helg är det du åsyftar? Är väl heller inte konstigt att Leo blir uttagen på bekostad av Calle.
Citera
2021-12-21, 16:54
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag kan inte se att Lundgren, Dyvik, Hagström eller Lindström just nu har bättre kapacitet än Olsson på distans. Var ju också sagt på förhand att man ville ta ut så många nu i december och det har ju alla dessa vetat om så jag kan inte se att det blir orättvist.
Håller med och Moa har väl gjort bra resultat i tre helger?
Gällivare, Ruka och Lillehammer.
Citera
2021-12-21, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Tror du på det det där själv? Det är ju en samlad bedömning som görs utifrån hur det sett på försäsongen också. Tyckte du Moa och Leo presterade dåligt i Gällivare? Eller vilken helg är det du åsyftar? Är väl heller inte konstigt att Leo blir uttagen på bekostad av Calle.

Så nu är nationella tävlingar och träningar helt plötsligt kriterier för uttagningar…det svänger fort i bandy…
Citera
2021-12-21, 17:12
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Så nu är nationella tävlingar och träningar helt plötsligt kriterier för uttagningar…det svänger fort i bandy…
Men Moa gjorde det väl bra i Lillehammer också med en väldigt bra stafettsträcka?
Citera
2021-12-21, 17:14
Medlem
katws avatar
Citat:

Leo hade ju inte ens fått köra i världscupen utan sin succéhelg i Gällivare. Det ena ger det andra.

Och båda har presterat mer än bara en helg.
Citera
2021-12-21, 17:21
Medlem
Surgubben-Jans avatar
Citat:
Nej, men du påstod att de bara kört bra en helg.
Citera
2021-12-21, 17:36
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:

Om Lundgren, Dyvik, Kalla, Hagström, Lindström skulle vinna var sin etapp på touren finns mig veterligt inget hinder att peta Moa O och skicka några andra istället - men sannolikheten är ju inte jättehög
Hagström aspirerar väl bara på en plats i sprint och Moa är uttagen som distansåkare så där finns inte ens en teoretisk konflikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in