Resultat: Vilket bilmärke föredrar ni helst eller har redan?
Saab
5,81%
5 röster
Volvo
18,60%
16 röster
Mercedes Benz
10,47%
9 röster
Audi
8,14%
7 röster
Volkswagen
6,98%
6 röster
Porsche
4,65%
4 röster
Bentley
1,16%
1 röster
Rolls Roys
0%
0 röster
Ford
2,33%
2 röster
Renault
2,33%
2 röster
Citroen
3,49%
3 röster
Seat
1,16%
1 röster
Jeep
0%
0 röster
Lada
1,16%
1 röster
Vaz
1,16%
1 röster
Range Rover
1,16%
1 röster
Chevrolet
5,81%
5 röster
Cadillac
1,16%
1 röster
Alfa Romeo
3,49%
3 röster
BMW
19,77%
17 röster
GMC
0%
0 röster
Aston Martin
2,33%
2 röster
Bugatti
0%
0 röster
Ferrari
0%
0 röster
Fiat
0%
0 röster
Suzuki
3,49%
3 röster
Dodge
4,65%
4 röster
Hummer
0%
0 röster
Hyundai
5,81%
5 röster
Jaguar
0%
0 röster
Koenigsegg
3,49%
3 röster
Lamborghini
4,65%
4 röster
Lexus
11,63%
10 röster
Tesla
1,16%
1 röster
Mitsubishi
1,16%
1 röster
Mazda
6,98%
6 röster
Nissan
3,49%
3 röster
Opel
3,49%
3 röster
Peugeot
3,49%
3 röster
Smart
0%
0 röster
Maserati
0%
0 röster
Annat bilmärke!
16,28%
14 röster
2024-08-01, 17:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Sitter och tittar på lite bilar som så många andra i dessa tider och snubblar över volkswagen i var och varenda annons. Inte nog med att de är jävligt fula, de är också dyra att köpa,tråkiga att köra och kommer till syvene och sist att göra ett stort hål i plånboken. Så vilka är det som köper volkswagen av alla märken?! Vill man så gärna suga VAG-schnasen så finns det betydligt bättre alternativ. Ta t ex en Tiguan och ställ den mot en Skoda Kodiaq med samma plattform,dsg lådan och 2.0 TDI motorn.

https://www.blocket.se/annons/stockh...lay/1001216677 Fantastisk interiör trots basutrustning och man kan dessutom köpa prisvärda service avtal á la Volvo.

vs

https://www.blocket.se/annons/stockh...ell/1001602630 Interiören doftar 90-tal och komforten på baksätet är i nivå med en parkbänk. Lägg därtill byte av kamrem och vattenpump om sisådär 2000 mil och en maskinskadegaranti som sjunger på sista versen.

Har vi någon DAS AUTO här inne som kan argumentera för det taskiga bilvalet?

En svart volkswagen touareg här!!😁
Citera
2024-08-01, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Nej, jag rullar inte runt med en Volkswagen.

Jag har en Mercedes CLA200.

Lycka till med bilköpet.

Du jämför Skoda mot Dacia Duster samtidigt som du åker omkring i en nedbantad Mercedes med Renault motor
Citera
2024-08-01, 17:14
Medlem
banzaipirates avatar
Volkswagen har flera märken som, Škoda, SEAT, Audi, Lamborghini, Bentley, Porsche och Ducati.
Citera
2024-08-01, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
För att de först och främst inte tillverkas efter 2021 års modell. Sedan är jag skeptisk till Opel, och jag tycker inte Insignian är alls lika snygg som Arteon
Smaken är som baken,delad

Citat:
Ursprungligen postat av Menea
En svart volkswagen touareg här!!😁
Berätta gärna, varför föll valet på en Touareg?
Citera
2024-08-01, 17:25
Avstängd
Citat:
Smaken är som baken,delad

Berätta gärna, varför föll valet på en Touareg?

Inte jag.. min man!😍 själv vill jag ha en liten tjejbil om jag skulle köpa någon.
Citera
2024-08-01, 17:48
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Du jämför Skoda mot Dacia Duster samtidigt som du åker omkring i en nedbantad Mercedes med Renault motor
Du borde prova att köra en Mercedes CLA200

Men köp du en Skoda, kommer nog bli en snackis med grannarna på gatan.
Citera
2024-08-01, 17:55
Medlem
Kör olika bilar och bla. en Touareg. Körde tidigare Mercedes SUV, Audi SUV, ännu en Touareg och andra VW's.
Kan man sina VAG vet man vilka man absolut ska undvika och vilka som man kan ha i åtanke. VW's kvalitet varierar fortfarande väldigt mycket och så har det varit sedan 80-talet.
Mina anledningar till valet av min nuvarande Touareg var att jag då jobbade som konsult och i detta Janteland fick jag negativa kommentarer på min Mercedes och Audi. Jag behöver en bil som får och kan dra min båt. Sedan är den modellen jag har en "dieselgate", dvs. en från fabrik maximalt mjukvarustrypt variant i lägsta skatteklass för sin storlek. Efter lite koll, la vi in mjukvaran till Porsche Cayenne med samma motor, så nu rör åbäket på sig med.
Väldigt bra bil för pengarna, men inte samma som premiummärkena, som man dock får betala mer för.
Citera
2024-08-01, 17:59
Medlem
IceEyess avatar
Nybilsköparna har åtminstone garantier att luta sig emot (även om VW:s kundbemötande inte varit särskilt gediget genom åren) och egenskapsmässigt så står sig VW väl, enligt testerna.

Fast en begagnad VW är onekligen ett högriskprojekt. Brustna kamkedjor, trasiga växellådor, rostproblem osv. och karismatiska kan man knappast anklaga VW för att vara.

Begriper inte heller hypen med Volvo?
Citera
2024-08-01, 18:00
För priset får man en jättebra bil och fantastisk interiör.
Citera
2024-08-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GaoLaowei
Kör olika bilar och bla. en Touareg. Körde tidigare Mercedes SUV, Audi SUV, ännu en Touareg och andra VW's.
Kan man sina VAG vet man vilka man absolut ska undvika och vilka som man kan ha i åtanke. VW's kvalitet varierar fortfarande väldigt mycket och så har det varit sedan 80-talet.
Mina anledningar till valet av min nuvarande Touareg var att jag då jobbade som konsult och i detta Janteland fick jag negativa kommentarer på min Mercedes och Audi. Jag behöver en bil som får och kan dra min båt. Sedan är den modellen jag har en "dieselgate", dvs. en från fabrik maximalt mjukvarustrypt variant i lägsta skatteklass för sin storlek. Efter lite koll, la vi in mjukvaran till Porsche Cayenne med samma motor, så nu rör åbäket på sig med.
Väldigt bra bil för pengarna, men inte samma som premiummärkena, som man dock får betala mer för
.

Det var mycket vågat, all form av garanti ryker man mappar motorerna. Men det har du säkerligen koll på Ett turboras och några dsg lådor så kanske den där premiumbilen inte var så dyr ändå?
Citera
2024-08-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Nybilsköparna har åtminstone garantier att luta sig emot (även om VW:s kundbemötande inte varit särskilt gediget genom åren) och egenskapsmässigt så står sig VW väl, enligt testerna.

Fast en begagnad VW är onekligen ett högriskprojekt. Brustna kamkedjor, trasiga växellådor, rostproblem osv. och karismatiska kan man knappast anklaga VW för att vara.

Begriper inte heller hypen med Volvo?

Das Auto har genom åren haft problem med kamkedjorna och mig veterligen så rullar väl de flesta Das Auto med kamremmar idag. Rostproblemen ska vi inte tala om men de mesta göms bakom plastskärmar idag och dyker upp som ett brev på posten när det kryper upp på karossen. Märkligt att inte DAS AUTO har det som en stående punkt på den årliga servicekontrollen Hypen med Volvo förstår inte jag heller, åtminstone inte på modellerna byggda efter 2011-2012. Jänkarna ratar Volvo sen GM sålde märket och man kan ju förstå varför när man ser vad en volvo kostar i inköpspris inkl service och reparationer.

Citat:
Ursprungligen postat av priz
För priset får man en jättebra bil och fantastisk interiör.

Utveckla, vad är så fantastiskt med interiören? Jag körde en golf kombi tourer 2024 för några veckor sedan. Komforten var i nivå med en parkbänk. Interiören var dekorerad i en dyster läderklädsel och infotainment panelen bestod av en gigantisk tv som var externt monterad och vinklad mot passagerarenBytet av drivlinor fick dessutom hela bilen att hoppa till så man fick verkligen välja sina stunder för gas och broms. Det enda jag kan ge tummen upp på var förbrukningen som klockade in på 0,3L/mil. Då körde jag ändå långt över tillåten hastighet på de 67 milen.
Citera
2024-08-02, 07:03
Medlem
Citat:
Det var mycket vågat, all form av garanti ryker man mappar motorerna. Men det har du säkerligen koll på Ett turboras och några dsg lådor så kanske den där premiumbilen inte var så dyr ändå?

Byggt och bygger fortfarande om bilar. Byter ofta ut bilens styrsystem, så jag har lite erfarenhet. Vet inte dina kunskaper, men du kanske vet hur kass originalmjukvaran kan vara i olika bilar. Dessutom bytte vi från en original VAG mjukvara till en annan för exakt samma motor. Växellådan är inte en DSG i den modellen jag har.
Annars håller jag med. En VW med DSG och omprogrammerad via OBD'n med mjukvara nerladdad från nätet, dvs. oöppnad styrbox, är ett mycket vågat äventyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in