Flashback bygger pepparkakshus!
Resultat: Vilket bilmärke föredrar ni helst eller har redan?
Saab
5,81%
5 röster
Volvo
18,60%
16 röster
Mercedes Benz
10,47%
9 röster
Audi
8,14%
7 röster
Volkswagen
6,98%
6 röster
Porsche
4,65%
4 röster
Bentley
1,16%
1 röster
Rolls Roys
0%
0 röster
Ford
2,33%
2 röster
Renault
2,33%
2 röster
Citroen
3,49%
3 röster
Seat
1,16%
1 röster
Jeep
0%
0 röster
Lada
1,16%
1 röster
Vaz
1,16%
1 röster
Range Rover
1,16%
1 röster
Chevrolet
5,81%
5 röster
Cadillac
1,16%
1 röster
Alfa Romeo
3,49%
3 röster
BMW
19,77%
17 röster
GMC
0%
0 röster
Aston Martin
2,33%
2 röster
Bugatti
0%
0 röster
Ferrari
0%
0 röster
Fiat
0%
0 röster
Suzuki
3,49%
3 röster
Dodge
4,65%
4 röster
Hummer
0%
0 röster
Hyundai
5,81%
5 röster
Jaguar
0%
0 röster
Koenigsegg
3,49%
3 röster
Lamborghini
4,65%
4 röster
Lexus
11,63%
10 röster
Tesla
1,16%
1 röster
Mitsubishi
1,16%
1 röster
Mazda
6,98%
6 röster
Nissan
3,49%
3 röster
Opel
3,49%
3 röster
Peugeot
3,49%
3 röster
Smart
0%
0 röster
Maserati
0%
0 röster
Annat bilmärke!
16,28%
14 röster
2024-08-01, 16:33
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Sitter och tittar på lite bilar som så många andra i dessa tider och snubblar över volkswagen i var och varenda annons. Inte nog med att de är jävligt fula, de är också dyra att köpa,tråkiga att köra och kommer till syvene och sist att göra ett stort hål i plånboken. Så vilka är det som köper volkswagen av alla märken?! Vill man så gärna suga VAG-schnasen så finns det betydligt bättre alternativ. Ta t ex en Tiguan och ställ den mot en Skoda Kodiaq med samma plattform,dsg lådan och 2.0 TDI motorn.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/skoda_kodiaq_2_0_tdi_4x4_aut_adpt_farthallare_appl e_carplay/1001216677 Fantastisk interiör trots basutrustning och man kan dessutom köpa prisvärda service avtal á la Volvo.

vs

https://www.blocket.se/annons/stockholm/volkswagen_tiguan_2_0_tdi_4motion_dsg_sekventiell/1001602630 Interiören doftar 90-tal och komforten på baksätet är i nivå med en parkbänk. Lägg därtill byte av kamrem och vattenpump om sisådär 2000 mil och en maskinskadegaranti som sjunger på sista versen.

Har vi någon DAS AUTO här inne som kan argumentera för det taskiga bilvalet?
Nope! Ingen med normal fungerade hjärna köper något från VAG överhuvudtaget. Visst, älskar man att ränna på verkstaden så är det ju ett riktigt köp. Vill man ha enkelhet och driftsäkerhet så köper man Toyota, driftsäkra, pålitliga enkelt ägande för oss som bara vill att bilen ska funka och ta dig från A till B.
Citera
2024-08-01, 16:39
Medlem
hippilis avatar
Det finns folk som håller kvar vid sina favorit märken även saab bilarna och många fler bilmärken.

Tror att var och en har sina favoriter och blundar för bilmärkens brister och betalar vad det kostar i reparationer det är vad jag tror..
Citera
2024-08-01, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nope! Ingen med normal fungerade hjärna köper något från VAG överhuvudtaget. Visst, älskar man att ränna på verkstaden så är det ju ett riktigt köp. Vill man ha enkelhet och driftsäkerhet så köper man Toyota, driftsäkra, pålitliga enkelt ägande för oss som bara vill att bilen ska funka och ta dig från A till B.

Du tog orden ur munnen på mig. Är inne på min tredje toyota i skrivande stund och har aldrig haft några problem med de övriga två som jag enbart bytte in hos bilhandlaren för att få uppgradera mig.
Citera
2024-08-01, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det finns folk som håller kvar vid sina favorit märken även saab bilarna och många fler bilmärken.

Tror att var och en har sina favoriter och blundar för bilmärkens brister och betalar vad det kostar i reparationer det är vad jag tror..

Det kan jag absolut förstå, men var finns charmen i att äga en volkswagen egentligen?
Citera
2024-08-01, 16:41
Medlem
ABBORREs avatar
En Skoda, nej tack, kan du lika bra köpa en Dacia duster.
Om du frågar mig.

Smaken är som baken
Citera
2024-08-01, 16:41
Avstängd
Skoda och vw är ju samma skit? Exakt samma inredning delar mm så lite svårt att fatta vad du menar här
Citera
2024-08-01, 16:45
Medlem
Hobbybondes avatar
Har en Skoda Octavia nu och är väldigt nöjd, förvisso var Mercan C-klass jag hade innan bekvämare sett till säten men ändå.

Men nästa bil kommer bli en VW. VW Arteon tycker jag är så in i helvete vacker, särskilt sedan-modellen.
Citera
2024-08-01, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
En Skoda, nej tack, kan du lika bra köpa en Dacia duster.
Om du frågar mig.

Smaken är som baken

Har du åkt i en skoda av nyare modell? Jag har åkt i både superb och kodiaq varav den förstnämnda går att jämföra med komforten i en nyare C-klass. Nåväl, nu vill jag höra ditt brandtal om DAS AUTO. Vad är det som lockar?
Citera
2024-08-01, 16:50
Medlem
Citat:
Du tog orden ur munnen på mig. Är inne på min tredje toyota i skrivande stund och har aldrig haft några problem med de övriga två som jag enbart bytte in hos bilhandlaren för att få uppgradera mig.

Jaha, kul att du är nöjd med dina Toytor. Själv hade jag en Toyta som hyrbil för några år sedan, värsta skiten jag någonsin suttit i. Inte nog med att det var plast precis överallt, det var ta mig fan dessutom hårdplast. Noll komfort. Enda bra med Toytor som jag förstå är väl att de äldre modellerna håller länge maskinellt men vem sjutton är intresserad av att åka runt i en 30år gammal bil oavsett hur bra motorn fungerar?

Nej, dumt av mig att skriva i den här tråden men kunde inte låta bli hur menlöst det än är. Varför skulle någon som gillar VW försöka övertala som uppenbart hatar VW till förmån för sketna Toyota att VW visst kan vara bra? Fullständigt menlös tråd då det finns folk till allt. Har ta min fan sett folk köra omkring i Kia Pride och vad ska man säga om Huyndai Pony? Tacka vet jag Saab 600 isåfall, det var billar det även om det inte fanns så många kvar efter ett par år.

Snart kommer det väl dessutom in folk som ska snacka sig varma om Mercedes S-klass och BMW 5-serie... Fan vad jag hatar dessa fullständigt menlösa trådar.
Citera
2024-08-01, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Har en Skoda Octavia nu och är väldigt nöjd, förvisso var Mercan C-klass jag hade innan bekvämare sett till säten men ändå.

Men nästa bil kommer bli en VW. VW Arteon tycker jag är så in i helvete vacker, särskilt sedan-modellen.

Jag är benägen och hålla med dig angående Arteon men tittar du på helheten så är själva modellen i fråga högst originell. Varför inte köpa en Insignia i så fall? Halva priset och kvalitén är jämförbar modellerna emellan.
Citera
2024-08-01, 16:55
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Har du åkt i en skoda av nyare modell? Jag har åkt i både superb och kodiaq varav den förstnämnda går att jämföra med komforten i en nyare C-klass. Nåväl, nu vill jag höra ditt brandtal om DAS AUTO. Vad är det som lockar?
Nej, jag rullar inte runt med en Volkswagen.

Jag har en Mercedes CLA200.

Lycka till med bilköpet.
Citera
2024-08-01, 17:04
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Jag är benägen och hålla med dig angående Arteon men tittar du på helheten så är själva modellen i fråga högst originell. Varför inte köpa en Insignia i så fall? Halva priset och kvalitén är jämförbar modellerna emellan.
För att de först och främst inte tillverkas efter 2021 års modell. Sedan är jag skeptisk till Opel, och jag tycker inte Insignian är alls lika snygg som Arteon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in