Citat:
Ursprungligen postat av
Sorkenslillatass
Alltid lika tråkiga trådar om bilmärken och skitnödiga småpojkar som tycker ditt och datt.
Vad spelar det för roll vad folk kör för bil? Vill man inte lägga hela sin inkomst på.att avbetala en överprisad bil p.g.a den har ett visst märke i front och på rätt så är.väl.det bara sunt förnuft. Alla behöver inte bygga självkänsla genom ytligt ägande.
Eftersom alla bilar går sönder och det idag är viktigare att se nästa led, alltså vad det då kostar att fixa det så väljer jag bort så kallade premiummärken direkt. Hört massor av skräckexempel där folk nästan ställt in semesterresor för att ha råd och fixa sin premiumbil, och flest stöta är om vårt älskade bilmärke Volvo. Detta kinesiska bolag..
De billigaste väljer jag också bort direkt, de är helt enkelt för dåliga, för mycket har tagits bort inform av ljudisolering, teknik osv att det knappt är värt att sätta sig i bilen.
Så det blir att hålla sig i mittsegmentet, där, där bla PSA finns.
Design är väl märkligt att en ta upp, alla har sin smak och åsikt, och jag tycker att Peugeots suvar tillhör de snyggare. Också bra att de vågar gå sin egen väg i designen och inte föjder alla andras linjer och idéer.
Jag förstår hur du tänker med det du skriver, men tyvärr skiljer du dig inte mycket från de du kritiserar. Därför att även du kör med samma gamla ”jag har hört….” Och kritiserar olika segment av bilar och folk som väljer annorlunda än dig.
Fakta är att grejer som är premium är det oftast just för att de är premium, i något avseende, alltså bättre på en eller flera punkter, och det kan vara alla möjliga saker som t ex bilar.
Vad sen olika människor uppskattar, kanske skulle vilja ha eller inte ha beroende på vad som helst, och väljer att köpa eller inte etc. Det är högst personligt och inget som du jag eller andra egentligen ska bry oss i. Så varför klaga på t ex ytlighet….?
Jag gillar en massa bilar, beundrar t ex deras design, teknik, eller vad som. Har kanske nån drömbil som jag skulle kunna köpa, men avstår ändå, eller nån man skulle kunna tänka sig men inte har råd. Inte klagar jag på de som har råd att gotta sig med vad som helst i bilväg. Detta oavsett om de har ett genuint intresse eller bara behöver en ”accessoar till sin image eller nåt. Det är deras pengar och liv. Deras köp genererar arbete och pengar åt andra, och skatt.
Att sen alla bilar kan knasa och att det finns märken som är billigare, dyrare, bättre eller sämre på olika punkter, spelar föga roll, de flesta bilar är ändå ”bra” bilar i de flesta fall. Bara att välja den bil man tycker passar.
Att döma bilmodeller eller hela märken efter div skrönor eller ”jag har hört om…” är närmast töntigt. För även om ett antal av dessa bilar verkligen haft nåt problem med något under en period, så har säkerligen de allra flesta av alla de som tillverkats rullat på utan några uttalade problem, alltså att de bilar som råkat få problem är en minoritet sett till alla tillverkade.