2021-07-01, 16:50
Medlem
FlashbackNegerns avatar
Jag väljer ämnet El, VVS och bygg för att jag tycker det passar bäst. Så jag har alltid kissat i handfatet. Det känns så jävla mycket bättre än att behöva rikta strålen perfekt. När man kissar i handfatet är det bara att slappna av och bara låta det flöda.

Kan detta beteende på lång sikt vara skadligt för handfatet, kranen eller rören? Eller är det bara att fortsätta och hoppas att man inte blir upptäckt. Vilket har hänt en gång när man bodde på hotell. Det var riktigt pinsamt
Citera
2021-07-01, 16:53
Bannlyst
sjukt beteende i vilket fall , pissa i toan lärde man sej vid 3års ålder liksom

potträningen missade du nog som liten , eller så vart du tappad bakom vagnen

eller allt på samma gång .
Citera
2021-07-01, 16:58
Avslutad
Kissa i handfatet har man väl gjort några gånger när typ toaletten var paj. Tyckte det var jobbigare då jag fick stå på tå och pressa ner kuken för att träffa. Det kommer ju lukta piss för det första om du inte rengör noggrant med medel varje dag. Inte så jävla nice om du typ ska fylla en vattenflaska eller dricka direkt ur kranen så kommer du på att du har pissat på alla ytor och stanken biter i näsan.
Citera
2021-07-01, 17:03
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackNegern
Jag väljer ämnet El, VVS och bygg för att jag tycker det passar bäst. Så jag har alltid kissat i handfatet. Det känns så jävla mycket bättre än att behöva rikta strålen perfekt. När man kissar i handfatet är det bara att slappna av och bara låta det flöda.

Kan detta beteende på lång sikt vara skadligt för handfatet, kranen eller rören? Eller är det bara att fortsätta och hoppas att man inte blir upptäckt. Vilket har hänt en gång när man bodde på hotell. Det var riktigt pinsamt
Urin är sterilt (såvida det inte har blod i sig), saliv är det inte. Saliv är mer trögflytande än urin. Ur ett rent smittspridningsperspektiv är det väsentligt mycket mer hygieniskt att kissa i ett handfat än att spotta i det.
Citera
2021-07-01, 17:03
Medlem
Sqrbankens avatar
Porslinet vill jag tro inte skiljer sig från det du finner under vattenlinjen i muggen medan röret som sen tar vid borde grejja urin. Fortsätt du att pissa i handfatet utan att låta oro begränsa potentialen i upplevelsen, det är du värd!
Citera
2021-07-01, 17:05
Medlem
detta kan nog vara den dummaste tråden jag läst idag hur ska det vara dåligt för rören?? handfatet är ju till för att tvätta händerna inte som en toalett haha. Sätt dig på toan istället för att stå om du har så mycket problem.
Citera
2021-07-01, 17:08
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minddevil
sjukt beteende i vilket fall , pissa i toan lärde man sej vid 3års ålder liksom

potträningen missade du nog som liten , eller så vart du tappad bakom vagnen

eller allt på samma gång .

Snarare sjukt att tycka att det är okej att spola ut litervis med rent vatten för en piss.
Citera
2021-07-01, 17:19
Medlem
Det är ju väldig osmaklig, men det är mer en värderingsfråga.
Ohygieniskt är det ju också. Piss är ju i princip steril, men kan innehålla virus och bakterier om du inte mår bra. Man vill ju som gäst inte behöva använda samma handfatt där du har pinkat och skvättat över kranen som man blir tvungen att ta i när man kanske just försöker tvätta sina händer.

Vet inte om du har en fru, men de flesta avskyr detta. Snäppet värre än att låta toasits eller och lock vara uppe.

Rent tekniskt kan ditt handfat och vattenlås börja lukta urin, om du inte direkt spolar efter (med några liter vatten) och rengör handfatet regelbundet, som man brukar göra med en toa.
Särskilt om du inte rensar regelbundet och det finns mycket hår i vattenlåset och skit som absorberar åt urin. Har du bott tillsammans med en (långhårig) tjej (kanske din syster eller morsan) och någon gång fått rensa ut ett vattenlås då vet du nog vad jag menar.

Urin är ju även syrlig och kan fräta in på emalj och metalldelar. Det bör väl inte synas på en gång, men jag skulle nog rekommendera att spola bort pisset på en gång.
Rören brukar ju vara i plast som bör tåla urin. Vissa gamla handfatt har metallrör. Där borde man nog akta sig, fast det är väl mer långvarig slitage i form av frätande som kan orsaka skada.

Bor du själv då kan du göra fan i vad andra tänker, men bor du i ett hushåll får du nog skärpa dig. Rent tekniskt är det inte så värst, men du kommer att krocka med människor som har fått bättre uppfostring.
Citera
2021-07-01, 17:23
Medlem
Jag har en kompis som brukar pissa i handfatet om toaletten är upptagen. Han har troligtvis något problem med blåsan och pissar kanske ner sig om han inte omedelbart får lätta på trycket. I Afrika tvättar sig folk i urin, så detta medför knappast några sanitära olägenheter.
Citera
2021-07-01, 17:24
Medlem
Running_mans avatar
Nej det är inte skadligt för varken handfatet eller rören. Bara att fortsätta pissa där.

Dessutom så sparar du vatten! Vid spolning försvinner flera liter varje gång. Vid handfatet bestämmer du själv hur mycket vatten som går åt och kan på så sätt spara mycket.
Citera
2021-07-01, 17:29
Medlem
KalleAnkares avatar
Det luktar. Jag kände en gång tre pundare som bodde i en etta i en sorts korridor, där toaletterna var av krogmodell fast med lås på som delades med ett par lägenheter.

När toalettnyckeln försvunnit i röran eller någon annan var på toa när nöden kom när man hälsade på fick man ta en "vaskapiss" i en vask som lokalvårdarna använde för att tvätta moppar i hallen.

Inga synliga frätskador eftersom den var i rostfritt, men en frän stank av piss, amfetamin och gammal öl kändes.
Citera
2021-07-01, 17:32
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackNegern
skadligt för handfatet, kranen eller rören?

Troligen inte. Men du har inte funderat på att montera in en pissoar hemma, om du känner dig obekväm med vanlig toalett?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in