2021-07-01, 17:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Snarare sjukt att tycka att det är okej att spola ut litervis med rent vatten för en piss.
En bra vinkling. Pissa i vasken av miljöskäl. En solidaritetshandling med alla som inte har tillgång till rent vatten.
Citera
2021-07-01, 17:39
Medlem
whoisducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackNegern
Jag väljer ämnet El, VVS och bygg för att jag tycker det passar bäst. Så jag har alltid kissat i handfatet. Det känns så jävla mycket bättre än att behöva rikta strålen perfekt. När man kissar i handfatet är det bara att slappna av och bara låta det flöda.

Kan detta beteende på lång sikt vara skadligt för handfatet, kranen eller rören? Eller är det bara att fortsätta och hoppas att man inte blir upptäckt. Vilket har hänt en gång när man bodde på hotell. Det var riktigt pinsamt

Håller med dig, det är mycket bekvämare och mer praktiskt. Enda jobbiga är att det finns en risk att det luktar som en toalett på en turkkiosk. Och sådan vill man ju inte vara
Citera
2021-07-01, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En bra vinkling. Pissa i vasken av miljöskäl. En solidaritetshandling med alla som inte har tillgång till rent vatten.

Men vill du hålla samma hygienstandard, blir du tvungen att rengöra mer noggrant i efterhand än att du skulle göra med ditt toa (som du inte använder när du eller inneboende vill raka sig, dricka vatten, borsta tänderna osv). Så det håller egentligen endast när du använder handfatet endast själv.

För de som inte bry sig, kanske känner igen sig i detta:
https://www.youtube.com/watch?v=tLlKPkzDnU0

Illustrerar även hur man tillverkar Heineken.
Citera
2021-07-01, 17:52
Medlem
Its all pipes!!
/george costanza
Citera
2021-07-01, 17:56
Medlem
Om du bara spolar rent ordentligt och tar bort silen för att göra rent 7bland är det inget problem.

På Flashback finns det rätt många med patologisk bakteriskräck som tror att de kommer dö om de inte badat iKolein varje dag. Dem kan du strunta i. De är inte riktigt normala.
Citera
2021-07-01, 18:00
Medlem
Merwinnas avatar
Hmmm... är din urin så korrosiv att den fräter bort emaljen på porslinet, eller förstår jag frågan fel..? Jag skulle gå till farbror doktorn om så är fallet.
Citera
2021-07-01, 18:02
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Pissa i handfatet är ungefär det bästa man kan göra. Bra höjd och behöver inte bry sig. Gör det alltid på offentliga toaletter
Citera
2021-07-01, 18:06
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Pissa i handfatet är ungefär det bästa man kan göra. Bra höjd och behöver inte bry sig. Gör det alltid på offentliga toaletter
Sitta och piissa är bäst även för män, då slappnar blåsan av och tömmer sig bäst.
Citera
2021-07-01, 18:07
Medlem
Masingas avatar
Kåkskadad, pissar fortfarande i handfatet.
Citera
2021-07-01, 18:08
Medlem
Bara du spolar efter dig och tvättar händerna är det OK
Citera
2021-07-01, 18:08
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Urin är 95% vatten och ungefär 5% urea. Urea heter karbamid när man inte vill berätta att det mjukgörande ämnet i hudkrämen är samma som i piss.

Porslinet och metallen i avloppsrören till handfatet riskerar inte att skadas för att du pissar där.
Citera
2021-07-01, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus789987
detta kan nog vara den dummaste tråden jag läst idag hur ska det vara dåligt för rören?? handfatet är ju till för att tvätta händerna inte som en toalett haha. Sätt dig på toan istället för att stå om du har så mycket problem.

Detta var nog det dummaste inlägget jag läst idag

Låt mig upplysa magistern att det är samma material i rören, endast dimensionen skiljer, så att argumentera emot användandet av handfatet som urinoar av den anledningen var tämligen hjärndött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in