2021-07-02, 18:52
Medlem
Popetoterors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Men att sprida George Floyd och Alan Kurdi går bra?

Kan förstå hur ledsna enormt mycket människor är.
Det som hände var inte ok på något sätt,
Vore en smart sak och gemenas och få tag i de som gjorde detta, alla ställer upp, för detta är inte ok.
Citera
2021-07-02, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strovtagihembygden
Alan Kurdis pappa sa att han ville att bilden skulle spridas så folk skulle bli medvetna om den kyrkogård medelhavet var. Floyds anhöriga gick med på att video spreds.

Var säger polisens fru eller pappa att sprid video på min döda son?

Bilderna spreds oavsett, Floyd videon spreds redan samma dagen och alla tidningarna plockade upp storyn.. Tror du deras anhöriga blev tillfrågade?
Citera
2021-07-02, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strovtagihembygden
Alan Kurdis pappa sa att han ville att bilden skulle spridas så folk skulle bli medvetna om den kyrkogård medelhavet var. Floyds anhöriga gick med på att video spreds.

Var säger polisens fru eller pappa att sprid video på min döda son?

Och Riks publicerade en intervju med polisens Pappa efter man hade publicerat den blurrade videon, så jag kan bara gissa att Pappan inte hade några större problem med det eftersom han ställde upp på intervjun efteråt.
Citera
2021-07-02, 19:15
Moderator
-Info-s avatar
För de som missat det, här finns en bild på hur han ser ut:

https://samnytt.se/15-arige-ahmed-do...r-lagt-straff/

Att det är samma person bekräftas av Expressen, som har samma bild, men pixlad (se bildgalleriet):

https://www.expressen.se/
https://www.expressen.se/gt/polisen-...n-kom-i-vagen/
Citera
2021-07-02, 19:17
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Men att sprida George Floyd och Alan Kurdi går bra?

De har gjort mycket mer än bara spridit bilder på döende Floyd. Man har skapat en myt, man har skrivit låtar, filmer, muralmålningar, statyer, tryckt t-shirts, man har ropat mantran "I can't breath"... Sjukt och perverst på många sätt. Sektliknande beteende. Men det är den moderna vänstern, som tappat all kontakt med sina arbetarrötter. Kritiska teorin osv.
Senast redigerad av stone_sleeper 2021-07-02 kl. 19:21.
Citera
2021-07-02, 20:02
Medlem
Härlig rubrik ifrån SVT:

Åklagaren om polisens teori: Sannolikt inte polismannen som skulle berövas livet

Vidare skriver de att det förmodligen är en ”gänguppgörelse” det handlar om.

Känns jäkligt underligt att man kan påstå att det handlade om själva gänguppgörelsen, när han uppenbarligen bara bestämmer sig för att mitt i allt avrätta en polis. Går ju att använda den synvinkeln i vilket fall som helst.

Men SVT är väl asnöjda, nu har Miljöpartisterna där åstadkommit lite blatte damage control.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/aklagaren-10
Citera
2021-07-02, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Härlig rubrik ifrån SVT:

Åklagaren om polisens teori: Sannolikt inte polismannen som skulle berövas livet

Vidare skriver de att det förmodligen är en ”gänguppgörelse” det handlar om.

Känns jäkligt underligt att man kan påstå att det handlade om själva gänguppgörelsen, när han uppenbarligen bara bestämmer sig för att mitt i allt avrätta en polis. Går ju att använda den synvinkeln i vilket fall som helst.

Men SVT är väl asnöjda, nu har Miljöpartisterna där åstadkommit lite blatte damage control.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/aklagaren-10

Okej va bra då stryker vi ett sträck kring det hela och ger killen några månaders ungdomsvård så att han lär sig lite vett & hyfs. Han är nog en fri människa inom något år igen samtidigt som polismannens nära anhöriga kommer att få bära på den här sorgen resten av livet.

Älska Sverige. Landet som aldrig står på offrets sida.
Citera
2021-07-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Okej va bra då stryker vi ett sträck kring det hela och ger killen några månaders ungdomsvård så att han lär sig lite vett & hyfs. Han är nog en fri människa inom något år igen samtidigt som polismannens nära anhöriga kommer att få bära på den här sorgen resten av livet.

Älska Sverige. Landet som aldrig står på offrets sida.

Eller hur. De små 17-åringarna används ju av maffian för att de får straffrabatt. Kommer aldrig att bli av med den här skiten om vi fortsätter ge maffian verktyg att arbeta med.

Man börjar undra vilken psykopatisk nivå SVTs skribenter har, om man sympatiserar så pass mycket med gärningsmannen att man vill rentvå dem till varje pris. Känns även som att poliserna som gjorde uttalandena spelade SVT i händerna. Rentav äckligt mot den avlidnes familj att i princip säga ”det var faktiskt inte meningen” när han blev brutalt avrättad.
Citera
2021-07-02, 20:23
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lahavana
Eller hur. De små 17-åringarna används ju av maffian för att de får straffrabatt. Kommer aldrig att bli av med den här skiten om vi fortsätter ge maffian verktyg att arbeta med.

Man börjar undra vilken psykopatisk nivå SVTs skribenter har, om man sympatiserar så pass mycket med gärningsmannen att man vill rentvå dem till varje pris. Känns även som att poliserna som gjorde uttalandena spelade SVT i händerna. Rentav äckligt mot den avlidnes familj att i princip säga ”det var faktiskt inte meningen” när han blev brutalt avrättad.

Jag vet. Det är oroväckande nivå som journalister vill rentvå GM. Alltså de håller på regeringens förklaring att brottet inte var avsiktligt. Som många brott. Det är så att jag häpnar och vill göra en bakåtvolt. Så långt ligger regeringens förklaring och verklighetsbeskrivning från min.
Citera
2021-07-02, 20:45
Medlem
Vem vet vad den gossen gått igenom.
Massor av jämförelser och efter mycket trixande så blir det svenskens fel .
Tal om alla likas värde , humanitär stormakt.
Dra upp alla mord begångna av nekar.
en norm propaganda Från SVT.
Samt att sverge bore get mycket mera pengar till problemområdena som tas från övriga välfärden.
Senast redigerad av mikael2 2021-07-02 kl. 20:49.
Citera
2021-07-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag vet. Det är oroväckande nivå som journalister vill rentvå GM. Alltså de håller på regeringens förklaring att brottet inte var avsiktligt. Som många brott. Det är så att jag häpnar och vill göra en bakåtvolt. Så långt ligger regeringens förklaring och verklighetsbeskrivning från min.

Även fast gängskjutningarna bara fortsätter, våldtäkterna, och allt annat de kriminella invandrarna drar in, så vaknar inte journalisterna. Man tycker att det till slut borde vara svårt att tro på lögnerna och att tappa tron på ens ideologi. Men de är 100% hjärntvättade att fortsätta. Annars ryker dem.

SVT är byggt av Sossar från grunden, och det märks lång väg att invandrare ska in till precis vilket pris som helt.
Citera
2021-07-02, 21:29
Medlem
Onkel Kostias avatar
Jag såg nyss ett inslag på Aktuellt om konflikten i Biskopsgården. Dom beskrev det som en konflikt mellan norra och södra Biskopsgården. Är det en bra beskrivning? Handlar det enbart om vilken del av Biskopsgården personerna bor?

Eller finns det etniska aspekter? Är det olika etniska grupperingar som slåss om inflytande och revir?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in