2021-07-02, 18:36
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vad har Hitler och Stalins offer att göra med en enskild polis som ligger skjuten som andra poliser gör HLR på?

Låt mig gissa du vill vara kunna vara anonym på flashback eller nätet när du tycker saker och att folk inte ska hänga ut dig för detta.
Men du vill kunna filma och lägga ut filmer/bilder på när andra människor när de ligger skjutna eller förolyckade

Din egen anonymitet är oerhört viktig när det kommer till vad du skriver men andras anonymitet människor när de ligger döda eller lemlästade är inte lika viktigt...
Vad är det du inte gillar? Att Löfvenpolitikens offer skildras? Eller blir du sexuellt upphetsad när regimen tystar oppositionen? Jag antar att du tycker att det var lika djävligt när MSM rullade dråpet på St George Floyd om och om igen…..
Citera
2021-07-02, 18:38
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det här är fel. Namn och bild kommer publiceras senast när han dömts.
Inte om han är minderårig väl?
Citera
2021-07-02, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Jag ger absolut inte vänstern rätt i att göra politiska budskap av bilder heller.

Det måste ju finnas ett syfte att sprida en personlig bild.
Skillnad på en massgrav som bevis för att man systematiskt mördat människor att det överhuvudtaget har skett.

Är det någon som helst tvekan huruvida polisen har blivit avrättad i ett problemområde eller inte i media?
Det finns ju rent av vittnesmål av att det var en mörk man som sköt polisen utlagd.
Om filmen visar något helt annat så förstår jag jag helt varför man sprider och försöker visa sanningen.
Men om filmen speglar vad som faktiskt har skett varför sprida filmen vidare om det inte finns någon annan poäng än politiskt.

Åter igen hade inte varit emot om filmen visade något som inte återges i media och att detta spreds för att uppmärksamma att medier eller staten försöker mörka sanningen.

Därav är jag emot att man sprider bilder på trafikoffer och kränker folks integritet när det inte finns något större som måste avslöjas.
Att folk sprider filmen handlar ju inte om att ge offret upprättelse utan enbart om sjuk bekräftelse att få synas eller höras.

Givetvis så vill man inte att filmen sprids då det blir för påtagligt och hemskt vad som skett och sittande politiker är rädda för att ha misslyckats så brutalt med sitt massinvandringsprojekt.

Att man försöker anklaga nu är bara ren desperation och patetiskt. En polis är död.
Citera
2021-07-02, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det här är fel. Namn och bild kommer publiceras senast när han dömts.
I samband med en snyfthistoria….
Och en socioekonomisk förvriden förklaring….
Citera
2021-07-02, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Vad är det du inte gillar? Att Löfvenpolitikens offer skildras? Eller blir du sexuellt upphetsad när regimen tystar oppositionen? Jag antar att du tycker att det var lika djävligt när MSM rullade dråpet på St George Floyd om och om igen…..
Se mitt tidigare inlägg.
Om det inte fyller något syfte så ser jag inte poängen.

Jag tycker det var jävligt onödigt att man exploaterade Floyd om och om igen.
Speciellt om hans anhöriga var emot detta.
Citera
2021-07-02, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alline1
Givetvis så vill man inte att filmen sprids då det blir för påtagligt och hemskt vad som skett och sittande politiker är rädda för att ha misslyckats så brutalt med sitt massinvandringsprojekt.

Att man försöker anklaga nu är bara ren desperation och patetiskt. En polis är död.
Om din syster eller bror blev skjuten i huvudet skulle du såklart att bilder på detta skulle spridas på internet?
Citera
2021-07-02, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Är det inte för varmt för offerkoftan? Du är bara sorglig.

Citat:
Ursprungligen postat av strovtagihembygden
Varför skulle inte media skriva om att en partiledare erkänner förtal och döms för detta till dagsböter och avgift till brottsofferkassan.

Hade detta varit en annan partiledare på vänstersidan som sagt nåt dumt om Jimmie eller liknande hade du väl önska dem det mesta hit och dit.

Jag skiter i Ebba och hennes 6% partiet, polismordet är långt viktigare och av allmänintresse. Regimmedia försöker sopa undan polismordet.
Citera
2021-07-02, 18:45
Medlem
Citat:
Den där Trollhättan-killen publicerade de bilder på i tidningarna INNAN han var dömd.
Han gick väl bara i högstadiet eller nå’t sånt?.

Men ja just ja. Vi lever ju i Sverige.
Här är etniska svenskar en andra klassens medborgare.
Oss kan media trampa på, smutskasta hur mycket dom vill.
Här är inte alla lika värda.
Det är bara svenskar som hängs ut i MSM.
Citera
2021-07-02, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strovtagihembygden
Om din syster eller bror blev skjuten i huvudet skulle du såklart att bilder på detta skulle spridas på internet?

Men att sprida George Floyd och Alan Kurdi går bra?
Citera
2021-07-02, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alline1

Nej det är väl klart att de inte vill det.

Men man får ta hänsyn till polisen och hans anhöriga.
Samma sak när andra människor blir filmade när de ligger döda eller eller lemlästade.

Men om nu medias bild inte skiljer sig ifrån vad filmen visar så ser jag ingen anledning till att sprida den vidare.
Sanningen har redan kommit fram och då tycker jag man får ta hänsyn till offret och dess anhöriga.
Citera
2021-07-02, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Men att sprida George Floyd och Alan Kurdi går bra?
Alan Kurdis pappa sa att han ville att bilden skulle spridas så folk skulle bli medvetna om den kyrkogård medelhavet var. Floyds anhöriga gick med på att video spreds.

Var säger polisens fru eller pappa att sprid video på min döda son?
Citera
2021-07-02, 18:52
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Normalt sett inte, men eftersom det är ett polismord och namn och bild ändå kommer finnas på alla alternativa medier så tror jag man kommer publicera. Expressen är först av MSM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in