• 1
  • 2
2021-09-21, 19:40
Medlem
När jag var runt 3-5 år drömde jag ofta mardrömmar om en svartklädd gubbe med hatt. Han hade långt vitt hår, lång "trollnäsa" och uggleögon. Själva ansikten kokade nog fantasin ihop tack vare Bamse i trollskogen samt en ruggig maskeradmask som min far hade. Vart klädseln kom har jag ingen aning om, möjligtvis från nånting jag sett på TV eller liknande.
Citera
2021-09-25, 20:55
Medlem
Ja!
Citera
2021-10-06, 08:15
Medlem
staticages avatar
Drömt om en man i hatt,mådde dåligt psykiskt just depression och PTSD.
Nu är detta 15-20 år sen.Konstigt att man kommer ihåg det än.

Jung pratade om allfadern antagligen den man ser.
Citera
2021-12-15, 15:38
Medlem
Ev 1-2 ggr för 1-2 år sen. Jag vakna och kunde inte röra mig och han kom mot mig. Kom inte ihåg vad som hände sen. Sjukt läskigt var det. Har aldrig varit med om det innan.
Citera
2021-12-23, 19:12
Medlem
bobo909s avatar
Hattmannen stod mitt i rummet mitt när jag hade en sömnparalys i sena tonåren Inte sett honom sedan dess, och är tacksam över det då han bokstavligen skrämde skiten ur mig och gav mig nästan en hjärtattack där pulsen var uppe i 220.

Skulle jag se honom igen kommer jag ge honom på käften för den upplevelsen.
Citera
2021-12-23, 19:26
Medlem
KingHisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Skulle väl snarare påstå att det är sömnparalys.
En riktigt äcklig sömnparalys kan få en att drömma i vaket tillstånd och se varelser och ting som ens hjärna finner obehagliga.

Har en återkommande sådan när jag tror mig vara vaken och min katt är bara bestående av ett huvud och mycket större som sitter fast i väggen och vill ha hjälp.

Oftast vill han bara (i verkligheten) komma utomhus.
Citera
2022-03-09, 22:17
Medlem
Polispotatiss avatar
Har aldrig drömt om honom. Men när jag såg bilden på honom var det som att jag kände igen honom.

Jag vet inte varför, och detta är säkert bara en flummig känsla/idé. Men jag fick typ som en vision av att den här mannen i framtiden kommer bli en politiker, den värsta typen mänskligheten har sett.

Typ som en form av anti-christ som först kommer göra under och få folket nästan "frälsta", för att sedan påbörja det som kan vara slutet.

Tror inte jag är synsk och är dessutom inte religös, men det var någonting annorlunda med denna känsla gällande mannen. Typ som en deja-vu fast omvändt.

Men jag har en väldigt livlig fantasi som ni ser.
Citera
2025-07-23, 17:25
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Tydligen, så är det snarare regel än undantag, att man ska stöta på hattmannen på höga doser benadryl (populär antihistamin i USA).
Mannen i hatten har besökt mig en gång och jag hoppas det var sista gången.
Riktigt obehaglig figur, och jag undrar om inte det var från honom, som Wes Craven hittade inspiration till Freddy Krueger.
Senast redigerad av Brajebrasomfan 2025-07-23 kl. 17:27.
Citera
2025-11-12, 01:32
Medlem
Giant Squids avatar
Jag tror inte man kan se ansiktet utan det är helt svart där.
Och att figuren är en dröm arketyp som dykt upp i olika tider i historien och finnas dokumenterad genom mytologier osv,.

Han bär alltså bara hatt i de historiska tider och platser där hattar är vanligt. Annars tar den sig andra former.
Den kan vara att liemannen är en version utav samma figur, och är en varning för någon nära antydannde död.
Liemannen har ju kåpa på huvudet
I nutid så kan nog stilen göra comeback genom att bära en hoodie.

Det är många som under långvariga drogrus ser både Hattmannen och skuggfolket, utan att drömma, de skrämner skiten av många.

(FB) ”Skuggfolket” Ett konstigt fenomen
Senast redigerad av Giant Squid 2025-11-12 kl. 01:43.
Citera
2025-11-12, 16:01
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femhundrasidor
När jag var runt 3-5 år drömde jag ofta mardrömmar om en svartklädd gubbe med hatt. Han hade långt vitt hår, lång "trollnäsa" och uggleögon. Själva ansikten kokade nog fantasin ihop tack vare Bamse i trollskogen samt en ruggig maskeradmask som min far hade. Vart klädseln kom har jag ingen aning om, möjligtvis från nånting jag sett på TV eller liknande.
Har man inte gjort det än så lär man göra det efter den här tråden.
Det är så den onde arbetar. Skrämseltaktik.
Tack! Hehe.
Senast redigerad av Fraggelrock 2025-11-12 kl. 16:04.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in