Jag har sett honom en gång, för flera år sedan, när jag hade en hypnagog hallucination. Jag var inte medlem på sociala medier eller något forum, och jag har aldrig varit med i några sådana där "konstiga" subkulturer, så jag är rätt säker på att jag inte hade inspirerats av någon annans vittnesmål. Det var först för ungefär ett halvår sedan, när jag läste runt här på Flashback, som jag såg att någon pratade om en man i hatt som ska ha setts av tusentals människor, så jag googlade, och fick en chock när det dök upp en målning som liknade mannen jag sett på pricken:
http://files.abovetopsecret.com/files/img/hs59b548bd.jpg
Han kanske inte ser ut som något särskilt för folk som aldrig har sett honom, men jag bleknade när jag såg den bilden, och sedan dess har jag läst runt på olika forum där massvis med människor, Jorden runt, säger samma sak.
Det verkar som att C-PTSD / PTSD och/eller depression är en gemensam nämnare för de flesta. Självklart finns det många som ljuger om att ha sett Hattmannen bara för att få delta i vad de tror är en cool subkultur, eller något, och det finns även en del vittnen som jag uppfattar som psykotiska (vilket inte betyder att de inte talar sanning, och psykoser är vanliga hos folk med PTSD, men det är väldigt mycket svammel), men en del framstår som vettiga och sansade, och som att de bara vill reda ut detta.
Har ni sett Hattmannen, och mådde ni dåligt när ni såg honom?
Vad kan ligga bakom detta?
En del rädslor är genetiska (som höjdrädsla eller ormfobi), men den sortens kläder Hattmannen har på sig har inte på långa vägar funnits tillräckligt länge för att ge människor en gen som gör oss rädda för dem, och även om det modet hade existerat i 100 000 år så hade det väl inte funnits någon anledning att bli så fruktansvärt rädd för det? Alltså kan detta fenomen inte bero på att hela arten bär på en genetisk rädsla för bredbrättade hattar eller trenchcoats/mantlar/caper (vittnesmålen går isär gällande vad han har på överkroppen).