2021-07-01, 09:26
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Kanske du kan svara på min fråga. Varför använder man moped istället för MC?
Det låter på dig som att du är polis annars får du ursäkta.

Kan ju bero på ljud och säkerhet! Vilket det gör!
Citera
2021-07-01, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Jag tror att detta är hämnd för de ca 150 gripanden som skedde för några veckor sen. Ni vet vad jag syftar på. Detta är givetvist helt åt helvete. Jag gillar inte polisen, men jag inser ändå hur skevt detta är. Mina tankar far åt alla håll just nu. Vila i frid. Helt åt helvete. Ja, vad får detta för konsekvenser? Jag tror det lutar åt att ingen GM grips och att allt färre söker till polishögskolan. Deras resurser kommer att minska ännu mer. Maffian tar kontrollen, med korruption som följd. Inte minst inom polisen. Det pågår redan. Jag hoppas dock på något helt annat. Men det är svårt i dessa tider. Minst sagt.
Polisen har inte förmågan att lösa problemet. Staten behöver gå in och krossa.
När högern tar vid makten i år eller nästa år kommer de köra på samma sak som i Danmark, dvs tvångsförflyttningar, visitations zoner, stängning av moskeer och kulturföreningar.

Det kommer ta några år men biskopsgården kommer gentrifieras och bli ett paradis igen!
Citera
2021-07-01, 09:27
Bannlyst
Mordet har påminnelse om en hämndaktion. Utstuderat och uträknat tillvägagångssätt.
Citera
2021-07-01, 09:28
Medlem
Det ryktas om filmer som florerar på nätet kring händelsen? Någon som vet?
Citera
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
33 bast alltså, fy fan. Det kan bli svårt att hitta den skyldige dock.
Det finns väldigt många apor att välja mellan.

Gör som Brasilien och sätt in militären och avrätta dessa apor istället

ja vi har nått det läget sen länge där vanlig polis inte klarar längre göra sitt jobb. Men det kommer aldrig hända polis är styrda av politiker o annat skit som stoppar sånt tyvärr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Kanske du kan svara på min fråga. Varför använder man moped istället för MC?
Det låter på dig som att du är polis annars får du ursäkta.

Områdespoliser brukar använda mopeder på en del ställen istället för att gå på fots, jag tror MC bara används för trafikpoliser.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
33 bast alltså, fy fan. Det kan bli svårt att hitta den skyldige dock.
Det finns väldigt många apor att välja mellan.

Gör som Brasilien och sätt in militären och avrätta dessa apor istället

Var får du 33 ifrån?
Citera
2021-07-01, 09:29
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FeelingBlue
Så vad vet vi?
Polisen ska heta Andreas.
30-års åldern; nyexad. Minst 21-22 år om man vridit upp siffrorna lite.
Färdades på moped.
Uniformerad vid händelsen.
Kollegor på plats relativt snabbt. (?)
Ingen misstänkt GM.

Färdades på moped i området men satt inte på mopeden vid skottlossning enligt tidigare källor. Att mopeden ligger behöver inte betyda något mer än polisen hoppat av den snabbt eller att den tippat eller att det är den andra polisen moped som slängde sig av den när han såg kollegan ligga där
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Ingen koll som vanligt. Finns ju tom filmer på sociala medier som visar att han har uniform!

en Bolibompa presskonferens, så dåligt skött av SVT och polisen var inte mycket bättre - gemene man med lite infosökningskunskap vet att det var 3 poliser i anslutning till dådet, två kvinnliga och en polisman(offret) om nu två var på mopeden, gick då en ensam polis fram?

Media, skaffa lite info innan ni ställer frågor och var förberedda, sjukt dålig klass på detta!

Cred till Erik Nord, han försökte lite emellanåt! Skåningen var inte till nytta
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Alla 4 medier har på morgonen rapporterat att polismannen stått och snackat med "någon", men bilderna av en vält moped och en poliskvinna runt 20m från mopeden som utför HLR pekar klart på beskjutning under färd, så din slutsats stämmer mycket väl.

Så hur i helvete kunde medierna mangrant gå ut med en sån krystad lögn att publicera den versionen..
Verkar som polis-rookien funnits på någons shitlist, för knäpper man en snut på moppe med hjälm som döljer ansiktet, måste GM då ha vetat vem det var under hjälmen. Hade det varit ett pucko som bara fyrat av borde både poliskvinnan och polismannen blivit utsatta för verkanseld, men poliskvinnan är helt oskadd, det pekar också på att detta var planerat.

"Andreas" var ny, frågan blir nog om han ville göra karriär genom att gå i klinch med någon där som inte gillade hans arbetssätt, det luktar hämnd lång väg.

Exakt. Nu har vi hamnat i ett riktigt farligt läge där (om det skulle visa sig) polismannen som var måltavla och media snabbt kommit överens om storyn att det var en "grupp människor" skulle visa sig vara lögn.. Då har vi nått en helt ny bottennivå
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilten
Jag är helt övertygad om att GM kommer gripas, detta är något som kommer påverka alla kriminella grupperingar och deras verksamhet så ett snabbt gripande är bra för alla parter.

Det är tyvärr inte jag på grund av hur få mord som klaras upp numera. För att han ska gripa, så måste folk våga och vilja snacka. De gör de tyvärr inte.

Citat:
Ursprungligen postat av justina
”Var polisen uniformerad?”
”Enligt våra preliminära uppgifter var han det, ja”

Vad har vi för journalister i Sverige, jag som inte har någon som helst insikt i någonting har redan sett en video där det tydligt framgår att han var uniformerad.

Vill journalisten påskina att hen har hög etik och inte kollat såna videor på nätet, eller är hen verkligen så dåligt uppdaterad när hen sätter sig för att delta i presskonferens?

Vad för video?
Citera
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Blev han döda som polis eller va han där privat eftersom inga poliskläder på sig? Kan det vara någon drogaffär setup som har gått knas?

Han var i uniform, har nämnts hur många gånger som helst i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in