2021-07-01, 09:16
Medlem
Orobanches avatar
Just nu har det varit presskonferens och de uppgifter som framkommit om de mördade polisen är att han var omkring 30 år, relativt ny på jobbet och hade Biskop som arbetsområde.

Fruktansvärt! Det enda jag kan tänka på är hans familj och vänner.
Citera
2021-07-01, 09:17
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Tänkte mer på att det finns 2 poliser på plats samt vissa av dom som står runt ser ut som hederliga svenskar och dom brukar inte ha allt för svårt att vittna, om någon nu såg han är svårt som fan att urskilja något specifikt i ansiktet på någon mörkhyad eller fullt preppad med mask och handskar, får hoppas hylsorna har något känt DNA på sig.

Skulle du själv vittna? Med livet som insats?
Citera
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Vad gör SVT, allvarligt? Först bryter de sändningen med Löfven mitt i frågorna och nu startar man denna pressträff mitt i en mening. VAD GÖR NI PÅ STATLIG TV?
Ja otroligt rörigt å så när de börjar starta upp för journalisternas frågor så bryter de å sänder gamla lokala nyheter - av det jag såg var det inget nytt som dryftades - allt är under utredningssekretess
Citera
Medlem
ZugMaskins avatar
Jag tror att detta är hämnd för de ca 150 gripanden som skedde för några veckor sen. Ni vet vad jag syftar på. Detta är givetvist helt åt helvete. Jag gillar inte polisen, men jag inser ändå hur skevt detta är. Mina tankar far åt alla håll just nu. Vila i frid. Helt åt helvete. Ja, vad får detta för konsekvenser? Jag tror det lutar åt att ingen GM grips och att allt färre söker till polishögskolan. Deras resurser kommer att minska ännu mer. Maffian tar kontrollen, med korruption som följd. Inte minst inom polisen. Det pågår redan. Jag hoppas dock på något helt annat. Men det är svårt i dessa tider. Minst sagt.
Citera
2021-07-01, 09:18
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Vwm bryr sig? Om 1-2 år kommer skottlossning mot polis bli en normalitet likt andra spännande brott så son gruppvåldtäkt och förnedringsrån. Denna händelse kommer toppa nyheterna kommande veckan sedan är det bortglömt. Politiker kommer säga massa klyschor men inget kommer göras för att ändra/stoppa utvecklingen.

Möjligheten finns ju att polisen skjuter utan att fråga. Detta vore ett framtida senario!
Vi ser den tendensen utvecklad i flera eu länder
Citera
Medlem
Har vi någon exakt adress var det skedde?
Här är en bild från platsen https://samnytt.se/wp-content/webp-e...0x360.jpg.webp
Citera
Medlem
fenomenals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shermz
Varför i helvete skickar polisen ut helt nya unga poliser i en krigszon?

Tänker att de själva söker sig till yrket samt vissa områden för att kunna bidra till en positiv utveckling osv... Jobbar själv i ett utsatt område, by choice.
Citera
Medlem
Computerzs avatar
Polisen var relativt ny i arbetet. Var inte där i någon särskild händelse utan jobbade trygghetsskapande i området sen ett år tillbaka. Inget motiv kunde anges. RIP Andreas!
Citera
Medlem
Tervulls avatar
Vilken mesig jävla presskonferensen. ”Vi ska arbeta med det trygghetsbevarande arbetet i dessa utsatta områden” tror dom problemen försvinner om man klär in allt i fina ord. Dom borde fan ge sin polisstyrka tunga automatvapen och befogenhet att skjuta ihjäl alla som innebär ett potentiellt hot!!
Citera
2021-07-01, 09:19
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Har du länkar till dessa hyllningar?

Det raderas videos hela tiden, men jag tänker främst på kommentarer som dessa:
https://www.bildtagg.se/bild/yacsuty3hp51xgkcxp9c7tm

https://www.youtube.com/watch?v=Tw5P_0EFOZs

De värsta exemplen är tyvärr redan borta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Några tusenlappar och gatucredd, antagligen en småunge som vill visa sig på styva linan.
Vet i fan.
Ska du få en gangster boss plockad behöver du lägga ut några 100 tusen.

Beställningsmord på polis kostar nog också några 100 tusen. Frågan är om detta var ett spontan mord eller beställning?

Eller kanske både och? Gängen har kanske lagt en beställning på första som plockar en snut inne i biskopsgården får 400 000 kr?

Finns många killar som precis gått ut grundskolan och saknar gymnasiebehörighet och framtid i vanliga samhället.
Att få 400 000 kr och en säker plats i gänget kan vara jävligt lockande för busiga pojkar
Citera
Medlem
Helt meningslös pressträff.
Polisenmannen var 30 år och var placerad på hisingen...resten bla..bla..bla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in