2021-07-01, 20:19
Medlem
Snart panikgriper poliserna någon oskyldig jävel för att de ska se bra ut samtidigt som spåren kallnar.

Utan DNA kommer fallet bli olöst, om man inte checkar av med alla biltema handskar som sålts i Göteborg och hittar den skyldige, men då krävs det väldigt stora resurser.

Har politikerna sagt något idag? Eller fortsätter de cirkusen i riksdagen?
Citera
2021-07-01, 20:20
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takeashot
Bor precis där det hände och jag är så illa berörd av händelsen. Jag känner starkt med den avlidnes familj och vänner.

Jag var tvungen till att gå förbi brottsplatsen på väg hem från jobbet, passade på att köpa blommor på Willys på Vårväderstorget. När jag gick med blommorna över torget kom det ungdomar som hånade mig för att jag har ett hjärta och köpt blommor. Många ungdomar här har ett sånt starkt hat mot polisen, det blir läskigt. Hur kan man inte ha ett hjärta och känna sorg när någon oskyldig precis blivit mördad på samma plats för bara några timmar sen?

Ditt första inlägg nånsin, reggad 2013. Självklart att vi skulle lägga ner en blomma, dessa kryp är ingenting värda i någons ögon, möjligtvis deras egna föräldrar, men det är också allt.
Citera
2021-07-01, 20:20
Medlem
prominentens avatar
Fint gjort!

Hoppas du kan flytta så snart det bara går.

Citat:
Ursprungligen postat av takeashot
Bor precis där det hände och jag är så illa berörd av händelsen. Jag känner starkt med den avlidnes familj och vänner.

Jag var tvungen till att gå förbi brottsplatsen på väg hem från jobbet, passade på att köpa blommor på Willys på Vårväderstorget. När jag gick med blommorna över torget kom det ungdomar som hånade mig för att jag har ett hjärta och köpt blommor. Många ungdomar här har ett sånt starkt hat mot polisen, det blir läskigt. Hur kan man inte ha ett hjärta och känna sorg när någon oskyldig precis blivit mördad på samma plats för bara några timmar sen?
Citera
2021-07-01, 20:21
Medlem
Måste väl ändå finnas någon övervakningskamera i området?
Citera
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Jo man går hem till morsan och berättar att man skulle skjuta några rivaler men nu råkade jag mörda en polis istället och är nu den mest efterspanade i hela Sverige…

Det bor över 25000 människor i Biskop och det är några tiotal som begår dom riktigt grova brotten och sen sfären runt är dom kanske 100, fattar du inte att dom andra 24900 personer inte vill ha det i sitt område??
Det är inte utanför ditt fönster som en polis blir mördad och inte din granne som får en handgranat inslängd i sin lägenhet, dom som bor där avskyr det här mer än dig.
Men testa då och jävlas med en släkt medlem och sedan på det kalla hans dotter för ett luder eller nåt sedan ska du få se hur lugna dom är även dom "goda" som bara "arbetar".....Lycka till.
Citera
Medlem
llanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnifique97
Någon kommer kyssa hejdå till solljuset eftersom livstidsfängelse väntar inom en kort framtid. Det finns inte en chans att detta inte kommer att lösas.

Mycket möjligt att en mindre årig skött
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Ifall du läser lite så är det en 30 årig svensk polis.

Kan fortfarande vara en blånegeer Svensk säger inget om hudfärgen i dagens läge.. heller inte "anton Svensson" kan fortfarande vara en blåneger eller arab.
Citera
2021-07-01, 20:22
Medlem
okok1s avatar
Vid avspärrningen förut så kanske man hittade en sådan där mask?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Så kan det mkt väl vara. De nerrökta uxenbebisarna som skolkade från 1:an till 9:an och började slicka kriminellas rövar på mellanstadiet, har nu trappat upp igen. Det är dags att slutmarkera, efter alla ostraffade upplopp, beställda mord, utpressningar och knarkförsäljningar. Nu ska det skjutas snutar åxo.

Snutar har lurats i fällor förut. Och man har delvis sig själv att skylla. Det finns inga konsekvenser överhuvudtaget i förorten. Man kan göra exakt vad som helst mot polisen.

Att en snut blir avrättad point blank känns tyvärr naturligt. Vi måste ju komma hit till slut.

Angående pratet om "misstag", så känns det ju groteskt. När sköts en snut av misstag senast?

...

Var väl hösten -88 då Ursut sköt två på Mariatorget. Så det har hänt. Men de var spanare.

Och allt tal om misstag blir desto märkligare om man faktiskt betänker VAR det skedde. Biskopsgården. Nog bor det (ännu) någon svensk där (nog mestadels äldre som ej har råd/möjlighet att fly/flytta).

Men tanken att en kriminell av misstag skulle skjuta en svensk i tron att det var någon annan från ett annat gäng blir helt orimlig.
Om nu, mot all förmodan, GM skulle ha missat uniformen.
Citera
Medlem
detta är glömt redan efter helgen ska ni se. Såna här saker glöms fort, nu är det regeringskris också som dra uppmärksamhet.
Citera
2021-07-01, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det har länge pratats om att det här klientelet kontinuerligt har spanare ute i sina områden, och om det ligger någon sanning i det är det väl knappast sannolikt att någon som rör sig ute med ett skjutvapen inte vet var i området polis befinner sig?

Är det troligt att mördaren inte kände till att det fanns polis i närheten, att skytten avlossade skott utan att veta vad eller vem hen avlossade skott mot?

Nej det känns inte troligt alls. Men möjligt iofs.

Med tanke på hur retoriken som gängkriminella för sig med, tex i Norrby senast, så är det ju bara en tidsfråga innan hoten övergår till handling.

Det är många politiker som nu fläckats med ännu mer blod på händerna. Men det är väl glömt om några dagar ändå så..
Citera
2021-07-01, 20:23
Medlem
Mekkys avatar
Citat:
– Det viktigaste här är att kollegan blev påskjuten med uppsåt, då han patrullerade med moped. Dessutom i uniform så det kan absolut inte ha undgått någon att han var polis, säger en poliskälla till tidningen.
Enligt en poliskälla till GT ska gärningspersonen ha siktat rakt mot polismannen

Citat:
En polis med lång erfarenhet av att arbeta i just Biskopsgården säger till DN att den senaste tidens insatser skapat viss irritation bland kriminella i stadsdelen, men att det aldrig kommit tecken på att någon skulle planera ett motangrepp.

– Jag upplever ändå att det hela tiden funnits en acceptans för att vi är i området och gör vårt jobb, säger polisen och tror att skytten kan ha misstagit den dödade polismannen för en konkurrent:

– Vi pratar om mopeder, mörka hjälmar och mörka kläder utan ”polis” skrivet på ryggen. Det är mycket möjligt att de felaktigt har uppfattat kollegerna som den typen av fiender som de är vana att hålla utkik efter

Jag blir inte klok på det här. Undre citatet kommer från DN, det övre från Omni/GT.

Men stämmer det verkligen att polisen patrullerar
Biskopsgården i mörka kläder på mopeder?
Låter som en självmordsuppdrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in