• 1
  • 2
2006-06-01, 07:51
Medlem
Lucifiras avatar
Ja ett år har gått!
Hur känns det?
Enligt krograna är folk positiva, och försäljningen har inte alls gått ner.
Själv så tycker jag att det är ok.
Visst det var kallt på vintern att gå ut, men sen rökte man ju inte lika mycket heller.
Nu så kan man ju nästan sitta ute och röka.
Men snart inför dom väll att man inte får röka ute heller.
Vad tycker ni?
Ska man införa rökförbud även på uteserveringen?
Jag tycker inte att man ska införa det iaf.
Citera
2006-06-01, 10:52
Medlem
jepp bort med skiten!
Citera
2006-06-01, 11:21
Medlem
micaeles avatar
Rökförbudet skall rivas upp!

Krogen är sig icke lik utan passiv rökning (aktiv också, för den delen), och stämningen är mycket mer dämpad när man inte kan koppla av med en pinne till drickat.
Citera
2006-06-01, 11:54
Medlem
Harpys avatar
är ingen rökare själv, men tycker förbudet på krogen förstörde den bild av krogen som jag hade.
tråkigt med förbud, men finns ju lite gott att hämta från det också. slipper t.ex. den förbannade rökdoften i kläderna
dom borde ta bort förbudet, och låta krogarna själva bestämma huruvida det ska vara förbud eller ej. dom har ju fått ett år på sig att se det från 'den andra sidan'.
Citera
2006-06-01, 12:00
Medlem
RedXs avatar
Jag tycker att det har varit en succé. Motståndarna till rökförbudet har ju inte direkt lyst med sin frånvaro (antalet besökare på krogarna har snarare ökat än minskat), personer med allergier eller andra problem kan nu gå ut obehindrat och personalen på krogarna får en betydligt mer dräglig arbetsmiljö.

Jag känner faktiskt inte en enda person som förespråkar en legalisering av rökandet.
Citera
2006-06-01, 12:01
Medlem
Sun Rulers avatar
Jag anser att tobaksförbudet på krogen är väldigt positivt. Läste häromdagen att majoriteten av krogägarna att rökförbudet varit lönsamt. Dessutom anser jag att man bör ta hänsyn till de anställda på krogen, de utsätts för en avsevärd mängd passiv rökning. Har själv arbetat på olika klubbar och restauranger och minns obehaget väl.
Citera
2006-06-01, 12:03
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag känner faktiskt inte en enda person som förespråkar en legalisering av rökandet.
Här har du en iaf.

Förstår inte riktigt varför staten måste gå in och förbjuda rökningen överallt, utan undantag.
Det bästa vore att låta krogarna bestämma själva, antingen så är hela krogen rökfylld eller inte. Då får konsumenter ett val, och det visar sig i längden vilket val som vinner kunder.
Själv skulle jag gå till den rökfyllda krogen, då jag finner tobaksrök trevlig och stämningsfull, således tillhörande en helkväll ute.

Miljönissar och allergiker kan hålla sig till sina ickerökställen och sluta klaga på dem som vill tillåta rökning.
Citera
2006-06-01, 12:06
Medlem
god mats avatar
En intressant fråga är ju vad som skulle hända om förbudet revs upp idag. Vilka krogar skulle välja att tillåta rökning igen? Vilka skulle hålla fast vid förbudet?

Jag har en känsla av att det bara är riktiga sunkhak som skulle välja att tillåta rökning inomhus.
Citera
2006-06-01, 12:16
Medlem

Visserligen är det trist med förmynderi, men ack så skönt det är att komma hem utan rök fastsittandes i kläderna och håret.
Citera
2006-06-01, 21:01
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av god mat
Jag har en känsla av att det bara är riktiga sunkhak som skulle välja att tillåta rökning inomhus.

Tror det skulle vara rätt så blandat. Vore ju hursomhelst ett rejält lyft för cigarr/whisky ställen, de om någon måste ju ha lidit av rökförbudet
Citera
2006-06-01, 21:08
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Tror det skulle vara rätt så blandat. Vore ju hursomhelst ett rejält lyft för cigarr/whisky ställen, de om någon måste ju ha lidit av rökförbudet
Så sant. Det måste få finnas krogar och uteställen där man utan att lida av kriminalitet kan ta sig ett bloss på en cigarr / cigarill / cigarett. Livets goda!
Citera
2006-06-02, 01:07
Medlem
Crabfishs avatar
Tycker det fungerat bra egentligen. Bara de första veckorna jag tänkte på det alls. Får väl ta igen den goda öl/cigg kombon på uteserveringarna i sommar.
Att förbjuda det på pubuteserveringar vore väl att dra det till ytterligheter kanske.
På det personliga planet har förbudet förvisso kanske skadat mig mer än tvärtom. Har inte fått min "helgliga" dos av passiv rökning så jag har börjat feströka och även småröka lite igen. Dålig karaktär, givet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in