• 1
  • 2
2021-06-30, 16:25
Avstängd
Ränner runt ett antal WT barn ute hela kvällen här i området. Tyvärr går dom i mellanpojkarna s skola och klasser.

Det är helt ok att dom leker med varandra men jag blir förbannad när dom ringer på dörren halv tio på kvällen och vill leka. Vad fan är det för fel på föräldrar som låter barn 6 till 8 år vara ute och löpa ensamma så sent.

Pratade med ungarna och sa att man är inte ute så sent själva. Dom tittade efterblivet på mig.

Föräldrarna är yngre än mig säkert 15 år yngre. Är det en generationsgrej eller en WT grej?

Hade ni låtit era barn fortsätta att leka med sådana barn? Tycker ju synd om barnen som inte verkar få någon uppfostran.
Citera
2021-06-30, 16:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Ränner runt ett antal WT barn ute hela kvällen här i området. Tyvärr går dom i mellanpojkarna s skola och klasser.

Det är helt ok att dom leker med varandra men jag blir förbannad när dom ringer på dörren halv tio på kvällen och vill leka. Vad fan är det för fel på föräldrar som låter barn 6 till 8 år vara ute och löpa ensamma så sent.

Det är sommarlov. Då gäller helt andra ute-tider för de flesta barn än vad som gäller när terminen har kommit igång igen.

Citat:
Hade ni låtit era barn fortsätta att leka med sådana barn?

Absolut. Allt som får barnen bort från skärmarna ser jag som en BRA grej.
Citera
2021-06-30, 16:27
Medlem
Citat:

Pratade med ungarna och sa att man är inte ute så sent själva. Dom tittade efterblivet på mig.

Föräldrarna är yngre än mig säkert 15 år yngre. Är det en generationsgrej eller en WT grej?

Hade ni låtit era barn fortsätta att leka med sådana barn? Tycker ju synd om barnen som inte verkar få någon uppfostran.
De kommer nog inte bli surgubbar när de blir äldre iallafall.
Citera
2021-06-30, 16:31
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
De kommer nog inte bli surgubbar när de blir äldre iallafall.

Nej, risken att de inte kommer bli gamla är ju högre.
Citera
2021-06-30, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtyr
Nej, risken att de inte kommer bli gamla är ju högre.
För att nån surgubbe slår ihjäl dem.
Citera
2021-06-30, 16:34
Medlem
PommesOchKebabs avatar
”Ska jag säga till föräldrarna eller göra en tråd på Flashback?”

Hur svårt är det egentligen?

// PoK
Citera
2021-06-30, 16:55
Medlem
Framtyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
För att nån surgubbe slår ihjäl dem.

Risken är nog större att det är en importerad pensionräddare.
Citera
2021-06-30, 17:05
Medlem
Jag visste inte att det var WT för kids att leka ute på kvällarna, låt dem ha lite roligt! Stör dem ingen så är det väl inget problem? Om du själv har barn och dem ville leka med dina barn sent på kvällen får du ju ha en dialog med dina barn.
Citera
2021-06-30, 17:16
Medlem
Aftonhoran69s avatar
Det är bra för barnen att vara ute och leka. Människor är sociala varelser och den tidiga fasen i livet är otroligt viktig för utvecklingen. Lämna dvärgarna ifred och låt de leva, surgubbe.
Citera
2021-06-30, 17:30
Bannlyst
En stad är en plats där vuxna ska kunna utbilda sig, arbeta, eller bara spendera tid med andra vuxna.

Barn har inget i staden att göra, de är enbart där för att föräldrarna till barnen inte planerade bättre och inte flyttade utanför staden innan de startade familj, då det ekonomiska ska mer och mer ha företräde framför det genomtänkta.

Det leder till att en stad blir en plats som passar ingen, men samlar alla, för att föräldrar glömt bort att de har ett ansvar att uppfostra sina barn i en genomtänkt miljö och på ett genomtänkt sätt, och låter istället andra försöka få dem att förstå att ingen uppskattar att deras barn nu tror sig få bete sig som herrlösa hundar bland fler än enbart deras föräldrar.
Citera
2021-06-30, 18:00
Medlem
CompressorVanes avatar
Gör klart för dem att inte ringa på efter en viss tid?

Prata med föräldrarna deras, även om det kanske inte hjälper så har du i alla fall försökt.
Koppla ur dörrklockan?

Jag fick inte springa ute den tiden även om det var lov, inte fasen får ungarna mina det heller.
Citera
2021-06-30, 18:08
Medlem
6-8 års ålder är väl då man som förälder lite lätt börjat släppa på övervakningen lite. Kanske att de får leka utomhus utan att man som förälder behöver ha uppsyn hela tiden. Men 21.00 ska alla 8 åringar vara hemma och börja göra sig redo för att sova.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in