Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-30, 11:51
Medlem
Min frågeställning grundar sig i hur de som är sk moderator tillåts hejvilt stoppa ämnen som på ngt sätt missgynnar SD.

Det är ganska många exempel jag har på detta nu så min fråga är MYCKET BEFOGAD!!

Jag trodde detta med flashback var ett demokratiskt öppet fält för olika åsiktsinriktningar. Detts särskilt när jag såg att det var mycket skitsnack från sverigedemokrater. Nu inser jag att de verkar kontrollera siten.
2021-06-30, 11:57
Medlem
Då borde du ju kunna ge oss en handfull exempel på det.
2021-06-30, 12:07
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn
Min frågeställning grundar sig i hur de som är sk moderator tillåts hejvilt stoppa ämnen som på ngt sätt missgynnar SD.

Det är ganska många exempel jag har på detta nu så min fråga är MYCKET BEFOGAD!!

Jag trodde detta med flashback var ett demokratiskt öppet fält för olika åsiktsinriktningar. Detts särskilt när jag såg att det var mycket skitsnack från sverigedemokrater. Nu inser jag att de verkar kontrollera siten.

Nej, så är det inte.
2021-06-30, 12:08
Medlem
Kan ju vara så att det redan finns en tråd om det. Inte för att jag har kollat. Så det kan vara därför alla nya trådar försvinner
2021-06-30, 12:09
Medlem
glowniggers avatar
Det stämmer inte. Jag har hatat på jude-SD många gånger och aldrig fått ett sånt inlägg borttaget.
2021-06-30, 12:10
Medlem
Mitt intryck är att de flesta moderatorer antingen är libertarianer eller politiskt ointresserade.
2021-06-30, 12:11
Medlem
Shrimp-guys avatar
Har inte märkt av det du pratar om, men är ganska ny här. Kan dock tänka mig att många va dom som e moderatorer är SD supportrar och därför tar bort sånt dom inte håller med om. Om så e fallet vore det sjukt trist, gick med här just för rätten till yttrandefrihet och möjlighet att kunna diskutera saker som inte hade varit ok på andra ställen
2021-06-30, 12:15
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Nej, Flashback är inte kontrollerat av SD.

Men det hänger givetvis väldigt många icke-PK här då forumet är anonymt och i stort sätt det enda stället att hänga på och diskutera fritt. PK-folket blir ofta utargumenterade när det råder yttrandefrihet och man faktiskt får komma till tals utan att bli avbruten eller helt enkelt inte ens får yttra sina åsikter.

Därför gillar inte PK-folket att hänga här allt för mycket. Även om det finns ett par krigare.

Däremot finns det en viss användare, som jag har anklagat för att vara involverad i partiet SD och haft som mål att sprida propaganda och agera opinionsbildare åt SD på Flashback.

Blev avstängd för att jag hotade användarens anonymitet. Så uppenbarligen höll modertorerna med om att det MÖJLGTVIS kan vara så. Är övertygad om att moderatorerna inte hade någon större insikt i vem som låg bakom kontot än vad jag hade.

Har dock inte sett denna användare göra några inlägg på ett bra tag nu men då hänger jag inte så mycket i politik-forumen längre heller.

Men iallafall så blev det uppenbart att det var någon form av påverkanskampanj styrt av partiet då användarens inlägg alltid följde partilinjen, alltid argumenterade för partilinjen, även om man argumenterat för något som var nästan tvärtom bara för någon dag sedan. Så fort partilinjen svängde så svängde även denna användare.

Men detta exempel är också det enda jag sett som varit så uppenbart och jag personligen tror att 99% av inläggen är från vanliga personer som bara gillar att diskutera och tycker det är nice att få utlopp för sina tankar och idéer.

Och nej, kommer inte name-droppa vilken användare jag pratar om av uppenbara skäl. Varken i tråden eller PM.
2021-06-30, 12:18
Medlem
Dofternas avatar
Nej. Men de flesta mods i politikdelen lutar åt SD-hållet.
Kan det påverka? Kanske det.
2021-06-30, 12:19
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djingiskahn

Det finns en hel del av bajshögern här och ofta låts dom härja rätt fritt - medans andra åsikter måste justifiera sig och hålla sig noggrannt på banan. Meeeeen jag tror det har att göra med att det finns helt enkelt väldigt många av dom förstnämnda på FB och dom e väldigt ljudliga, så anmälningar osv dunkas in snabbare mot dom som inte håller med dom eftersom dom e rätt duktiga på att lacka när andra inte tycker som dom. (plus tror jag dom ser det litet som sitt forum eftersom dom inte har andra arenor att prata - dom e litet rädda att andra ska bli sura på dom när dom säger pantat skit)

Jag tror inte FB är kontrollerat av SD, eller resten av diarréhögern, eller nån annan - tror bara mods försöker vara objektiva och bra men att det inte är så jävla enkelt att vara mod alla gånger
2021-06-30, 12:29
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrimp-guy
Har inte märkt av det du pratar om, men är ganska ny här. Kan dock tänka mig att många va dom som e moderatorer är SD supportrar och därför tar bort sånt dom inte håller med om. Om så e fallet vore det sjukt trist, gick med här just för rätten till yttrandefrihet och möjlighet att kunna diskutera saker som inte hade varit ok på andra ställen

Givetvis censureras inte politiska ståndpunkter på Flashback. Det är bara att gå in på Forumet ”inrikespolitik” eller liknande och bläddra genom trådarna.
2021-06-30, 13:16
Medlem
Zaedrewss avatar
Var det 2010 kanske. Men nationalisterna alltså nassarna hatar ju idag även SD. De har vikit sig för makten. Är judevänliga osv. Tror inte sådana trådar anti-SD bara slängs. Som sagt ge exempel?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in