Citat:
Ursprungligen postat av
GraesKlipparn
Hej!
Sorry sent svar, hänger inte mycket här men nu så:
De lärdomarna jag tar med mig från kursen är inte det du lägger fokus på ovan (bokföring eller admin) för det finns det ton om information kring.
Det jag däremot tar med mig är: hur man hittar pålitliga leverantörer och tricks att förhandla med dem, hur man ska tänka beträffande logistik och distribution av produkter, kanske det viktigaste av allt: hur hittar jag en produkt som har stor chans att sälja bra, osv. Den typ av kunskap är svår att få till, även om man givetvis kan läsa sig till det mesta. För övrigt kan man få privat hjälp när man har frågor om något, vadsomhelst, beträffande ens bolag.
Vidare, det är riktigt att jag inte hittils gjort 10-tals miljoner, men flera ebutiker man startat ligger på flera 100k iaf. Några har inte funkat alls och de stänger man ner förstås. ’Men några 100k totalt sätt är en helt ok intjäning för en bisyssla som det här. Lägger man mer än halvtid på det kan man göra mer pengar. Det är också riktigt att det är svårt att ha koll på alla delar för varje butik man startar så det säger jag inte emot.
Huruvida han varit på sjukhus vet jag inte, är det så är det givetvis tråkigt.
Och du har helt rätt med konkurrensen.
Beträffande instagram och studenter har iaf jag sett flera inlägg där han repostar om andra som tjänat pengar på konceptet. Men även här, i sociala medier, hänger jag inte överdrivet men vill ändå lyfta det för jag anser att du har fel på den punkten.
Till kanske det viktigaste: du ser en bråkdel av de företag som han faktisk bedriver. En hint.
Med vänlig hälsning,
Gräsets störste fiende
Hej, och välkommen åter!
Vad tråkigt att du inte blivit instagrammiljonär på hans kurser.
Det fina med att bo i Sverige är att allt kan fact checkas. Och jag börjar misstänka att du är Skyze i disguise eller någon som står honom nära.
För skojs skull gick jag in på hans instaprofil och kollade på hans skyzeacademy uppdateringar från 2023 där han stolt visar upp de 10 själar som följt med till hans hyrda lägenhet/hus i spanien.
Det borde ringa stora varningsklockor om en person är villig att hyra en villa/lägenhet, bjuda på mat & aktiviteter för att "lära ut" något och dessutom filma det för att lägga upp det på sociala medier. Det är hela är en ploj för att tjäna pengar på att sälja kurser & drömmen om att bli rik.
Det är lite som när spelbolag erbjuder sina lojala spelare utlandsresor eller konsultbolag som står och erbjuder godis till desperata studenter. Allt görs med en baktanke, och baktanken är att de kan tjäna pengar på personerna.
“First millionaires of the Gold Rush were not the diggers but those who sold them shovels and picks.”
https://medium.com/@ullas.mailme/sel...d-9bf845e3dc11
Jag kollade upp 2 av personerna som visas närmare och länkas i dessa stories som även blir intervjuade och påstår att lägret är det bästa de varit med om och att allt varit värt det.
Kollar man upp båda dessa personer har det inte gått så bra för deras företag.
Ena är en mäklare med firma som startar med "Ecom...".
resultat:
164tkr
Den andre är en familjefar som huserar i hans stories med att hålla i en av hans böcker med bakgrundslåten "we are winners here". Hans bolag startar med "poptrendy..."
resultat:
-161tkr
Där har vi svart på vitt resultatet av att gå med i hans skolor.
De riktiga hajarna där ute, de som har bra bolag och gör mångmiljonvinster (t.ex de jag nämnde högre upp) behöver inte sälja kurser. De väljer att allokera sin tid till att förstärka sitt bolag istället, hitta nya vägar att slå ut konkurrensen eller marknadsföra sig. Som sagt, det borde skrika röd flagg när en person gör såhär.
En annan sak jag noterat via hans uppdateringar är att han ofta lägger upp "omsättningsbilder". "Idag gjorde jag 200k i omsättning". Vad han inte visar är hur mycket han har i kostnader för att få dessa omsättningar. Uppenbarligen är det inte lika häftigt att säga "Idag gjorde mitt bolag 200k i vinst men kostnaden för att sälja dessa var 180k". Hade det verkligen varit så bra hade hans bolag inte haft en så låg vinst som de har.
Tyvärr är folk för opålästa & lättlurade idag. Och tragiskt nog finns det folk som är villiga att utnyttja dessa för sin egen vinnnig.