• 1
  • 2
2021-06-30, 09:24
Medlem
Vad vet vi om denna snubbe? Han verkar leva high life med tre Lamborghinis, reser lite varstans inom Europa och Dubai och promotar sina mentorskapsutbildningar där han hjälper folk att bli rika fort med e-handel. Är det någon som har gått på kurserna?

https://www.instagram.com/skyze_life/?hl=en
https://www.skyzelife.com/
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...joner-1.157809
Citera
2021-07-03, 22:21
Medlem
Också nyfiken.
Förstått det som det går lite knackigt för hans företag 2021 och att alla backat, men är inte hundra säker
Citera
2021-07-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PelageZin
Också nyfiken.
Förstått det som det går lite knackigt för hans företag 2021 och att alla backat, men är inte hundra säker

Troligen går han runt på influencerdelen mestadels nu för tiden?
Citera
2021-07-14, 21:39
Medlem
socknakrigarNs avatar
Utan att ha gått kursen så kan jag nästan lova att det är samma skit som man kan hitta gratis på nätet. Dom som köper såna kurser tror att det finns en hemlig kod att knäcka eller genvägar till framgångsrika företag.

Nä du, denna grabb har nog bara insett hur han kan dra in ännu mer cash på lättlurade människor som inte begriper bättre...
Citera
2021-08-11, 03:17
Medlem
En grabb som rent ut sagt bara skryter om sina bilar, talar om sina bilar hela tiden.. e-handel kurs pratar han om varje år och det blir inget av dem tillslut. Denna gången kanske det blir av vem vet, men som sagt allt går hitta på Google om man nu är intresserad av att starta eget!

Framgången i hans företagande skulle jag säga är att han funnits med över 10 år och byggt upp en ”kunddatabas”, låt oss säga han har 30.000 personer som han veckovis skickar ut nyhetsbrev till om sina produkter (kina lampor) han säljer. Det är som att jämnföra en youtuber ”influenser” som byggt upp sina följare och därefter tjänar pengar på sitt konto.

Kolla bara hans närmaste vänner han taggar och umgås med, ingen av dom har lyckats med något inom företagande. e-handel kursen han försöker locka med och framstå göra dig framgångsrik är bara rent ut sagt bullshit. Dessutom så blöder hans företag senaste åren.

Att han ber alla registrera sig för e-handel kursen, är för att han vill samla på en kunddatabas. Det är själva baktanken må ja tro. Den kundbasen använder han säkerligen för att marknadsföra produkter eller sälja kina produkter via reklam genom Instagram dylikt.

Dessutom har det cirkulerat rykten om att han haft en större skatteskuld och var behov av att sälja sin lyx lägenhet som han också skröt om i Eriksberg för att ta ut vinsten för att täcka skulderna. Därefter köpte han en billigare lägenhet som inte är något märkvärdig.
Senast redigerad av kaosligan 2021-08-11 kl. 03:29.
Citera
2021-08-15, 12:20
Medlem
Jag har också följt han under ett tag.

Han länkar konstant till en artikel från 2015, visst det gick bra i början för han och han tjänade pengar. Men det var då.

Han har inga vinster i sina bolag, taxerar runt 500k om året, sålt sin lägenhet.

Nu har han fått en nytändning, säljer kurserna som är som ni säger, saker som finns gratis på nätet. Han tar bra betalt för de också, nu spenderar han alla pengar han fått in från ”kurs försäljningen” på att festa i Balkan. Får se om det blir några kurser i höst till de som betalat dyra pengar.

Han känns lite som Simon Kachoa som sålde dyra träningsresor som sen inte blev av
Citera
2021-08-25, 19:02
Medlem
Wow... var inte så negativa mot killen.. Har följt honom i 4-5 år nu och det är en bra kille med fötterna på jorden.

Jag och många andra motiveras och inspireras av hans content. Han har sagt det flera gånger.. att han gör det för att motivera och inspirera, och inte för att skryta. Sen hur man uppfattar det är upp till var och en.

Han motiverar och inspirerar sina följare på rätt sätt tycker jag och att han länkar till artikeln är nog för att påminna nya följare om att allting går om man vill.

Hans bolag har haft en ökning vad jag kan se. Sedan tror jag inte att man kan gå efter vad allabolag skriver.

Killen kanske har bolag utomlands? Om han lyckats göra 700 kr till miljoner redan när han startade, så tror jag säkerligen att han kan göra några miljoner till ännu fler miljoner nu med tanke på all kunskap han har. Tror ingen vill ha bolag i Sverige pga skatteregler osv.

Han köpte ju sig en Lamborghini Aventador SV för 4 miljoner kronor förra året. Och för några månader sedan köpte han sig en Lamborghini Urus för 3 miljoner kronor. Så pengar gör han säkert.

Var själv nyfiken på vad han taxerade så kollade upp det och han har en privat taxerad inkomst på omkring 2 miljoner varje år senaste åren. Han tar ut mestadels kapitalinkomst.

Förstår varför man vill ta ut kapitalinkomst då det endast beskattas med 20%. Så enligt min beräkning så har han en månadslön på över 100 000 kr efter skatt.

Jag är själv en av dom följare som sett fram emot hans e-handelsutbildning och tycker att det ska bli spännande att se vad han kommer med. Kan inte säga någonting om utbildningen ännu då den släpps först i helgen men jag kan återkoppla med feedback om några veckor.

Givetvis finns mycket info på nätet men att försöka lära sig den vägen är som att leta efter en guldtackla nedgrävd i en djungel. Jag tror starkt att en utbildning med en mentor är den rätta vägen att gå.

mvh
gräsets störste fiende
Citera
2021-08-29, 15:49
Medlem
Wow här har vi Skyze själv på Flashback…
Citera
2021-09-12, 17:40
Medlem
R33GTRs avatar
25-50k beroende på "paket"
En dyrare version av Mirro Salim.
Hur länge ska vi se denna trend pågå i Sverige nu? Allt fler "agencies" dyker upp. Det som gör mig mest irriterad är hur dumma folk är som sväljer detta och tror det är legit.

btw DN gjorde en artikel:
https://www.dn.se/ekonomi/influerare...ar-och-frihet/
Citera
2021-09-18, 14:23
Medlem
Någon som varit med på kursen och kan berätta lite om vad som sägs? Det verkar vara unika grejer han säger av recensionerna att döma. Folk är lyriska.
Citera
2021-09-19, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politrukens
Någon som varit med på kursen och kan berätta lite om vad som sägs? Det verkar vara unika grejer han säger av recensionerna att döma. Folk är lyriska.

Jag har köpt hans kurs och är inne på vecka tre av fyra. Måste säga att jag är oerhört nöjd! Bästa investeringen helt klart!

Han går igenom allt i kursen! Svårt att sammanfatta allting i ett meddelande här men han går igenom verkligen allt från företagande, bokföring till hur man hittar leverantörer, sin nisch samt vinnande produkter och mycket mer.

Vissa saker han visar är verkligen avgörande för att lyckas.

Ska köra igång med vecka 4 denna veckan som är marknadsföringsdelen så det ska bli extra spännande!

En av de saker jag uppskattar extra mycket med kursen är att vi kör gruppmöten varje vecka där han personligen svarar på alla frågor.

Han är sjukt duktig! Oerhört påläst och har svar på verkligen allt! En mentor i världsklass!
Citera
2021-09-20, 13:43
Medlem
KuReLuBs avatar
Ingen som kan ge exempel på vad som sägs? Vad som är så otroligt bra och avgörande för att lyckas?

Skojar-radarn blinkar rött.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in