• 3
  • 4
2024-03-23, 00:01
Medlem
GeneralKloss avatar
Väcker lite liv i tråden!!!

Har handlat från Trodo i ca 3 år nu och tycker att allt har fungerat utmärkt, Alla delar jag beställt till olika bilar har stämt, När man handlat från Autodoc har man fått mycket felaktiga grejer, En gång hade jag ett kamremsbyte på g under en helg, Kollar inte så noga på det jag beställt utan börjar demontera i bilen, När jag kommer ram til remmen ser jag att det absolut inte är rätt grejer, Rätt fursterande när man gör jobbet över en helg och behöver bilen för arbete till veckan,

Nå ska inte klaga på Autodoc i denna tråd men tycker Trodo fungerat utmärkt
Citera
2024-03-26, 10:42
Medlem
zoombos avatar
Trodo äger påstår jag fortfarande!

Beställde fel (dyra) tändstift - my mistake - men det var inga problem att returnera dem (fraktfritt) och få dem krediterade.

Det brukar sällan ta mer en en vecka att få prylarna och är man det minsta osäker så använder man deras kolla-om-delarna-passar funktion som är helt kostnadsfri. Däremot har jag inte lyckats klura ut hur man använder den funktionen om man beställer delar till flera olika bilar - men det har dom säkert också tänkt på.

Däremot har jag åsikter om var leveransen hamnar, jag vill gärna ha det på det ställe där dom flesta sändningar till mig landar (en mack) då dom har bra parkeringar och öppettider och det sällan är kö där så jag brukar välja den men med ojämna mellanrum hamnar i stället sändningen i någon matbutik som ligger lite avigt till. Men detta är knappast Trodos fel.
Citera
2024-03-26, 13:39
Medlem
Heja trodo!

Vilka märken brukar ni välja?

Brukar välja febi, de klassas som premium på sajtenmen läser man runt på forum verkar det vara mellanklass?
Citera
2024-05-16, 11:18
Medlem
zoombos avatar
Autodoc suger verkligen jämfört med Trodo!
Då Trodo hade över en veckas leveranstid på den bromsdel jag behövde så prövade jag Autodoc som enligt deras saldo hade den i lager. Det var det enda jag beställde.
Sure! Jag beställde den delen på måndag och nu tre dagar senare har jag inte ens fått ett meddelande om att den är skickad utan står i status "transporterats till lagret för avsändning". Med lite tur har jag det alltså om en vecka, typ.

Sist jag beställde från Trodo gjordes beställningen en söndag och på onsdag fanns delarna att hämta hos ombudet!

Det enda som talar till Autodocs fördel är att dom har ett större utbud på lite udda delar men numera är fraktpriserna så horribla att det knappast är lönsamt att beställa större delar som avgassystem och skärmar.
Citera
2024-05-17, 19:32
Medlem
pantywankers avatar
Kan också säga att jag varit väldigt nöjd med Trodo dom gånger jag beställt därifrån. Snabbt enkelt smidigt och inte en massa trams om bästa pris i app och enkelt att ändra till valt utlämningsställe istället för hemleverans. Perfekt vid resejobb eller haveri på semesterort.
Citera
2024-05-18, 22:00
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av backvudejaflash
Heja trodo!

Vilka märken brukar ni välja?

Brukar välja febi, de klassas som premium på sajtenmen läser man runt på forum verkar det vara mellanklass?

Febi kan vara vad somhelst, dom tillverkar inga egna delar så det beror på vems del dom köpt och lagt i kartongen
Citera
2024-05-26, 09:18
Medlem
Deskjockeys avatar
Körde som så många andra med autodoc förr, men efter att allt blev så mycket dyrare där gick jag över till trodo. Har väl lagt 3-4 beställningar än så länge och har inget att klaga på. Grejorna kommer fram snabbt och priserna är rimliga.

Enda jag inte gillar är deras hemsida som jag upplever som grötig och rörig.
Citera
2025-09-26, 19:51
Medlem
Har handlat från Trodo över 20 gånger och det har gått bra men nu sist så blev det fel och det är helt omöjligt att få en återbetalning.Jag har aldrig tidigare använt deras kontrollfunktion men den här gången var jag lite osäker så jag anlitade den och de sa att jag valt rätt del men det var fel.När jag skulle skicka tillbaka så var det helt omöjligt att få dem att skicka retursedel så till slut så fixade jag själv en retursedel och sände in delen.När jag frågade efter en vecka hur det gick så sa de att det skulle ta 14 dagar innan jag kunde få något besked om återbetalning.Men till slut så fick jag besked att jag inte skulle få någon återbetalning då det var en smutsfläck enligt dem men jag kunde knappt se den så vet ej hur den kommit dit.Då krävde jag att de skulle skicka tillbaka den men då jävlas de och skickar med posten så jag får mer jobb att hämta den för normalt så tar jag DHL för deras utlämning ligger mycket bättre till.Enligt Trodo ska förpackningen vara i perfekt skick för återbetalning och det var den men de hade klippt sönder förpackningen när de öppnade den istället för att öppna där det var ämnat att göra det verkar som de var helt inställda på att inte återbetala något.Så nu är det sluthandlat på Trodo jag får ta förlusten för deras felleverans.
Citera
2025-09-27, 23:07
Medlem
glajarns avatar
Har beställt från Trodo flera gånger då jag gör både service och reparationer själv på mina bilar och har aldrig haft problem med varken frakten eller delarna så jag är jäkligt nöjd.
Citera
2025-10-15, 14:49
Medlem
Har nog ett 30tal köp ifrån Trodo under bältet vid det här laget, aldrig några problem med vare sig rätt delar eller leveranstid.
Nu använder jag mig av OE katalog ifrån Audi så jag vet att jag har exakt rätt reservdelsnr, annars kanske det skulle ha kunnat bli mer problem då det kan finnas en hel uppsjö olika varianter på samma del ibland.
Sämst leveranstid av alla jag någonsin köpt av är Audi Tradition, tog 3 veckor att få hem ett hjulnav ifrån Tyskland, horribelt dyr frakt dessutom(350kr).
Senast redigerad av Merimetso 2025-10-15 kl. 15:05.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in