2021-07-27, 12:09
Medlem
populopiduss avatar
Beställde i fredags, och trots att det stod att det skulle skickas onsdag nästa vecka skickades det igår, på måndagen. Ska precis hämta ut det.

Extremt snabb leveranstid och billigast i Sverige. Rekommenderades av en vän som är bilmekaniker och rekommenderas nu av mig.
Citera
2021-07-27, 13:03
Medlem
larrylabss avatar
Har beställt från Trodo 7 gånger, Autodoc 6 gånger och Mister-Auto 4 gånger. Alla har haft liknande leveranstid, förutom ett paket från Autodoc som tog extra lång tid. Trodo brukar oftast ha bäst priser samt billig frakt, Autodoc har fler delar och Mister-Auto kan ibland ha någon specialdel som Trodo och Autodoc inte har på lager.
Hur som helst så är Trodo första anhalt när jag ska beställa delar, men brukar jämföra och beställa där det blir billigast totalt.
Citera
2021-07-28, 01:06
Medlem
Tack för ditt inlägg!! Behöver en styrväxlen och det kostar bara hälften av vad AUTODOC tar så känner mig lite osäker!

Vilket jag också kände mig osäker på och kolla med flashback först men det visar sig att vara en ”halv scamsida” ?
Citera
2022-07-01, 15:57
Medlem
Köp inget från denna skit sida !
Använder man funktionen kolla upp om div bildel passar din bil så skickar dom bildelen oavsett om den passar eller inte .
Du måste då reklamera delen som var fel som givetvis kommer kosta dig som konsument extra .
Väldigt systematiskt hur man går tillväga, man inbillar sig självklart att om man har valt fel produkt så återbetalas dina pengar och ingen produkt skickas ! VARNING
Citera
2022-07-01, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sopabanan
Använder man funktionen kolla upp om div bildel passar din bil så skickar dom bildelen oavsett om den passar eller inte .
Du måste då reklamera delen som var fel som givetvis kommer kosta dig som konsument extra .
Väldigt systematiskt hur man går tillväga, man inbillar sig självklart att om man har valt fel produkt så återbetalas dina pengar och ingen produkt skickas ! VARNING

Hmm..Låter märkligt Har aldrig hänt mig iallafall
Citera
2022-07-01, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Nej faktiskt inte. Trodo är nästan alltid billigare än ebay och autodoc. Däremot har autodoc ett betydligt större sortiment och mer information om deras delar.
Jag brukar själv variera med vart jag beställer ifrån beroende på vad jag ska ha. Jag har inte upplevt att det tar lång tid däremot tycker jag att det är lite komiskt att frakten från Tyskland är 99:- och frakten i Sverige är 79:-. Man tycker att det borde skilja mer.
det blev syftningsfel i skämtet
trodo levererar
Citera
2022-07-02, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Hmm..Låter märkligt Har aldrig hänt mig iallafall
Du menar att du själv har råkat ut för samma fenomen att produkten inte skickats och du har fått tillbaka pengarna?
Citera
2022-07-02, 10:41
Medlem
Citat:
Du menar att du själv har råkat ut för samma fenomen att produkten inte skickats och du har fått tillbaka pengarna?

Nej jag menar att jag har aldrig haft något problem med Trodo dom gånger jag har beställt nånting därifrån.. Iofs kanske inte jättemånga gånger Men men Tycker utlovade leveranstider brukar stämma ganska bra + bra priser Är väl nån Litauisk/Lettisk firma om jag minns rätt Brukar köra Klarnafaktura
Citera
2022-07-02, 21:35
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Anonyma Peugeotister?

Société Anonyme, SA
Aktibolag, AB
Aksjeselskap, AS
Osakeyhtiö, Oy
Gesellschaft mit beschränkter Haftung, GmbH
Limited company, Ltd

Citat:
Aktiebolag är en ursprungligen engelsk bolagsform som kännetecknas av att delägare kan köpa och sälja andelar i bolaget, och således inte personligen behöver vara aktiva i bolaget
Citera
2022-07-04, 16:01
Medlem
zoombos avatar
Citat:

Ibland stämmer inte ens biltillverkarnas egna s k referenstabeller och man åker på att delarna inte passar fast man kollat via regnr. Ibland byter biltillverkarna märke på t ex bromsok mitt under tillverkningsåret och är sen dålig på att uppdatera korsreferenstabellerna. Jag har t o m varit med om att det blivit fel när man beställt delar på en märkesverkstad!
Trodo har aldrig gjort fel när jag har beställt och har jag någon gång fått fel så har det varit jag som inte har gjort tillräcklig efterforskning. Samma sak har också hänt på Autodoc m fl.
Sen kan jag hålla med om att det dyker upp orimligt många alternativ när man söker på en viss del och då kan det skilja beroende på om bilen har den eller den funktionen så här måste man vara vaksam! Jag brukar kolla efter det långa artikelnumret och jämföra detta på andra sidor om det verkar passa aktuell bil.

Jag framhåller själv Trodo framför andra och beställer nästan uteslutande därifrån. Snabbt går det och frakten är skälig. Deras Budget/Price-performance/Premium märkning är också rätt bra. Men ibland saknar dom delar som man bara hittar hos Autodoc - och vice versa.
Citera
2022-07-05, 00:09
Medlem
Fuzzs avatar
Har nog haft flest problem hos autodoc speciellt att de ersätter delar utan att fråga.
De säger bara att delen passar ju (så vad är det att bråka om typ).
Ja passar kanske den gör men beställer man en kromad del och får en utan är det inte samma sak.
Citera
2022-07-05, 18:30
Medlem
Paddan1000s avatar
Jag beställde delar i torsdags från trodo.se och de anlände idag på tisdagen, vilket motsvarar 3 arbetsdagar från beställning till leverans. Delarna skickades redan på måndagen trots att det stod att beställningen var beräknad att skickas först på tisdagen.

Delarna var inget särskilt, utan en vattenpump AISIN och två drivremmar DAYCO till Nissan Micra K11 vilket var precis vad jag hade beställt. Vattenpumpen jag fick var troligtvis en rebrandad Nissan Original eftersom den var tillverkad i Japan och någon hade dremlat bort tidigare ingjutna loggor på aluminiumhuset och ersatt med ett AISIN-klistermärke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in