Citat:
Ursprungligen postat av
sopabanan
Köp inget från denna skit sida !
Använder man funktionen kolla upp om div bildel passar din bil så skickar dom bildelen oavsett om den passar eller inte .
Du måste då reklamera delen som var fel som givetvis kommer kosta dig som konsument extra .
Väldigt systematiskt hur man går tillväga, man inbillar sig självklart att om man har valt fel produkt så återbetalas dina pengar och ingen produkt skickas ! VARNING
Ibland stämmer inte ens biltillverkarnas egna s k referenstabeller och man åker på att delarna inte passar fast man kollat via regnr. Ibland byter biltillverkarna märke på t ex bromsok mitt under tillverkningsåret och är sen dålig på att uppdatera korsreferenstabellerna. Jag har t o m varit med om att det blivit fel när man beställt delar på en märkesverkstad!
Trodo har aldrig gjort fel när jag har beställt och har jag någon gång fått fel så har det varit jag som inte har gjort tillräcklig efterforskning. Samma sak har också hänt på Autodoc m fl.
Sen kan jag hålla med om att det dyker upp orimligt många alternativ när man söker på en viss del och då kan det skilja beroende på om bilen har den eller den funktionen så här måste man vara vaksam! Jag brukar kolla efter det långa artikelnumret och jämföra detta på andra sidor om det verkar passa aktuell bil.
Jag framhåller själv Trodo framför andra och beställer nästan uteslutande därifrån. Snabbt går det och frakten är skälig. Deras Budget/Price-performance/Premium märkning är också rätt bra. Men ibland saknar dom delar som man bara hittar hos Autodoc - och vice versa.