• 1
  • 2
2021-06-29, 17:56
Medlem
Snart släpps remaken av Vinterviken på Netflix. https://www.moviezine.se/nyheter/har...C8nIlRTzDc6_sM

Tror ni att denna filmen kommer tillföra något? Originalet från 90-talet borde väl hålla än idag, även för dagens ungdomar. Eller?

Tror knappast vi kommer få se en så pass ung tjej som Elsa Öhrn topless likt Lina Englund från första filmen, som ändå var 20-21 när den filmen spelade sin.
Citera
2021-06-29, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elina86gbg
Snart släpps remaken av Vinterviken på Netflix. https://www.moviezine.se/nyheter/har...C8nIlRTzDc6_sM

Tror ni att denna filmen kommer tillföra något? Originalet från 90-talet borde väl hålla än idag, även för dagens ungdomar. Eller?

Tror knappast vi kommer få se en så pass ung tjej som Elsa Öhrn topless likt Lina Englund från första filmen, som ändå var 20-21 när den filmen spelade sin.

Kunde dom inge kryddat upp det lite och haft en svensk kille och en muslimsk tjej?
Citera
2021-06-29, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elina86gbg

Ännu en rasblandarfilm alltså?
Citera
2021-06-29, 18:08
Medlem
TheSurvivor87s avatar
Vinterviken är en av mina favoritfilmer hoppas att uppföljaren blir bra!
Citera
2021-06-29, 18:09
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
Kunde dom inge kryddat upp det lite och haft en svensk kille och en muslimsk tjej?

Ja exakt. Börjar bli ett lite uttjatat koncept med en svensk tjej och en mörk kille...

När ska någon våga bryta detta rasistiska mönster?
Citera
2021-06-29, 18:10
Medlem
karlskrona1234s avatar
Är det filmen med negern som träffar rik flicka eller tänker jag på annan film?
Citera
2021-06-29, 18:35
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlskrona1234
Är det filmen med negern som träffar rik flicka eller tänker jag på annan film?

Det stämmer bra. Det är den. Martin Lindqvist (Klimpen) är med i filmen med. Känns som att en remake är lite onödig men den kan nog bli okej så länge de följer handlingen i boken.
Citera
2021-06-29, 18:58
Medlem
cp-negers avatar
Hoppas dom byter ut den vita tjejen till en bögneger så filmen blir riktigt PK och bra!
Citera
2021-06-29, 19:44
Medlem
BigFatCones avatar
Det lustiga är, att jag har läst böckerna flera gånger och det är i ärlighetens namn rätt sällan som det görs en grej av att John-John är neger. Det tas upp och så där, men det kändes aldrig skrivet på näsan utan det kändes som vilken Uptown Girl - Downtown Boy-berättelse som helst.

Jag är försiktigt nyfiken.
Citera
2021-06-29, 20:52
Medlem
Rosenkreutzares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp-neger
Hoppas dom byter ut den vita tjejen till en bögneger så filmen blir riktigt PK och bra!

Precis. Då hade ju HBTQ-folket får en gångs skull också fått bli inkluderade. För det händer ju faktiskt väldigt sällan(OBS: stark ironi)

Jag har inget emot filmen, men jag börjar bli så jävla trött på alla rasblandarfilmer nu. Jag kommer att ge den en chans, visst, men tvivlar på att jag klarar att mer än tio minuter.
Citera
2021-06-30, 00:08
Medlem
Tjej under 18 år rymmer med kille utan vårdnadshavares medgivande. Vad har de för plan? Var ska de bo? I killens mammas tvåa? Hur ska de försörja sig?

Slutar såklart med att polisen hämtar tjejen och de flyger till Belgien eller vart de nu var de skulle flytta. Men det är såklart inte med i filmen, hade ju förstört den för tonårstjejerna. Speciellt om killen blir åtalad för kidnappning samtidigt. Tjejen har glömt killen inom en vecka eller så fort hon ser första bästa deffade belgare.
Citera
2021-06-30, 02:03
Medlem
RedRights avatar
Tragiskt att göra en remake, Är de så dåligt med fantasi inom svensk film.

En "rasblandarfilm" till råga på allt.

Fan va Lina Englund har blivit gammal. 😱
Lite åldersångest kröp fram nu mitt i natten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in