Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Att rasfrämmande människor skaffar för många barn, som dom inte har råd att ta hand om, är orsaken till att dom får lida. Att en annan som vit medelklass-svensson skaffar 2 barn är inte alls samma sak som att en fattig neger skaffar 6 barn som svälter.
Ens barn har alla möjligheter att lyckas. Sen har vi en skylldighet att föra våra gener vidare.

// Offtopic //
Heh, finns en modern rasteori om en korrelation med hur utvecklad en ras är baserad på metoden de väljer att reproducera sig. Svarta skaffar mest avkomma och tar hand om dom sämst, vita skaffar färre barn än svarta och tar hand om de bäst, asiater skaffar minst barn (modelen med endast ett barn är ju rådande i Kina) och tar hand om de på en mellannivå som ligger rätt nära vita.
Det vill säga, barnen riskerar att gå åt, vad gör man då? Jo, man gör flera barn. Studien gjorde förövrigt slutsatsen att asiater är den mest utvecklad rasen så ni behöver inte bli alldeles till er i marschstövlarna grabbar.
// Ontopic //
På tal om barn då. Som biologisk varelse så kommer ju vidareförandet av sin art tvåa på listan av prioritering oftast efter överlevnad så att känna ångest inför att förbli barnlös är full naturligt på samma sätt som ångest angående döden är det.
Men så känner nog de flesta människor någon gång, det är nog väldigt svårt att gå igenom livet utan att någon gång ägna en tanke åt dessa två ämnen. Vad jag spontant känner när jag läser vad du skriver är att, du är ju knappt torr bakom öronen, 25 år är väl absolut ingen farlig ålder för en person att känna att de är lastgamla när det kommer till frågan barn. Det blir nog barn till slut men man kan nog grubbla sönder sig själv om man tillåter sig om när det är rätt eller inte, vilket kan vara en bra tankeprocess (vilket barn vill födas oönskat?) men det kommer ju alltid en tid när man måste yttra den fiffiga frasen "-Nej, här blir inga barn gjorda" och skrida till verket annars sitter man där och får grov ångest på hemmet när man ser alla andra gubbar och gummor få besök av små lintottar, och den ångesten vågar jag nog påstå är värre. Men varför göra sig en björntjänst genom att sitta och oja sig om det nu när man är ung? Ut och jaga hona istället.