2021-07-02, 07:31
Medlem
chronomasters avatar
Tack för svaren och en intressant tråd. Kommer fler frågor

Vad är den största skandalen du varit med om på jobbet?

Hur ofta tar ni fast snattare?

Har ni kick-offer eller liknande?

Är era kök bra? Hade planer på att köpa ett men avskräcktes av alla sågningar på Trustpilot.
Citera
2021-07-02, 07:57
Medlem
uffeoboys avatar
För att optimera din bonus på en vara, vad ska du sälja då?
Citera
2021-07-02, 08:56
Medlem
Hur mycket kan man pruta? Hur lågt får ni sänka priset?
Citera
2021-07-02, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Vilka etniska grupper är jobbigast att göra affärer med?

Albaner, juggar och iranier.
Citera
2021-07-02, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firelinefireline
Vilken är den bästa student laptop en du skulle rekommendera?

Beroende på vilken prisklass du sätter så skulle jag ändå rekommendera en Lenovo Yoga. Finns olika varianter där men den med Ryzen 5 och bra batteritid. Vi har inte den men Netonnet ska ha exakt samma i lager.
Citera
2021-07-02, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chronomaster
Tack för svaren och en intressant tråd. Kommer fler frågor

- Tack själv ☺️

Vad är den största skandalen du varit med om på jobbet?

- Detta gäller en annan butik än den jag arbetar i. En kvinnlig anställd anklagade en manlig för våldtäkt. Vill inte gå in mer i detalj kring vilken butik det var dock. Vet inte hur det hela slutade eller om det fortfarande pågår en utredning.

I vår butik är det när en av våra anställda skulle hjälpa en kund med att ta ut en TV till bilen. Den anställda trodde att TVn var betald och ville bara vara snäll. Men det visade sig vara en ren stöld och gärningsmannen i fråga åkte därifrån med en TV i minibussen. Polisen fick fast idioten efter en timme.

Hur ofta tar ni fast snattare?

- Sällan. De stölder vi har syns inte förrän en lång tid därefter, tex vid inventering.

Har ni kick-offer eller liknande?

Är era kök bra? Hade planer på att köpa ett men avskräcktes av alla sågningar på Trustpilot.

- Jag vet inte varför recensionerna där är dåliga. Men tror det handlar om att det tar lång tid och att kunden inte får alla delar direkt vid första leverans men också massa fel från säljaren. Kvalitén på köken är oerhört bra.

Se svar under varje fråga.
Citera
2021-07-02, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uffeoboy
För att optimera din bonus på en vara, vad ska du sälja då?

Jag la alltid full fokus på abonnemang och tjänster när jag jobbade inom den processen. Ett kvitto och jag kunde vara klar för dagen eller t.om veckan. Vi har idag säljare som inte fokuserar på att sälja varor, de satsar all in på abonnemang. Men sen pågår det mycket fiffel med abonnemang så det är ju ren fusk och orättvist mot de andra säljarna. Sådan är verksamheten där dock.
Citera
2021-07-02, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Hur mycket kan man pruta? Hur lågt får ni sänka priset?

Beror helt och hållet på. Vissa datorer kan man pruta allt från 100-1000 kr. Kyl/frys paket minst 1000 och ibland mer. Handlar du allt i ett, låt säga TV med soundbar, högtalare osv så kan du pruta ganska bra, särskilt om det är en Samsung TV, Samsung högtalare och soundbar. Samsung har vi bra marginal på.

Sen kan man alltid be om att få med tillbehör gratis om man köper tex en dator, säg att du vill få en väska på köpet. Köper du en diskmaskin, säg att du vill ha två påsar med disktabletter på köpet.

Som sagt, försök alltid pruta!
Citera
2021-07-02, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shqip.
Beror helt och hållet på. Vissa datorer kan man pruta allt från 100-1000 kr. Kyl/frys paket minst 1000 och ibland mer. Handlar du allt i ett, låt säga TV med soundbar, högtalare osv så kan du pruta ganska bra, särskilt om det är en Samsung TV, Samsung högtalare och soundbar. Samsung har vi bra marginal på.

Sen kan man alltid be om att få med tillbehör gratis om man köper tex en dator, säg att du vill få en väska på köpet. Köper du en diskmaskin, säg att du vill ha två påsar med disktabletter på köpet.

Tack!
Citera
2021-07-02, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shqip.

Nu måste jag bara få flika in med en fråga då, när du säger att man ska pruta! Vi är ute efter att byta ut en av våra datorer här på jobbet och har kollat på en dator. Får man vara så fräck att man ber dig kolla upp om det är värt för mig att pruta på den? Du behöver inte ge mig exakt om du inte vill, men bara en indikation. Jag tänkte inte köpa något till datorn men undra mest om man kan pruta lite på den även om man bara köper datorn? Det är en ConceptD 500. Vet inte om modellens namn säger dig något men på er hemsida skriver ni:

Varukod: 214586
Produkt-ID (artikelnummer) 3848326
Citera
2021-07-02, 13:32
Medlem
Tom.Thumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonin
Tack för bra och intressant tråd TS.

Elgiganten är i min mening den bästa av de elektronikkedjor jag handlat på.
Aldrig krångel och trevligt vid returer, bra hjälp rent allmänt. På det hela taget har jag positiva erfarenheter från Elgiganten.

Haha, antar du inte läst tråden 😂
Citera
2021-07-02, 16:33
Medlem
Hej!

Har du någon bra fras för prutande för att säljaren inte ska ta illa upp? Är det ens någon idé att försöka att pruta på reavaror/klubbpris? Tänkte köpa en frys och kyl för ca 13-15k. Helst skulle jag vilja ha Samsung kylskåp RR40M71657F/EE med matchande frys men kostar då 18000. Kanske bättre att försöka få några paket diskmaskinstabletter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in